Öne Çıkanlar darbecilere yapılan operasyonlar iş garantili kurslar antep fıstığı hangi ülkelere ihracat ediliyor memur sen açıklaması dağlık karabağ sorunu TFF Genç Oyuncular Gelişim Müdürü Cem Pamiroğlu angiad cengiz kurtoğlu savaş Kültür Eğitim Kurumları Türkçe Bölüm başkanı Taner Sümer cern heyeti türkiyeye ne zaman gelecek hsbc kapanıyor mu

TÜDEF Genel Başkanı Atak; “TRT Tüketiciye Yük Olmaktan Çıkmalı ”

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF)  Genel Başkanı Hasan Atak, sanayi işletmelerinden TRT enerji  payının kaldırılmasının ardından kurumun gelir kayıplarının karşılanması için bandrol ücretlerine zam yapılmasını eleştirdi. Atak, "Sanayiciden kaldırılan TRT enerji payının ceremesinin 80 milyon tüketiciye Bandrol zammı olarak yüklenmesini kınıyoruz.” dedi.

Atak, yaptığı yazılı açıklamada; “TRT tüketiciye yük olmaktan çıkmalıdır. Son bandrol artışlarıyla; televizyon,radyo, teyp, video,birleşik cihazlardan yüzde 16’ya, cep telefonlarından alınan vergilerin yüzde 10’ a yükseltilmesi ve bilgisayarlar ve tablet bilgisayarlardan ise yüzde 2 bandrol ücreti alınmasıyla TRT vatandaşın cebine bir kez daha el uzatmıştır” dedi.

Bu anlayış ile  sanayiciden alınan vergi yükün ceremesinin 80 milyon tüketiciye yüklenmiş olduğunu belirten Hasan Atak şunları söyledi: “Sanayiciden kaldırılan TRT enerji payının tüketiciye bandrol zammı olarak ödettirilmesini kınıyoruz. Cep telefonu ithalatında ödenen yüzde 10 TRT bandrol ücreti, aynı zamanda ithalde tahsil edilen yüzde 25 ÖTV ve 18 KDV matrahına ilave ediliyor ve bandrol ücreti üzerinden ikinci kez vergi tahsil ediliyor. Örneğin bu karar öncesi vergiler hariç 1.000 TL'ye ithal edilen bir cep telefonu için ithal anında 563.50 TL vergi ödeniyordu. Bandrolün yüzde 10’ a yükseltilmesiyle aynı ürünün ithalatında 622.50 TL vergi ödenecek. Tüketici, otomobil aldığında TRT payı araçtaki radyo bedelinden değil; otomobilin ÖTV’siz satış bedeli üzerinden hesaplanıyor. Bu şekilde , ÖTV’siz satış bedeli 70 bin lira olan bir otomobildeki 500 liralık radyo için tüm arabanın bedeli üzerinden, binde 4 yani 280 lira TRT payı ödeniyor. Oysa TRT payı, arabanın tüm bedeli yerine 500 liralık radyo bedeli üzerinden hesaplansa ödemesi gereken tutar sadece 20 lira olması gerekiyor. Bu durum, vergide Deli Dumrul zihniyetiyle, ‘geçenden beş, geçmeyenden on’ anlayışını hakim kılan ve vergi adaletini,  hakkaniyeti , TRT yayınlarını izlemek durumunda olmayan, milyonlarca tüketicinin evrensel ekonomik çıkarlarının korunması haklarını ihlal eden bir uygulamadır. Tüketiciler,  bilgisayarı, cep telefonunu  kalitesi tartışmalı TRT yayınlarını izlemek için almıyor" dedi. 
 
Verimsizliğin zararı halka ödetiliyor
Hasan Atak, TRT’ nin verimsiz yönetim anlayışının zararlarını halka dayatmaya hakkı olmadığını söyleyerek “Gelirinin yüzde 86’sı elektrik hasılat payı ve bandrol ücretlerinden oluşan 2 milyara yakın bir bütçeyle yönetilen TRT zarar ediyorsa, TRT’nin 2015 yılı hesaplarını inceleyen Sayıştay, kuruma; ‘Kısa vadede yeterli ve hızlı bir tasarrufa gidilmesi gerektiği ortadadır’ uyarısında bulunmuşsa; 7500 kişiye yakın personel çalıştıran TRT, buna karşın dış yapımlara toplam bütçesi içinde yüzde 50’den fazla para ödemişse, bu verimsiz bir yönetim anlayışına işaret eder. O zaman bunun faturasını  TRT’ yi belki de hiç izlemeyen milyonlarca yurttaş ödemek zorunda değildir. Tüketiciler üzerinden alınmaya çalışılan bu dolaylı vergiler haksız olduğu gibi hukuki de değildir.  Konun her yönü ile takipçisi olacağız” dedi.
 
Tüketici  ikinci ele kayar
Atak son olarak bu durumun tüketicilerin ikinci el garantisiz telefon, televizyona kayması ve Türkiye Ekonomisi’ nin bundan etkilenmesinin yolunu da  açacağının altını çizerek; elektronik eşya sektörünün vergilerinin artması, satışların yavaşlamasına, kayıt dışı ekonominin artmasına, tüketici mağduriyetlerin çoğalmasına ve ekonomin yavaşlamasına yol açacağını vurguladı.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.