Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi Mart 2022'de bir önceki aya göre yüzde 0,3, bir önceki yılın aynı ayına göre ise yüzde 2,5 arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu, (TÜİK), 2022 Mart ayı Perakende Satış Endekslerini açıkladı. Buna göre; Sabit fiyatlarla perakende satış hacmi (2015=100) 2022 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %2,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %6,4, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %5,7 artarken, otomotiv yakıtı satışları %12,4 azaldı.
Perakende satış hacmi aylık %0,3 arttı
Sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2022 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %0,3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %4,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,1 artarken, otomotiv yakıtı satışları %5,1 azaldı.
Perakende ciro yıllık %90,5 arttı
Cari fiyatlarla perakende ciro 2022 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %90,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %80,8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %79,2, otomotiv yakıtı satışları %150,5 arttı.
Perakende ciro aylık %7,6 arttı
Cari fiyatlarla perakende ciro 2022 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %7,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %10,2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %4,8, otomotiv yakıtı satışları %11,4 arttı.