Öne Çıkanlar terörist CHP Adana Milletvekili Burhanettin Bulut sel Vakıfbank Kadın Voleybol Takımı chp haberleri bodrum türkiye istatistik kurumu cumhurbaşkanı erdoğan fenerbahçe Sovos Zor kişiliklerle bağlantı kurmanın yolu Türk Popunun Yeni Nesil Devler Ligi Ondan Soruluyor...

Anadolu Efes’ten Yüzde 70 Oranında FAVÖK Artışı

Anadolu Efes, dinamik faaliyet ortamı ve değişken makroekonomik göstergelerin olduğu ikinci çeyrekte de güçlü performansını sürdürdü. İkinci çeyrek konsolide net satış gelirleri, %54,9 oranında artış ile 38 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Bu çeyrekte elde edilen güçlü net karın etkisiyle şirketin ilk yarı konsolide net karı, 3,3 milyar TL seviyesine ulaştı. Bira Grubu Başkanı ve Anadolu Efes CEO’su Can Çaka, “Gelir yönetiminde gösterdiğimiz üstün performans, sıfır tabanlı gider yönetimi anlayışımız ve mali disipline olan odağımız, konsolide bazda %55 oranında net satış geliri artışı ve %70 oranında FAVÖK büyümesi elde etmemizi sağladı” dedi.

 

Anadolu Efes, Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) 2023 yılının ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı. Açıklamaya göre; yılın ikinci çeyreğinde Anadolu Efes’in konsolide net satış gelirleri %54,9 oranında artarak 38,0 milyar TL’ye ulaştı. Döviz kuru etkisinden arındırılmış büyüme %37,9 oranında kaydedildi. Yine aynı dönemde, 6,3 milyar TL tutarında serbest nakit akımı gerçekleşti.

Yılın ilk yarısında şirketin konsolide net satış gelirleri, %63,4 oranında artış göstererek 62,6 milyar TL seviyesine ulaştı. Konsolide FAVÖK (BMKÖ), yılın ilk yarısında gelir büyümesinin de üzerinde, %75,6 oranında artarak 12,7 milyar TL seviyesinde kaydedildi.  İkinci çeyrekte elde edilen güçlü net karın etkisiyle ilk yarı konsolide net karı ise 3,3 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.

 

Turizm sezonundaki olumlu ivme ve yeni ürünler, hacim artışını destekledi

Bira grubunun satış hacmi, 2023 yılının ikinci çeyreğinde %5,3 oranında artarak 10,1 mhl seviyesinde gerçekleşti. Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla iyileşme gösteren bira grubu satış hacim performansı, 2023 yılının ilk yarısında %0,2 artışla 17,3 mhl’ye ulaştı.

Ukrayna’da, Chernihiv ve Mikolayiv bira fabrikalarının faaliyete geçmesi hacim artışına katkı sağladı. BDT ülkelerinden ise Kazakistan ve Gürcistan’ın hacimleri, bu çeyrekte orta tek haneli büyüme kaydederek güçlü performans sergiledi.

Bira operasyonlarının net satış gelirleri, ikinci çeyrekte %48,7 oranında artış ile 14,7 milyar TL seviyesine ulaşırken, kur etkisinden arındırılmış net satış gelirlerindeki artış ise %29,5 oranında kaydedildi. Bira grubu operasyonları FAVÖK (BMKÖ) rakamı, aynı dönemde %72,0 oranında büyüyerek 3,4 milyar TL seviyesinde gerçekleşti ve FAVÖK (BMKÖ) marjı, 317 baz puan artışı ile %23,4 seviyesinde açıklandı.  Serbest nakit akımı ise geçen yıla göre neredeyse paralel olarak 5.083,4 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Türkiye operasyonlarında ise turizm sezonundaki olumlu ivme ve şirketin portföyüne eklediği yeni ürünlerin hacimlere pozitif etki ettiği belirtildi. 

Bira Grubu Başkanı ve Anadolu Efes CEO’su Can Çaka, 2023 yılının ilk yarı yıl değerlendirmesinde şunları belirtti:

“Güçlü ilk yarı sonuçları, bira grubu ve Anadolu Efes için hacim, gelir ve FAVÖK marjı beklentilerimizi artırmamız için bize cesaret verdi. Özellikle bira operasyonlarımızda elde ettiğimiz başarılı sonuçlar ile 2023 yılı için beklentilerimizi tekrar gözden geçirdik. Türkiye bira operasyonlarındaki hacimler ve uluslararası bira hacimlerinde de özellikle Rusya’daki talepte yaşanan olumlu ivmeyle birlikte öngörülerin üzerinde iyi sonuçlar elde ettik. Bunun neticesinde yılın tamamı için beklentilerimizde iyileşmeler yaptık ve 2023 yıl sonu beklentimizi yukarı yönlü revize ettik. Bu doğrultuda, 2023 sene sonu için bira grubu ve Anadolu Efes beklentilerimizi ihtiyatlı bir şekilde iyileştirirken, meşrubat iş kolundaki beklentilerimizi değiştirmiyoruz.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.