ankahaber

Öğretici: “PİSA Sonuçları Başarı Değil, Alınması Gereken Tedbirlerin Karnesidir”

Eğitim

AES Genel Başkanı Mehmet Alper Öğretici PİSA 2022 sonuçları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. 

 Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Mehmet Alper Öğretici, "Bu sonuçlara göre Türkiye ‘okuma, matematik ve fen bilimi’ alanlarının tamamında 2018’e göre daha üst sıralarda yer almasına rağmen OECD ortalamasının altındadır. Çok uzun yıllardır OECD ortalamasının altında alınan sonuçlar başarı olarak gösterilemez!" dedi. 

AES Genel Başkanı Mehmet Alper Öğretici PİSA 2022 sonuçları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. 

Öğretici'nin açıklamaları şöyle;

"Ekonomik İş Birliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından her üç yılda bir gerçekleştirilen ve uluslararası ölçekte 15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik, fen ve okuma becerilerini ölçen en önemli sınavlardan biri olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı PISA 2022 sonuçları açıklanmıştır.

PISA 2022 nihai uygulaması, Türkiye'de 19 Nisan-13 Mayıs 2022'de 60 ilden 196 okul ve 7 bin 250 öğrencinin katılımıyla bilgisayar tabanlı gerçekleştirilmişti.

PISA 2022 uygulaması 37’si OECD üyesi olmak üzere toplam 81 ülkenin katılımıyla gerçekleştirilirken, Türkiye 81 ülke arasında 39'uncu, 37 OECD ülkesi arasında 32'nci sırada yer almıştır.

2018 yılında matematik kategorisinde 42. sırada, okuma kategorisinde 40. sırada ve fen kategorisinde 39. sırada yer alan Türkiye, 2022'de matematikte 39. sırada, okumada 36. sırada, fende ise 34. sırada yer almıştır.

Bu sonuçlara göre Türkiye ‘okuma, matematik ve fen bilimi’ alanlarının tamamında 2018’e göre daha üst sıralarda yer almasına rağmen OECD ortalamasının altındadır. Çok uzun yıllardır OECD ortalamasının altında alınan sonuçlar başarı olarak gösterilemez!

Milli Eğitim Bakanlığı OECD ülkeleri arasında neden son sıralarda olduğumuzu düşünmeli ve şapkayı önüne koymalıdır.

Eğitim politikalarında alınan anlık kararlar, her bakan değişiminde yapılan farklı uygulamalar, öğretmen açığı, eğitim fakültelerinin içeriğinin ve kapasitesinin yenilenmemesi başta olmak üzere bir çok ana faktör bu sonuçların asıl sebebidir.

MEB bu sorunları çözmek istiyorsa anlık kararlar yerine paydaşlar ile bir araya gelerek çocuklarımızı geleceğe hazırlayacak politikaları BİRLİKTE oluşturmalıdır."

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.