Öne Çıkanlar Tüdef bursa ekonomi Tudors gündem Nedenleri SAFE rami aslan selin sayek böke trumpın vize sınırlaması kararına tepki gösterdi Spartak Trnava 1-0 Fenerbahçe Toplanan İnek Sütü Miktarı Nisan Ayında Azaldı finans

Turkcell İlk Çeyrekte Yüzde 10 Büyüdü

4.5G öncesi son üç aylık dönemde tarihinin en yüksek birinci çeyrek geliri ve FAVÖK’üne imza atan Turkcell, data ve servislerle büyümeye devam etti. Turkcell, yılın ilk çeyreğinde yüzde 31.1 büyüyen data ve servis gelirlerinin itici gücüyle Türkiye’de yüzde 10, Grup olarak ise yüzde 8.3 büyüdü.

Turkcell 2016’nın ilk üç ayında, tarihinin en yüksek 1. çeyrek geliri ve FAVÖK’üne imza attı. 3 milyar 225 milyon TL’yi aşan Grup gelirin itici gücü ise, Turkcell Türkiye’nin performansı oldu. İlk çeyrekte yüzde 10 ile çift haneli büyüyerek 2 milyar 928 milyon lira gelir kaydeden Turkcell Türkiye’nin başarısında yıllık bazda yüzde 31,1 artarak 1 milyar 229 milyon TL’ye ulaşan data ve servis gelirlerinin katkısı etkili oldu. Data gelirleri  yüzde 26,4 büyüme ile 1 milyar lirayı aşarken, servis ve çözüm gelirleri temelde Turkcell TV+, fizy ve diğer mobil servislerindeki artan kullanıma bağlı olarak yüzde 57,2 yükselerek 226 milyon TL’ye ulaştı.

Data gelirinin artışında akıllı cihaz penetrasyonu, kullanıcı sayısı ve data kullanımındaki yükselişe bağlı olarak yüzde 25,8 artan mobil genişbant ile yüzde 28,4 artan sabit genişbant gelirleri etkili oldu.

Yılın ilk çeyreğinde Turkcell Grubu yüzde 8,1 artışla 1 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 31,1 FAVÖK marjına ulaştı. Turkcell Türkiye ise aynı dönemde yüzde 10,6 büyümeyle 916 milyon TL FAVÖK ve yüzde 31,3 FAVÖK marjı kaydetti. Proforma Grup net kârı ise yüzde 15,1 yükselerek 544 milyon TL oldu.

Turkcell Türkiye’nin, sabit müşteri sayısı güçlü fiber şebekesi, satış gücü ve müşteri hizmetlerinin desteğiyle 1,6 milyona dayandı. Çeyreksel bazda 36 bin fiber ve 25 bin ADSL müşteri artışı ile toplam 61 bin yeni sabit müşteri kaydetti. Yeniden yapılanmanın yarattığı pozitif etki ile Turkcell Uluslararası 7 çeyreğin ardından ilk kez gelirlerini artırdı ve yüzde 2,1’lik pozitif büyümeye imza attı.

 “Küçük ekranda büyüme planımız tutuyor”

Turkcell’in 2016 yılı ilk çeyrek sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 4.5G öncesi son çeyrekte özellikle data tarafından gelen başarının kendilerini daha da umutlandırdığını ifade ederek, “Bu başarı, dünyanın en güçlülerinden biri olan 4.5G şebekemizin de desteğiyle çok daha ileri taşınacak” dedi. Turkcell Türkiye’nin gelirlerinin yüzde 42’sini oluşturan data ve servis gelirlerinin artışında Turkcell TV+, fizy ve diğer mobil servislerdeki artışın etkili olduğunu belirten Kaan Terzioğlu, “Küçük ekran üzerine kurduğumuz oyun planının hedeflediğimiz şekilde işlediğini görüyoruz” diye konuştu.

2016 için konulan büyüme hedeflerini de teyit eden Terzioğlu, “2016 yılı birinci çeyreğinin beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşmesiyle açıkladığımız Turkcell Türkiye ve Grup gelir büyümesi hedefimizi yüzde 8 –10 aralığında yineliyoruz. Grup FAVÖK kar marjımızı da yüzde 31–33 aralığında hedefliyoruz. Yıla rekorlarla güçlü bir başlangıç yapmamıza katkı sağlayan tüm takım arkadaşlarımı ve paydaşlarımızı tebrik eder, bu süreçte desteklerinden dolayı Yönetim Kurulu’muza teşekkür ederim. Bu başarı hikâyemizde daima bizimle birlikte olan müşterilerimize de bir kez daha şükranlarımı sunarım” dedi.

Faturalı, fiber ve TV’de büyümeye devam

Turkcell’in 2016 yılının ilk çeyreğinde 5 ülkede konsolide ettiği operasyonlarının müşteri sayısı, 35,2 milyonu Türkiye’de olmak üzere toplam 50,8 milyon oldu. Bu dönemde faturalı, fiber ve TV’de müşteri kazanımı devam etti. Faturalı müşteri sayısı geçen yıla göre 1,2 milyon arttı ve müşteri bazının yüzde 50’sine ulaştı. Sabit tarafta fiber müşteri sayısı yıllık bazda 159 bin artışla 935 bine ulaşırken, toplam sabit müşteri sayısı 1,6 milyon oldu. Hızla büyümeye devam eden Turkcell TV+ ise geçen yıla göre 514 bin artışla toplamda 679 bin müşteriye ulaştı. Yakınsama stratejisi kapsamında mobil tarafta ses, data ve servislerin her üçünü kullanan müşteri oranı yüzde 17, sabit tarafta TV’li servis kullanan müşteri oranı ise yüzde 30 oldu.

Herkesin kullanımına açılan Turkcell servislerine ilgi artıyor

Turkcell’in bölgesel genişleme ve küresel ürün ve çözümler sunma hedefleri doğrultusunda stratejik öneme sahip yenilikçi servislerine yönelik talep bu çeyrekte de hızla artmaya devam etti. BiP, Turkcell TV+, Akıllı Depo, Goller Cepte ve yeni adı fizy olan müzik servislerini artık yalnızca Turkcell’lilerin değil herkesin kullanımına açıldı.

Sesli ve görüntülü konuşma hizmeti ile fark yaratan yeni nesil iletişim platformumu BiP bugüne kadar 192 ülkede 7,5 milyon kez indirildi. BiP’in sadece son 3 aydaki indirilme sayısı ise 1,5 milyonu aştı. Kullanıcılarının yüzde 39’unu diğer operatör müşterilerinin oluşturduğu BiP, bu alanda dünyanın en yenilikçi uygulamalarından biri oldu.

Türkiye’nin en çok kullanılan bireysel bulut hizmeti olan Akıllı Depo’nun indirme sayısı 2,6 milyona, Türkiye’nin en popüler müzik platformu fizy’nin indirme sayısı ise yaklaşık 5,7 milyona ulaştı. Goller Cepte servisi ise 2,1 milyon defa indirildi. Bu doğrultuda Turkcell’in dijital servis gelirleri bu çeyrekte geçen yıla göre yüzde 57,2 arttı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.