Yünsa yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre net kârını, 4 kat artırarak, 19,03 milyon TL’ye çıkardı. Şirketin cirosu ise %25 performans artışıyla 212,3 milyon TL’den 265 milyon TL’ye ulaştı.
Türkiye’nin ve Avrupa’nın tek çatı altındaki en büyük entegre üst segment yünlü kumaş üreticisi Yünsa, 2018 yılı 3. çeyrek dönemi finansal sonuçlarını açıkladı. Yünsa’dan Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamaya göre; yılın üçüncü çeyreğinde şirketin net kârı 19,03 milyon TL olarak gerçekleşti. Yünsa, net kârını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 4 kat artırarak büyük bir başarıya imza attı. 265 milyon TL olan cironun yüzde 68’i ise ihracat kanalıyla gerçekleşti.
Yünsa’nın ihracat rakamları hakkında da bilgi veren Düzgören şöyle devam etti: “Yılın üçüncü çeyreğinde 265 milyon TL’ye ulaşan ciromuzun yüzde 68’ini ihracat kanalıyla gerçekleştirdik. Bugün elliden fazla ülkeye ihracat yapıyor, 400’den fazla müşterimize ürünlerimizi sunuyoruz. Türkiye’de ise sektörümüzdeki ihracatın yüzde 70’ini gerçekleştiriyoruz. Yıllık ciromuzun 3’te 2’sini ihracat oluşturuyor ve dünya toplam yünlü kumaş pazarının yaklaşık yüzde 5’ini karşılıyoruz. Geçen yıl toplamda 199 milyon TL olan ihracat gelirimizle TİM 2017 ‘İlk 1000 İhracatçı Firma’ araştırmasında yer aldık. Bugün üretim kapasitemiz ile dünyanın beş büyük üst segment yünlü kumaş ihracatçısından biriyiz ve uluslararası çapta birçok markayla iş birliği gerçekleştiriyoruz. 2018’deki hedeflerimizden biri aktif olarak yer aldığımız Avrupa ve ABD pazarının yanı sıra şu an nispeten daha küçük hacimlerle çalıştığımız Uzak Doğu’yu portföyümüze aktif olarak katmak. Başta Japonya ve Güney Kore’de ihracattaki payımızı artırmayı hedefliyoruz.”