ankahaber

Perakende Satış Hacmi Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Yüzde 3,8 Azaldı

Ekonomi

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3.8 azaldı.

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3.8 azaldı. 

Türkiye İstatistik Kurumu, (TÜİK) Mart ayı Perakende Satış Endekslerini açıkladı. Buna göre, Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %3,8 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,6, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %5,4, otomotiv yakıtı satışları %4,1 azaldı.

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %1 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,7 artarken, otomotiv yakıtı satışları %0,8 azaldı.

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %16,3 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %16,3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %19, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %15,8, otomotiv yakıtı satışları %13,8 arttı.

Perakende ciro bir önceki aya göre %3 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %3,7, otomotiv yakıtı satışları %2,7 arttı.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.