Yıllık 1.9 milyar dolarlık doğal taş ihracatıyla dünya üçüncüsü olan Türk doğal taş sektörü, dünya liderliği hedefine ulaşmak için pandemi döneminde fiziki fuar ve ticaret heyeti organizasyonları durunca dijital pazarlamaya yöneldi.
Doğal taş ihracatında Türkiye'nin lideri Ege Maden İhracatçıları Birliği, 17 Türk doğal taş ihracatçısı firmayla 20 Vietnamlı ithalatçıyı Ticaret Bakanlığı'nın desteğiyle 24-26 Kasım 2020 tarihlerinde "Vietnam Sanal Doğal Taş Sektörel Ticaret Heyeti"nde buluşturdu. 191 ikili iş görüşmesine sahne olan organizasyonda, Türk doğal taş ihracatçıları, arttırılmış gerçeklik teknolojisiyle doğal taşlarını ithalatçılara tanıttı.
105 dolara ihracatçılarımızla Vietnamlı ithalatçıları buluşturduk
Vietnam'ın 100 milyona yakın nüfusu ve yıllık yüzde 7’nin üzerinde büyüme ortalamasıyla 340 milyar dolarlık gayri safi yurtiçi hasılaya sahip bir ülke olduğu bilgisini veren Kaya, tarihin en büyük serbest ticaret anlaşması RCEP’e (Bölgesel Kapsamlı Ekonomik Ortaklık) geçtiğimiz günlerde dahil olan ASEAN ülkesi Vietnam'ın doğal taş ithalatının sürekli artarak 175 milyon dolara ulaştığına işaret etti. Başkan Kaya sözlerini şöyle sürdürdü: "Ticaret Bakanlığı'nın desteğiyle firmalarımızın sadece 105 USD ödeyerek bu organizasyonda yer almasına olarak sağladık. Türkiye, dünya doğal taş ihraç pazarından yüzde 11 pay alırken, Vietnam'ın doğal taş ithalatından aldığımız pay yüzde 2'nin altında. Hedefimiz Vietnam'ın doğal taş ithalatından daha fazla pay almak. Sanal ticaret heyeti organizasyonunda çok verimli ikili iş görüşmeleri yaptık. Önümüzdeki dönemde Ticaret Bakanlığı'nın desteğiyle sanal sektörel ticaret heyeti organizasyonlarımızı sürdüreceğiz" diye konuştu.
Doğal taşlar arttırılmış gerçeklikle tanıtıldı
Pandemi nedeniyle fuarlar, sektörel ticaret heyetleri ve seyahatler iptal olduğundan bu yana doğal taş ihracatçıları, taşlarının dokularını ve tasarım detaylarını müşterilerine sunma imkanı bulamıyordu.
EMİB Başkanı Mevlüt Kaya, Vietnam Sanal Doğal Taş Ticaret Heyeti organizasyonunda dünyadabir ilke imza attıklarını, arttırılmış gerçeklik teknolojisiyle modellenmiş 3 boyutlu firma stantlarını ithalatçılarla buluşturduklarının altını çizdi. Kaya, "Bu sayede Vietnam'daki müşteriler cep telefonlarından gerçek boyut, renk ve yüzey işlemlerini içeren stantları bulundukları yerde sanal olarak canlandırarak, görsel ihtiyaçlarını gidermiş oldu. Dijitalleşmenin sunduğu bu avantaj doğal taşlarımızın ihraç edilme olasılığını arttırıyor" diyerek sözlerini noktaladı.
Vietnam Sanal Doğal Taş Sektörel Ticaret Heyetine katılan firma temsilcilerinden görüşler
Yurdakul: "Bizim için yeni bir deneyim oldu"
Sıdar: "Güzel bir organizasyondu"
Bayralı: "İşlenmiş doğal taş ithal eden Avrupa ülkeleriyle devam etmeli"
Baş: "5 görüşmemizin ticari bağlantıya dönüşmesini bekliyoruz"