Öne Çıkanlar pkk rusya gençlerbirliği ankara beşiktaş istanbul Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır Pandemi Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası meb EMİNE ERDOĞAN ziraat türkiye kupası

Çinlilerin Uğursuz Ve Uğurlu Rakamlarını Biliyor Musunuz?

Shanghai’nin iş merkezi Pudong’da gökdelenlerden birinde asansöre bindiğinizde şaşırabilirsiniz. Çünkü katları gösteren düğmelerde 4’üncü kat bulunmaz. Çünkü Çinliler için 4 uğursuzluk getiren bir rakam! Üstelik Uzakdoğu’daki 4 takıntısı, Batı ülkelerinde görülen 13’e dönük batıl inançtan daha köklü.



Çin ve diğer Uzakdoğu ülkelerinde “4” rakamının göz ardı edilmesinin nedeni kötü şans getireceğine inanılıyor olması. Çünkü Çince’de 4 rakamı ölüm sözcüğüyle çok benzeşiyor. Bu inanç öylesine yerleşmiş durumda ki Çinliler hasta birinin yanında 4 rakamını kullanmaktan çekiniyorlar. Üstelik söz konusu benzeşme salt Çince ve türevlerinde değil, Korece, Vietnamca ve hatta Japonca’da da var. Dolayısıyla Uzakdoğu’nun günlük yaşamında 4 rakamı atlanıyor. Örneğin sokakların ve dairelerin numaralanmasında, hastane odalarının sıralamasında sıkça bu durum yaşanıyor.

Buna karşılık 8 rakamı ise bolluk ve zenginlik sembolü olduğu için toplumca çok seviliyor. Bu inanışlar ekonomik hayata da yansıyor. Örneğin içinde 4 rakamı olan telefon abonelikleri diğerlerine göre daha ucuz. Bazı akıllı telefon markaları, piyasaya 3’üncü modelden sonra çıkardıkları versiyona rakam değil de bir ad koymayı tercih ediyor. Pek çok sürücü plaka alırken idari işlemlerin pahalıya gelmesini göze alarak plakalarının 4 rakamı taşımamasına dikkat ediyor. Buna karşın bazıları da hayatta ne kadar başarılı olduklarını arabalarını sürerken göstermek için pahalıya mal ettikleri çok sayıda 8 rakamı taşıyan plakalarını gururla gösteriyorlar.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.