Öne Çıkanlar deprem azerbaycan KENAN DOĞULU meclis demet akalın zorlu psm Sertab Erener gülben ergen cem yılmaz Ebru Gündeş kazakistan tarkan

Ünlü Koçtan Çocukları İçin Ebeveynlere Tatil Önerileri

Profesyonel koç (PCC) ve Eğitmen Neslihan Erdoğdu, çocukların da bir birey olduğunun unutulmamasını hatırlatarak tatil dönemi için önerilerde bulundu.

23 yıldır rehber öğretmen, felsefe gurubu öğretmeni ve yönetici olarak görev alan, son 11 yıldır da profesyonel koçluk yapan, Neslihan Erdoğdu, öğrenciler ve ebeveynleri ile birebir birçok çalışma hayata geçirdi. Yayın aşamasında olan “Fark Yaratan Anne Baba” isimli bir de kitabı olan  Erdoğdu, tatil dönemi için anne ve babalara öneriler sunarak ebeveynlerin çocuklarına koçluk edebilmeleri için katkıda bulunuyor.
 
Fark yaratmakla ilgili olarak Erdoğdu şunları söyledi:
"Fark yaratmak aslında çağımızın ihtiyacı. Tüm dönemlerde değişik alanlarda fark yaratanlar, bugün tarih sayfalarına isimlerini yazdırmış bulunuyor. Fark yaratmak; başkalaşmak, değişmek, çalışma dışına çıkmak olduğundan ürün ve hizmet alımında dikkate aldığımız “fark“ kavramını kendi hayatlarımız için de önemsemeliyiz. Hele de çocuklarımız için” diyen Erdoğdu, anne baba; çocuğunu anlarsa, sezgilerini kullanırsa, değişirse, ayırt edebilirse fark edip, fark yaratabilir"



 
Tatili Fark Yaratmak İçin Bir Fırsata Çevirmek Mümkün
 
Yaz tatilini fark yaratmak için bir fırsata çevirmek mümkün diyen Neslihan Erdoğdu, fark yaratmak isteyen anne ve babaların tatili hem planlayacağını hem de planlamayacağını aktardı. Çocukların yaş durumuna göre planlamanın değişebileceğini söyleyen Erdoğdu şöle dedi:
“Eğer çocuk 6, 7 yaşından büyükse planlamaz, çünkü çocukla birlikte işbirliği içinde yapılacakları belirler. Çocuk daha küçükse planlar, ancak burada bile çocuğun iradesi işin içinde olmalıdır. Tatil; hiç bir şey yapmadan yan gelip yatılan bir zaman dilimi olmadığı gibi, sürekli ders ödev kavramları ile boğuşulan bir zaman dilimi olmamalıdır. Tatil sözlüklerde çalışmaksızın geçirilen süre olarak tanımlanıyor. O zaman öğrenmek, denemek, keşfetmek, bulmak serbest”

Zaman Kavramı Küçük Yaşlarda Öğrenilmeli
Oyun çağı çocuklarının doğal oyunlarla zaman geçirmelerinin teknolojik aletlerle ilişkisini minimuma indireceğini belirten Edoğdu, ailelerin bu doğrultuda düzenlemelerde bulunmalarını tavsiye etti.Hem aile bireylerinin birbirleri ile daha nitelikli zaman geçirmeleri hem de çocuğun kendisini keşfedeceği alanlar yaratılması gerektiğini ifade eden Erdoğdu:” Çocukla bahçe işleri yapmak, mutfak işlerine onu ortak etmek, spor sayılabilecek faaliyetlerle tanıştırılarak, okuma saatleri düzenleyerek okuma ve zamanı kullanmayı öğreterek başlanabilir. Bu yaşlar her şeyin inşa edildiği yaşlar olduğundan okul öncesi çocuğu olan anne babaların bu konuya önem vermeleri gelecekte yaşayacakları çok büyük sorunları engelleyici nitelikte olacaktır. 4 yaşında bir çocuk elinde tabletle bütün gün oyun oynuyor, çizgi film izleyerek zamanını hep böyle geçiriyorken 9 yaşına geldiğinde birden bire ben kitap okumaya başlayayım en iyisi demeyecektir. Zaman kavramını küçükken öğretilmediğinde zamanda kaybolan ve kendisini kontrol edemeyen çocuklara dönüşeceklerdir” dedi.

Okul Çağındaki Çocuklar Kendi Seçimlerini Yapsın Ve Söz Sahibi Olsun
Okul çağındaki çocuklar ise eksikliklere göre ya tatilde açık kapatmak ya da sınav hazırlığı yapmak niyetiyle kendisi ödev gündemi de yaratıyor ve ya okulların verdiği ödevler yapılıyor. Ödev yapma ile ilgili dayatma, zorlama, gözdağı verme ya da aşağılama türünden tavırlar Sanıldığının aksine iyi motivasyon araçları değildir diyen  Koç, öncelikle bu konuda çocukla bir toplantı yapılmasını ve bu toplantıyı son derece dengeli yürütülmesini öneriyor.
Erdoğdu:
“Toplantıda çocuğunuza kendi eksiklikleri konusunda ne düşündüğünü ve ne yapmayı planladığını sorarak başlayabilirsiniz. Ortaya çıkan eksiklikler için; bunlarla ilgili çalışmaları ne zaman yapmak istersin? Sabah erken mi öğlen mi gece mi gibi seçeneklerle kendi seçimini yapmasını ve bu konudaki sorumluluğu almasında yardımcı olabilirsiniz. Kendi seçimlerini yapan ve söz sahibi olan çocuk bunları daha fazla uygulayacaktır. Böylelikle karar alma, uygulama, prensip edinme gibi kavramları öğrenmesine katkı sunmuş oluyorsunuz. Sonra bu çalışmaları sürdürmek için neye ihtiyacı olduğunu ve ona nasıl yardım edebileceğinizi sorun. Ve istekleri ile ilgili mutabakata varın. Hatta bunu yazılı hale getirip bir yere yapıştırın. Bu yaklaşım çocuğunuzu birey hissettirebilecek ve kendi kararlarını almasını sağlayacaktır” dedi.

Fark Yaratmak, Nasıl Fark Yaratabilirim Sorusundan Geçer
Ödevler dışındaki zaman için de mutabakata varılmasını öneren Neslihan Erdoğdu, “bu tatilde neyi deneyimlemek, görmek, öğrenmek, keşfetmek istiyorsun diye sorduğunuzda alacağınız yanıtlara göre planlama yapabilirsiniz. Onun isteklerinin yanına belki bir müze, belki bir doğa yürüyüşü ya da tırmanışı, belki bir seramik atölyesi ziyareti gibi şeyler ekleyebilirsiniz. Belki yıllar sonra çocuğunuz 2017’nin yaz tatilinde tanıştığım müzik, resim, sanat, bilim, kişi hayatımı değiştirdi diyecek. Unutmayın ki fark yaratmak, nasıl fark yaratabilirim sorusundan geçer” diyerek açıklamasına son verdi.


 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.