Öne Çıkanlar deprem çukurova belediyesi HAVA HAREKATI Hakkari başbakan binali yıldırım yapı kredi atatürk soner çetin operasyon azerbaycan KENAN DOĞULU öğretmen

Ülker Bayrama 50 Çeşit Ürünle Giriyor

Ülker, Ramazan Bayramı’nda çikolatada 23, şekerlemede ise 29 farklı ambalaj ve iki yeni ürünüyle tüketicilerle buluşacak.

Ülker’in toplam bayramlık çikolata pazarında yıllardır lider olduğuna dikkat çeken pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan, yaklaşan Ramazan Bayramı öncesi geçen senenin rakamları ve ikramlık trendleri hakkında bilgi verdi.

Buyurgan, 2017 yılında toplam çikolatalı ürünler pazarının hacim olarak 334 bin tona, ciro anlamında 7.5 milyar TL’ye, şekerleme pazarının ise hacim olarak 68 bin tona, ciroda ise 1.3 milyar TL’ye ulaştığını belirtti.

ÇİKOLATA VE ŞEKERLEME PAZARI BÜYÜYOR

Buyurgan sözlerine şöyle devam etti:

“2017 yılında Türkiye’de, bayramlık çikolata pazarı 14 bin tona, bayramlık şekerleme pazarı ise 30 bin tona ulaştı. Ciro bazında büyüklükler ise çikolatada 356 milyon TL şekerlemede 385 milyon TL idi. Bayram dönemlerinde tercihler de farklılık gösteriyor. Tüm bölgelerde çikolatada en çok fındık, fıstık çeşnili ve krema dolgulu çeşitler tercih ediliyor. Son 10 yılın tüketim trendine bakıldığında hediyelik çikolata tercihinin iki katına çıktığı gözlemleniyor. Ülker de hediyelik bayram çikolata pazarında ciro payını 20 puan artırdı. Yüzde 38.6’ya ulaştırdı."

Buyurgan, bayram çikolatası tüketimleri bölgelere göre ayrıldığında yüzde 29’la Marmara ilk sırada yer alırken, İç Anadolu'nun yüzde 26.5’la ikinci sırada ve yüzde 18.5’la Doğu ve Güneydoğu Anadolu'nun üçüncü sırada geldiğini söyledi. Şekerlemenin fazla tüketildiği bölgenin ise yüzde 46 ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu olduğunu kaydeden Buyurgan vu bölgeyi yüzde 18 ile İç Anadolu, yüzde 15 ile Marmara'nın  takip ettiğini belirtti.


COCO STAR VE ALBENİ BAYRAM İKRAMI

Bayramın hem tüketiciler hem de Ülker için ayrı bir önemi olduğunu vurgulayan Buyurgan, Ülker’in bayramlık çikolata portföyüne bu yıl eklenen Coco Star ve Albeni çeşitlerinin Ramazan Bayramı ikramlarına farklı bir alternatif olacağını söyledi. Yeni ürünlerin yanı sıra tüketicilerin, pazarının lideri Ülker Ece Çikolata’ya, şekerleme tarafında da Ülker Lokumcuk ve Ülker Damla Sakızlı Toffe’ye yoğun ilgi gösterdiğine dikkat çekti.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.