ankahaber

-TÜRKİYE YENİLİKÇİLİKTE AVRUPA BİRLİĞİ ORTALAMASINA YAKLAŞTI

Ekonomi

ANKARA (ANKA) - Girişimlerin sahip olduğu yenilik becerisi aynı zamanda ülkelere de rekabetçi üstünlük kazandırıyor. Bu bağlamda 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde Avrupa ülkeleri arasında Almanya en yenilikçi ülke olarak göze çarparken, Türki

ANKARA (ANKA) - Girişimlerin sahip olduğu yenilik becerisi aynı zamanda ülkelere de rekabetçi üstünlük kazandırıyor. Bu bağlamda 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde Avrupa ülkeleri arasında Almanya en yenilikçi ülke olarak göze çarparken, Türkiye yüzde 48.5 yenilikçi girişim oranı ile 28 ülkeli Avrupa Birliği ortalamasına yaklaştı.

-GİRİŞİMLER DAHA ÇOK PAZARLAMA YENİLİĞİ YAPTI-

TÜİK verilerine göre, yenilikçi girişimlerin oranı 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde yüzde 48.5 oldu.

Ürün, süreç, pazarlama ve organizasyon yeniliği olarak adlandırılan dört temel yenilik türüne göre girişimlerin yüzde 34.7'si pazarlama yeniliği, yüzde 31.7'si organizasyon yeniliği, yüzde 20.4'ü süreç yeniliği, yüzde 17.7'si ise ürün deneme bonusu yeniliği yaptı.

-KARAR ALMA SÜRECİNDE YENİ YÖNTEMLERİN KULLANIMI ORGANİZASYON YENİLİĞİNDE İLK SIRADA-

Girişimlerin 2010-2012 yıllarını kapsayan Betsmove üç yıllık dönemde uyguladıkları organizasyon yeniliği faaliyetleri arasında ilk sırayı yüzde 82.9 ile iş sorumlulukları ve karar alma sürecinde yeni yöntemlerin kullanılması aldı. Bunu yüzde 68.1 ile organizasyon süreci için yeni iş yöntemleri ortaya koymak, yüzde 22.9 ile diğer girişimler veya kamu kuruluşları ile işbirliği, ortaklık, taşeronluk vb. yollarla yeni yöntemlerin kullanılması takip etti.

-PAZARLAMA YENİLİĞİNDE FİYATLANDIRMA TEKNİKLERİ DAHA YOĞUN KULLANILDI-

Girişimlerin 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde uyguladıkları pazarlama yeniliği faaliyetleri arasında ilk sırayı yüzde 58.6 ile mal ve hizmetlerin fiyatlandırmasında yeni yöntemlerin kullanılması aldı. Bunu yüzde 55.9 ile ürün tanıtımı için yeni ortam veya reklam tekniklerinin kullanılması, yüzde 55.7 ile ürünün tasarımı veya ambalajının estetiğinde önemli değişiklik yapılması ve yüzde 41.8 ile yeni bir satış veya dağıtım yönteminin uygulanması takip etti. (ANKA

(HM/ÖZK)

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.