ankahaber

CHP’li Gürer: Eğitimin Geleceği Bu Şekilde Düzeltilemez

Politika

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TBMM Genel Kurulu’nda, yeni eğitim müfredatını ve Bakan İsmet Yılmaz’ın eğitim sistemine yaklaşımını eleştirdi. Gürer, “Cumhuriyet değerleri, Atatürkçülük, laiklik, bilgi ve bilimsellikle buluşmayan eğitimde çağdaşlığa erilemez. Eğitimin geleceği bu şekilde düzeltilemez” dedi.

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TBMM Genel Kurulu’nda, yeni eğitim müfredatını ve Bakan İsmet Yılmaz’ın eğitim sistemine yaklaşımını eleştirdi. Gürer, “Cumhuriyet değerleri, Atatürkçülük, laiklik, bilgi ve bilimsellikle buluşmayan eğitimde çağdaşlığa erilemez. Eğitimin geleceği bu şekilde düzeltilemez” dedi.

CHP Niğde Milletvekili ve Kamu İktisadi Teşekkülleri (KİT) Komisyonu Üyesi Gürer, TBMM Genel Kurulu’nda söz alarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı yeni eğitim müfredatıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Cumhuriyetin değerleri ve demokrasiden uzak bir eğitim anlayışının Türkiye için kaygı verici olduğunu belirten Gürer, Bakan’ın çağa nasıl baktığının bir yansıması olarak düşünüldüğünde bu durumun çok vahim olduğunu vurguladı.

“Milli Bayramların Neredeyse Kutlanması Yasaklanma Derecesine Getirildi”

Gürer, Genel Kurul konuşmasında, Milli Eğitim müfredatında milli bayramların neredeyse kutlanması ve anılmasının yasaklanma derecesine getirildiğini, bu açıdan bakıldığında da cumhuriyetin değerleri ve demokrasiden uzak bir eğitim anlayışının Türkiye’nin geleceği adına kaygı verici boyutlara ulaştığını kaydetti.

“Yeni Müfredat Çağdaş Bilgi ve Bilimin Varlığından Uzak”

Türkiye’de eğitim sisteminin laiklikten uzaklaştığını ‘Atatürkçülük’ kavramının neredeyse müfredattan çıkarıldığını, Osmanlı’nın kuruluş ve yükselme dönemine yer verilirken gerileme ve dağılma sürecinin müfredatta yok sayıldığını anlatan Gürer, çağdaş bilgi ve bilimin varlığından uzak olan bu yaklaşımın ülkemizde eğitimin geleceği açısından sorunlu olacağını ifade etti.

“PİSA Raporlarında Türk Eğitim Sistemindeki Acı Tablo Net Bir Şekilde Görülebilir”

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PİSA) raporlarında Türk eğitim sistemindeki ‘acı tablonun’ net bir şekilde görülebileceğine işaret eden Gürer, “Cumhuriyet değerleri, Atatürkçülük, laiklik, bilgi ve bilimsellikle buluşmayan eğitimde çağdaşlığa erilemez. Eğitimin geleceği bu şekilde düzeltilemez” değerlendirmesini yaptı.
 
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.