Öne Çıkanlar ido ekonomi ham petrol kord bezi Avrasya Tüneli Açılıyor Finansal Hizmetler Güven Endeksi mhp kadın kolları yht Positive seferisar arjantin milli takım forması chp

Türk Telekom Büyüme Ve Yatırım Hedefini Yukarı Doğru Revize Etti

Türk Telekom CEO’su Paul Doany, Türkiye’nin beklentilerin üzerinde büyüdüğü 2017 yılının Türk Telekom için de oldukça başarılı geçtiğini belirterek, “Çift haneli büyümeyi sürdürdüğümüz 2017’nin 9 ayında 1.25 milyar TL net kar elde ettik, büyüme öngörümüzü ve yatırım miktarımızı yukarı yönlü revize ettik” dedi.

Eylül 2016-Eylül 2017 dönemini kapsayan 12 aylık süreçte halka arzdan bu yana rekor yıllık 2 milyon net abone kazanımı ile 40.5 milyon aboneye ulaştıklarını açıklayan Paul Doany, "Yüksek teknolojiyi ülkenin ücra köşelerine kadar götüren altyapı yatırımlarımızı hayata geçirdik, AR-GE faaliyetlerimizle yeni nesil teknolojilere odaklanırken, bir yandan da büyüme potansiyeli olan genç şirketlere yatırım yaptık. Tüm gücümüzle Türkiye’yi geleceğe bağlamak için çalışıyoruz. Ana hedefimiz, Türkiye’ye değer katarak büyümemizi sürdürmektir” diye konuştu.

Doany, düzenlediği basın toplantısında Türk Telekom’un hazırladığı 5 yıllık stratejik planının ipuçlarını da paylaştı. Pek çok telekom şirketinin üçer yıllık stratejik planlar hazırladığı bir dönemde, Türk Telekom’un kendisine ve ülkesine duyduğu güvenle 5 yıllık bir stratejik plan hazırladığını kaydeden Doany, “5 yıllık stratejik plan kapsamında şirketimiz, iki önemli alana odaklanacak. Bir yandan ülkemizdeki her bireyin günlük hayatına dokunan yeni ürün ve hizmetlerimizle pazarda karlı büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Bir yandan da geleceğin teknolojilerine yaptığımız yatırımlarla geliştirdiğimiz katma değeri yüksek çözümlerimizle Türkiye’nin en iyi şirketlerinin dijital dönüşümüne liderlik etmek niyetindeyiz" dedi.

"Sabit Ve Mobil İnternete Odaklanacağız"

Türk Telekom’un önümüzdeki dönem büyümesinde sabit internet ve mobilin önemli bir yer tutacağını anlatan Doany şöyle devam etti:

“Türkiye’nin hedeflediği kalkınma atağını gerçekleştirebilmesinde internetin kilit bir rolü bulunuyor. Bu kapsamda kitlesel pazarda sabit internette büyümeye daha fazla odaklanacağız. Gelecek internette ve Türkiye’nin yüzde 98’ini kapsayan altyapı yatırımları ile Türk Telekom bu konuda oldukça avantajlı bir konumda. Dolayısıyla internet ve mobilde daha hızlı büyüyeceğimiz bir döneme giriyoruz. Mevcut altyapımızı kullanarak daha uygun koşullarda internet hizmetini, daha fazla sayıda eve ulaştırmayı hedefliyoruz. Ciddi bir maliyet avantajı yakalayacağımız bu alanda Türkiye’de yüzde 48 seviyelerinde olan internet penetrasyonunu yüzde 70’lerdeki AB ülkeleri seviyelerine yükseltilmesine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Mobil pazarı da bizim için önemli bir büyüme alanı olarak görüyoruz. Mobil abonelerimize uygun fiyatla TİVİBU üyesi olma fırsatı da sunarak, hem mobilde hem de TV pazarında büyüyerek, mobilde frekans pazar payımıza uyumlu olacak şekilde yüzde 30’un üzerinde pazar payına ve halihazırda ikinci olduğumuz TV pazarında beş yıl içerisinde liderlik pozisyonuna ulaşma gayretindeyiz.”

"Dijital Eşitlik Önemli" -

Toplantıda, şehirlerin internet penetrasyonunun yer aldığı Türkiye’nin dijital haritasını da paylaşan Doany, dijital eşitliğin ülke kalkınmasındaki önemine dikkat çekerek, Türkiye’nin dijital ekonomide gerçekleştireceği atılımın 2023 hedefleri kapsamındaki dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alma vizyonunu destekleyeceğini vurguladı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.