Öne Çıkanlar Arap Çin Büyükelçiliği Çin Dışişleri Bakanı Wang Yi Çin Eximbanktan 300 Milyon Dolar Kredi Sağladı Çin Devlet Konseyi Gümrük Tarifesi Komisyonu Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan galataport uyuşturucu seçim BM Turizm EKütüphanesi Çelebi Havacılık

Memur-Sen Ankara İl Başkanı Kır: "Hükümetten Erbakan Tavrı Bekliyoruz"

Memur-Sen Ankara İl Başkanı Mustafa Kır, "Hükümetten,  54. Hükümetin Başbakanı Profesör Dr. Necmettin Erbakan'ın; bir sendikanın  toplu sözleşme tekliflerine karşılık 'Hayır biz bu tekliflerinizi kabul etmiyoruz. Biz size daha fazla vermek istiyoruz' diyerek takındığı tavrı takınmalarını bekliyor ve umuyoruz." 

Memur-Sen Ankara İl Başkanı Kır, toplu sözleşmeye ilişkin açıklamalarda bulundu. Kır, toplu sözleşme takviminin ne zaman başlayıp, ne zaman sonlanacağının 2 yıl öncesinden  bilindiği halde Kamu İşveren Heyetinin masaya teklifsiz gelmelerinin toplu sözleşme masasını ciddiye almadıklarını ortaya koyduğunu belirterek, "Toplu  sözleşme sürecinde  hükümet yetkililerinin  sendika tekliflerini adeta yok sayacak derecede 'kamu çalışanlarını enflasyona ezdirmeyecek' mali disiplini bozmayacak, bütçe imkanlarını zorlamayacak bir iyileştirme  yapılmasından yanayız" şeklindeki  açıklamaları talepleri karşılama  yerine  eksiltme gayreti içinde oldukları izlenimini  vermektedir" dedi.

Özel sektöre teşvik pirimi  verilirken, vergi yükleri hafifletilirken,hatta vergi borçları bir kalemde silinirken,toplu pazarlığın dışında kalan bazı kurum çalışanlarına, üst düzey bürokrat ve milletvekili maaşlarına yaklaşık en düşük memur maaşı kadar artış sağlanırken  bozulmayan kamu maliyesinin disiplininintoplu sözleşme  sürecine girildiğinde  bozulma riskiyle karşı karşıya kalmasının çok ma çok manidar olduğunu ifade eden Memur Sen Ankara İl Başkanı Kır,"KİT Yönetim Kurulu üyelerinin aylıklarına yüzde 200'e varan artış sağlanırken, vergi cezaları indirime tabi tutulurken, ihracatçı firmalara KDV iadesi yapılırken, hatta sermayedarların kar oranını artırmak için  alacaklardan  vazgeçilirken gündeme getirilmeyen 'bütçe imkanları' ve 'mali disiplin'  toplu sözleşme sürecine girildiğinde kurulu zemberek gibi  birden kendisini  masanın ortasına bulmasının ne anlama geldiğini çok iyi biliyoruz. Hükümet artık her toplu sözleşme öncesinde başvurulan 'mali disiplin', 'bütçe imkanları' ve 'enflasyona ezdirmeme' gibi  kamu oyunda anlamını yitiren ifadelerden kaçınmalıdır" dedi.

Kır tekliflerin hazırlanmasına ilişkin ise şunları kaydetti:

"Teklifler, kısa,orta ve uzun vadeli enflasyon realitesi, enflasyon hedef sapmaları,döviz kuru ve faiz oranları ile emtia fiyatlarındaki değişimler, hem ülke hem de küresel düzleme ilişkin makro-mikro veriler, siyasi, diplomatik,sosyal gelişmeler,ekonomik büyümeler ile  bileşenleri,  işçi-memur maaş karşılaştırmaları, 2018 ve 2019 yıllarını kapsayan orta vadeli plan, bütçenin gerçekleşme verileri, ihracat-ithalat rakamları incelenerek hazırlanmıştır."

"Bu Yaklaşımı Göz Ardı Edecek Her Çaba İyi Niyeti Suistimaldir"

"Teklifleri eksiltme  yerine  artırma,  sorunları büyütme yerine  asgariye indirme niyetiyle yaklaşmaları, kamu çalışanları tarafından kabul edilebilir,ihtiyaçlarına cevap verebilir bir ücret skalasını belirleme gayreti içinde olmaları beklentisi içinde olduğumuzu, ifade etmek istiyoruz" diyen Kır, bu yaklaşımı göz ardı edecek her  çabayı iyi niyeti suistimal olarak  değerlendireceklerini belirtti.

İstenilen şeyin külfetin yüklenilmesinde de nimetin paylaşılmasında da adil olunması gerektiğini belirten Kır "Biz  külfetten payımıza düşene hiç itiraz etmediğimiz gibi nimetten payımıza düşene de itiraz edilmesini istemiyoruz" diyerek Memur-Sen olarak istediklerini şu şekilde sıraladı:

"Büyüyen Ekonomiden 'Refah Payı' İstiyoruz"

Güvenceli istihdamdan yanayız. 4/C gibi taşeron işçiliği ve 4/B gibi sözleşmeli istihdam türleri ile insanca  yaşamayı ve yaşatmayı zorlaştıran istihdam türlerinin kaldırılmasını kadrolu  istihdam yolunun açılmasını istiyoruz.  

Türkiye ekonomisi büyüyor fakat kamu görevlileri ve emeklilerinin  maaş bordrolarına bu büyüme yansımıyor. Sermayeye ve  finans kesimine teşvik paketleri, vergi afları çıkarılırken, kamu görevlisi ve emeklilerinin  payına  'mali disiplin' ve 'bütçe imkanları' gibi kamu maliyesinin yok tarafı gösteriliyor.  Artık, kamu görevlilerini ferahlatmak için büyüyen ekonomiden  refah payı almak istiyoruz. Bunu içinde kamu görevlilerine büyüme oranının yüzde 50’si oranında refah payı verilmesini  kamu görevlilerinin maaşlarına, 01.01.2018’den itibaren 2017 yılda gerçekleşen büyümenin yarısı, 01.01.2019’dan itibaren 2018 yılında gerçekleşen büyümenin yarısı oranında refah payı kaynaklı ek zam yapılmasını talep ediyoruz. 
Vergi mağduriyetinin giderilmesini istiyoruz. Çalışanların  maaşlarında vergiye tabi matrahın düşük, (12800 TL) vergi oranlarının  yüksekliği sebebiyle kamu görevlileri, gelir vergisinin 'sadık mükellefi',vergi uygulamasının 'kadim mağduru' olmaya devam ediyor. Ek Ödeme, Ek Ders Ücreti, Özel Hizmet Tazminatı, Aile ve Çocuk Yardımı, Fazla Mesai, İkramiye, Döner Sermaye gibi ödentiler emeklilikte dikkate alınmadığı halde vergilendirmede dikkate alındığından  maaş ve ücretler  bu matraha  (12800 TL) ulaştığı andan itibaren  yüzde  20-25  vergiye tabi tutulmaktadır. Böylece sene başında verilen zammın kat kat fazlası yılın ikinci yarısına  varmadan çalışanların cebinden ustaca çekilmektedir. Diğer kısmı da yükselen enflasyon,faiz ve döviz yoluyla geri alınmaktadır. Alternatifli teklifler ile gelir vergisi oranındaki artışa dayalı maaş kaybının telafisini için kamu  çalışanlarının maaşından yıl boyunca yüzde 15 lik vergi diliminden vergi alınmasını, bunu aşan vergi tutarının hükümetçe karşılanarak yıllık maaş kaybının önüne geçilmek istenmektedir.

"Enflasyon Farkı Gerçekleştiği  Aydan İtibaren Ödenmesini İstiyoruz"

Hedeflenen enflasyon ile gerçekleşen enflasyon arasında, hükümetin enflasyonu ile dar ve sabit gelirlinin enflasyonu arasında büyük farkların oluştuğu aşikar olup, neredeyse  enflasyon farkının  ödenmediği yıl yok gibidir. Hükümet; kamu çalışanı ve emeklilerinin  maaş ve ücretlerinde yapılacak iyileştirmede  Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı ve Merkez Bankası’nın bir sonraki yılın orta ve uzun vadeli tahmini  enflasyon rakamını ve  tahmini büyüme hedefini dikkate alırken,yine aynı hükümet, kendi gelir kaynaklarını artırmak için alacaklarının tahsilinde 'Yeniden Değerleme Oranı'nı  esas almaktadır.  Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı ve Merkez Bankası’nın orta ve uzun vadeli hedeflerini tutturamadığı,en az yüzde  60  oranında sapma gösterdiği de ortadadır. Biz, kamu emekçisi ve emeklilerinin gerçek anlamda enflasyona ezdirilmemesi için;  maaş artışını enflasyonun değil toplu sözleşme taraflarının belirlemesini,  enflasyon farkının 6 aylık dönem sonunda değil gerçekleştiği aydan itibaren yansıtılmasını istiyoruz.
Ek gösterge artışı: Kamu emekçilerinin brüt maaşları,emekli maaş ve emekli ikramiyeleri en yüksek devlet memuru olan Başbakanlık Müsteşarının maaşı  üzerinden hesaplandığı için Ek Göstergesi yüksek olan kamu görevlileri hem çalışırken hem de emekliliklerine yüksek maaş alırken 3 binve altı Ek Göstergeden maaş alıp emekli olanların maaşlarında yüzde 50 ye yakın düşüş gözlenmektedir. Yardımcı Hizmetler sınıfı kadrolarında çalışanlar da dahil olmak üzere Ek Gösterge uygulamasına geçilmesi Genel İdare Hizmetleri Sınıfı’na dâhil il milli eğitim müdürü, il milli eğitim müdür yardımcısı, ilçe milli eğitim müdürü, şube müdürü, sayman, döner sermaye saymanı ve fon saymanı kadrolarında bulunanların ek göstergelerinin 3 bin 600’e çıkartılması, öğretmenlerin mevcut Ek Göstergesi üzerine 600 Puan eklenmesini talep ediyoruz.
Bütün bu gerçeklerin  ışığı altında toplu sözleşme masasının Yetkili Konfederasyonu Memur-Sen 2018 ve 2019 yıllarını kapsayacak 4. Dönem Toplu Sözleşme  tekliflerini  yüzdelik zammın dışında;Taban Aylığa zam,Refah Payı ve Enflasyon farkı gibi hususları gözeten,  çalışanların ve  emeklilerin vergi kesintisi kaynaklı maaş kayıplarının, vergi  mağduriyetlerinin  azaltılmasını öngören bir yaklaşımla  kümülatif olarak maaşlara en düşüğü yıllık  yüzde 16.60, iki yıllık yüzde 38.52 oranında zam yapılmasını içeren ücretlinin ücretini düşürmeyen kamu maliyesini çok zorlamayan aynı sonucu almaya yönelik kamu işverenin tercihini de kolaylaştıracak  en yakın üç alternatifli teklifle masaya oturmuştur."

"Erbakan Tavrı Bekliyoruz"

Kamu görevlilerinin maaşlarına, oransal zam (+Taban aylık ya da ek ödeme Zammı),refah payı,enflasyon farkı formülüyle zam yapılması teklifiNİN  masaya taşındığını ifade eden Kır, "Hükümet veya onun adına toplu sözleşme masasına oturan Kamu İşveren Heyetinden; bir takım rakam cambazlıklarını kullanarak  talep ve teklifleri ne kadar aza indirgeyebilirim  mantığından ziyade, ne kadar yükseltebilirim  mantığını harekete geçirmeleri beklentisi içerisindeyiz. Hükümetten;  54. Hükümetin Başbakanı Profesör Dr. Necmettin Erbakan'ın; bir sendikanın  toplu sözleşme tekliflerine karşılık : 'Hayır biz bu tekliflerinizi kabul etmiyoruz. Biz size daha fazla vermek istiyoruz' diyerek takındığı tavrı takınmalarını bekliyor ve umuyoruz." 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.