ankahaber

CHP’li Tanal: “Sınav Sistemi Değiştikçe Endişe Artıyorsa Ya Sistem Yanlış Ya İktidar”

Politika

CHP İstanbul Milletvekili Avukat Mahmut Tanal, yeni gelen sınav sisteminin eksikliklerini, hatalarını tespit etti. Gençleri kaygılandıran Temel Yeterlilik Testi’ne ilişkin Tanal, “Sınav sistemi, daha iyi bir yol yöntem, öğrencilerin lehine bir sınav sistemi bulunursa değişir. Yeni gelen sınav sistemi endişeleri artırıyorsa ya sistem başarılı değildir ya da ülkeyi yönetenler” dedi.

CHP İstanbul Milletvekili Avukat Mahmut Tanal, yeni gelen sınav sisteminin eksikliklerini, hatalarını tespit etti. Gençleri kaygılandıran Temel Yeterlilik Testi’ne ilişkin Tanal, “Sınav sistemi, daha iyi bir yol yöntem, öğrencilerin lehine bir sınav sistemi bulunursa değişir. Yeni gelen sınav sistemi endişeleri artırıyorsa ya sistem başarılı değildir ya da ülkeyi yönetenler” dedi.

CHP İstanbul Milletvekili Avukat Mahmut Tanal, Temel Yeterlilik Testi’nin eksiklerini, hatalarını tespit etti. Hükümetin, gençlerin, iş güç sahibi olmaması için elinden geleni yaptığına değinen Tanal, “yanlış ve eksik sınav sistemi gençlerimize yazık ediyor” diye konuştu.

Tanal’ın Temel Yeterlilik Testi’ne ilişkin tespitlerini madde madde şöyle açıkladı:

1. YGS de 160 olan soru sayısı, TYT de 120’ye düşürülmüştür. Öğretilenlerin uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ölçülebilmesi için soru sayısının azaltılması doğru değildir. Öğrencilerin kaygılarının artmasına sebep olacaktır.

2. TYT’de 40 Matematik, 40 Türkçe, 5 Tarih, 5 Coğrafya, 5 Felsefe, 5 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, 7 Fizik, 7 Kimya, 6 Biyoloji sorusu sorulacak. 4 yıl boyunca öğretim gören öğrencilere, 5’er soru sosyal bilimler derslerinden,7‘şer soru fen derslerinden sorulması yeterli değildir. Bu birçok konudan hiç soru çıkmaması anlamına gelir. Doğru bir ölçme sistemi değildir.

3. Soru sayıları az olan derslere olan ilgi azalacak, öğrenciler soru sayısı çok olan derslere yönelecekler ve okullarda ilginin azaldığı derslerde sıkıntılar yaşanacak, öğretmenler ve öğrenciler arasında çatışmalar olacaktır.

4. Temel Yeterlilik, müfredatı çok yoğun olan bir dersten çok az soru sormak mı demektir?

5. İlk hazırlanan TYT sistemine ( yalnızca 40 Matematik ve 40 Türkçe sorusu), kamuoyundan ve sosyal medyadan gelen itirazlar sebebiyle 20’şer soru Fen ve Sosyal Bilimler sorusu eklenmesi bir geçiştirmedir.

6. Yüklü bir müfredata sahip Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri derslerinin, ders saati yoğunluğuna göre değil de öğrencilerin temel yetkinliklerinin oluşmasına katkı sağlamasının amaç edinildiği bu sınavda soruların temel yeterliliği ölçmesi mümkün değildir.

7. Hazır bir müfredatın üzerine uyarlanan bu sistem, Sosyal Bilimler alanına yönlenen öğrenciler için dezavantajdır.

8. Bu sınavın sonucunu bilmeden ve heyecanını, stresini dindirmeden, ertesi gün ikinci oturuma girmek, öğrenci başarısını düşürecek, kaygısını artıracaktır.

9. Öğrencilerimizin geleceğini hazırlayan bu tür sınav sistemlerinin eksiklerinin giderilmesi için komisyonlar kurulmalı ve uzun soluklu çalışmalar sonucunda, bir sonraki yıl değişikliğe gidilmelidir. Bu yıl sınava girecek tüm öğrenciler ve adaylar, uzun bir müddettir nasıl bir sınava girecekleri kaygısıyla verimli çalışamamışlar ve yeni sistemin sürekli değiştirilmesinden sınava ve sınavı hazırlayan kurumlara güvenleri sarsılmıştır.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.