Öne Çıkanlar İsmet Sezgin TZOBdan anız uyarısı kurban bayramı 50 SERBEST 8 ağustos 2016 gündemi 13 haziranda borsa düştümü fatih uysal hava durumu

Bu haber kez okundu.

Türkiye Kalp Hastalıklarında Dünya Birincisi

Memorial Şişli Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bingür Sönmez, Türkiye'nin kalp hastalıklarından kaynaklanan ölümlerde dünyada ilk sırada yer aldığını belirterek  “29 Eylül Dünya Kalp Günü” öncesinde kalp sağlığını korumak için alınması gereken önlemler hakkında bilgi verdi.

Sönmez, insan vücudunda normal ölçülerde şeker olduğu gibi kolesterolün de bulunduğunu, şekerin ani yükselmesi komaya neden olurken kolesterol yüksekliğinin sonuçlarının yıllar sonra ortaya çıktığını ifade ederek, “Kolesterol çeşitli besinlerle vücuda giren ve karaciğerde üretilen yağ benzeri bir maddedir. Bir yapı taşı olmakla birlikte çeşitli hormonların, aynı zamanda D vitamini ve safra üretimi için de gereklidir. Hücre zarlarının inşası ve bakımı için elzem olan kolesterol iyi huylu (HDL) ve kötü huylu (LDL) olmak üzere ikiye ayrılır” dedi.   

Bazı risk faktörlerinin LDL kolesterolün 100 mg/dl’nin altında olmasını kaçınılmaz kıldığını belirten Sözmez bu faktörleri  “yüksek tansiyon, şeker hastalığı, fiziksel aktivite azlığı, sigara kullanımı, ailede yüksek tansiyon, kalp krizi ve felç öyküsü olması, aşırı kilo, 40 yaş ve üzeri erkek, menopoz sonrası kadın” şeklinde sıraladı.

Prof. Dr. Sözmez, sağlıklı beslenme ve hareketli yaşamın kolesterolün dengede olması için temel kurallar arasında olduğunu ve doymuş yağ içeren bütün yiyeceklerin kolesterol içerdiğini, hayvansal gıdaların çok alınması halinde kolesterolünde yükseleceğini ifade ederek, yaşam tarzı, aşırı kilo, sigara, ailenin tıbbi geçmişi, yaş, yüksek tansiyon, diyabet, böbrek ve tiroid hastalıkları gibi faktörlerinde yüksek kolesterol için büyük risk oluşturduğunu belirtti. 

Sözmez’in kolesterole karşı verdiği önemli ipucular ise şöyle:

“Daha az hayvansal (doymuş) yağ tüketin. Alabildiğiniz en ince et dilimlerini satın alın. Ette gözle görülebilen tüm yağları ve tavuğun derisini ayırın. Şeker ve karbonhidrattan, özellikle mısır şurubu şerbeti içeren endüstriyel yiyeceklerden (sahte bal, reçel, hazır hamur işi tatlılar, bisküvi, pastane ürünü kekler, doğum günü pastaları, çikolata…) tüketmeyin. Çoklu veya tekli doymamış yağlar açısından zengin yağları tercih edin. Yemek pişirirken altın standart olan zeytinyağını kullanın. Makul dozda tereyağı kullanılabilir.”
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.