Bünyesinde Sinangil ve Gluten Yok markalı ürünler dahil 200’ü aşkın un çeşidini barındıran Eksun Gıda, 2023 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Eksun Gıda’nın 2023 yılının ilk üç aylık döneminde cirosu geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 41 artarak 1,1 milyar TL’nin üzerinde gerçekleşti.
Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (İSO 500) listesinde de yer alan ve bünyesinde Sinangil Un ve Gluten Yok markalarını barındıran Eksun Gıda, 2022 yılındaki başarılı finansal performansını 2023 yılının ilk çeyreğinde de devam ettirdi.
Eksun Gıda, yılın ilk üç ayında toplam satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 41 oranında artırdı. Bu kapsamda Eksun Gıda’nın 2022 yılının ilk çeyreğinde 809,3 milyon TL olan toplam satışları, 2023 yılının aynı döneminde 1,1 milyar TL’nin üzerinde gerçekleşti. 2023 yılının ilk üç ayının sonunda Eksun Gıda’nın, dönem net karı 54,4 milyon TL olurken aktif büyüklüğü de 2,6 milyar TL oldu. Şirketin brüt kar marjı yüzde 18 seviyesinde, FAVÖK marjı da yüzde 10 seviyesinde gerçekleşti.
“Sürdürülebilir büyüme için öz kaynaklarımızı yükselttik”