Öne Çıkanlar bugünün gündemi palandöken cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan Hakkari gündem özeti terör Hadise abd terörist çin CHP Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin gündem başlıkları

Çin’deki Unicorn Şirket Sayısı 357’ye Ulaştı

Çin’deki Unicorn şirketlerin sayısının 2022 yılında 357’yi bularak rekor seviyeye çıktığı belirtildi. Unicorn şirket, genellikle kısa sürede kurulup hızla büyüyen ve çekirdek teknolojilere sahip, 1 milyar doların üzerinde bir işletme değeri olan şirket anlamına gelir. Bu şirketler, güçlü teknolojik yenilikçilik yeteneği ve büyük gelişme potansiyeli ile bilinir.



Çin’in güneyindeki Jiangsu eyaletinin Suzhou kentinde 19-20 Haziran tarihlerinde düzenlenen 2023 Çin Unicorn Şirketler Konferansı’nda elde edilen bilgilere göre, 2022 yılında ülke genelindeki unicorn şirketlerin sayısı, bir önceki yıla kıyasla yüzde 13 artış göstererek 357’ye ulaştı.

Bu şirketlerin 98’ini yeni kurulanlar oluşturdu. Sektörel dağılım bakımından, unicorn şirketler, entegre devreler, yeni perakende, yenilikçi ilaçlar, dijital sağlık hizmetleri, dijital eğlence, akıllı lojistik ve yapay zeka dahil olmak üzere 38 sektörde faaliyet gösteriyor.

Bölgesel dağılım açısından, Beijing, Guangdong ve Shanghai gibi 3 şehir ile Jiangsu ve Zhejiang gibi 2 eyalet, unicorn şirketlerin sayısı bakımından ülkenin en üst sıralarında yer alıyor. Ayrıca, Qinghai ve Yunnan eyaletlerinde ilk kez unicorn şirketler kuruldu.

Öte yandan, unicorn şirketler sermaye piyasalarında da tercih ediliyor. 2022 yılında, 136 adet Çinli unicorn şirket yeni finansman elde etti ve Renminbi bazındaki finansman miktarı ve payı, ilk kez ABD Doları bazındaki finansmanı geride bıraktı. 25 unicorn şirket ise halka arz edildi.

Anahtar Kelimeler:
çinUnicorn
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.