Öne Çıkanlar İyi Parti ak parti sözcüsü ömer çelik çin İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener kosgeb ak parti Op. Dr. Volkan Erdoğan İtalya Büyükelçisi Giorgio Marrapodi  Harp ve Vazife Malullerine Yapılacak 2021 Yılı Ek Ödemeleri BGMP 2021 FIVB Kadınlar Kulüpler Dünya Şampiyonası 2021 Türkiye Karting Şampiyonası

Tasarı Kabul Edilirse Kızılay ve Taksim'e Girişler Paralı Olacak

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, kent merkezlerine araç girişinden ücret alınması önerisini yeniden gündeme getirdi. Belediye gelirlerinin artırılması ve büyükşehirlerde trafiğin azaltılmasına için yapılması planlanan uygulamada  “Kentin trafik yoğunluğu olan merkezlerine araç giriş ve geçişlerinin meclis kararı ile ücretlendirilmesi” maddesi yer alıyor.

Hazırlanan taslakta; şehir içi trafik cezalarının belediyelerce kesilmesi, taksiler dahil özel sektör tarafından yapılan taşımadaki elektronik bilet gelirlerinden belediyelere pay verilmesi de istendi.

Mimarlar Odası Ankara Şubesi planlanan uygulamaya tepki gösterdi.

"Parça başı ulaşım politikası olmaz"

Konuyla ilgili açıklama yapan Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan ve Kent İzleme Merkezi Danışma Kurulu Üyesi ulaşım plancısı Erhan Öncü, "Paralı girişler Singapur ve Londra gibi ülkelerde uygulanıyor. Bu bütüncül bir planlamanın sadece bir parçası. Bizde ise bütüncül değil günü birlik politikalarla düzenlemeler yapılıyor. Parça başı ulaşım politikası olmaz" dedi.

"Kızılay Kent Merkezine Girişi Paralı Yaparsanız Kıyamet Kopar"

Kent merkezinin yayalaştırılması ve nefes alanı haline gelmesi için ulaşım politikalarının bütüncül bir yaklaşımla ele alınması gerektiğini, bu işi ise 20 yıldır bir metre metro yapamayan Ankara Büyükşehir Belediyesinin ise asla beceremeyeceğini ifade eden Candan  şöyle devam etti:

"Ulaşım politikaları gelir kapısı olsun diye yapılmaz. Kentlilerin ve kentin gelişiminin getireceği ihtiyaçlar ve potansiyeller üzerinden bilimsel kriterlere göre oluşturulur. Birçok ülkede bütüncül olarak kent merkezlerinin yayalaştırılması toplu taşımın arttırılması ile birlikte planlanır. Bizde iki metro hattı, bir Ankaray hattı, yetersiz otobüs hatları ile kent merkezlerine girişleri paralı hale getirirseniz kıyamet kopar.

Ankara'nın ulaşım ana planı hikayesi yılan hikayesine döndü. İhalesi yapıldı parası ödendi, ha açıklandı açıklanacak derken 4 yıl geçti. Bu koşullar altında Ankara'nın ulaşımın çözümü başka baharlara kaldı.Üstüne birde trafik düzenleme yetkisi verilirse vay Ankara'nın haline… Melih Gökçek, kendi belediye başkanlığı döneminde Ankara'da otomobil sahipliğinin en yüksek noktaya çıktığını söylüyor, bununla övünüyor. Toplu taşımayı özendiren bir politika izlemezseniz özel otomobilleri nasıl devre dışı bırakacaksınız?  Alt yapıyı, toplu taşımayı güçlendirmeden, yaya ve bisiklet öncelikli bir bakış açısı olmadan, Kızılay kent merkezine girişi paralı yaparsanız kıyamet kopar."



"Kent Merkezine Otomobil Girişini Azaltmak İçin Başka Yöntemler Geliştirmeli"

Otomobil trafiğinin kent merkezlerine girmemesi için tercih edilen bu yöntemin Singapur'da, Londra'da ve bazı kuzey ülkelerinde uygulandığını söyleyen Erhan Öncü, "Doğru bir yaklaşım ama bu, amaca yönelik düzenlemelerden sadece biri. Böyle bir düzenlemenin otomobil sahipliğini kışkırtarak gerçekleşemez" diye konuştu.

Öncü şöyle devam etti:

"Böyle bir düzenleme, İstanbul'daki '7 tepe 7 tünel' gibi, 'altı trafiğin aktığı tünel-üstü sevimsiz beton meydan Taksim' gibi otomobil sahipliğini kışkırtıcı projelerle yapılamaz. Bütüncül bir politikayla yaklaşılmadığı sürece böyle bir projenin başarı şansı yok. O zaman amacınız sadece para kazanmak olur.

Bak yol açtım, katlı kavşak yaptım, tünel yaptım deyip bir taraftan da kent merkezine girişi paralı hale getirmek, şeker hastasına baklava ikram edip elini tutmak gibi. Kent merkezine otomobil girişini azaltmak istiyorsanız insanları bisiklete yönlendirirsiniz, alternatif yollar geliştirirsiniz, toplu taşımayı geliştirirsiniz, otoparkı pahalı yaparsınız…"


 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.