Öne Çıkanlar rusya abd terörist MSB bugünün gündem başlıkları AİLE mardin hizmet trt ekonomik güven endeksi Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk Kuşadası Belediyesi

Mavi’nin İlk Çeyrek Net Karı 515 milyon TL’ye Ulaştı

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat- 30 Nisan 2023 tarihlerini kapsayan ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Konsolide gelirleri bir önceki senenin aynı dönemine göre %109 artarak 3 milyar 947 milyon TL’ye ulaşan şirket, yılın ilk çeyreğinde %71 artışla 515 milyon TL net kâr elde etti. Güçlü bilanço pozisyonunu koruyan Mavi, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu 1 milyar 896 milyon TL’ye taşıdı.  

Sürdürülebilir kârlı büyümesiyle dikkat çeken şirket, yılın ilk çeyreğinde global perakendede %118, toptanda %105, e-ticarette ise %77’lik büyüme gerçekleştirdi. Türkiye’de perakende sektöründeki talebin güçlü seyrettiği bu dönemde, tüketicinin en çok tercih ettiği markaların başında yer alan Mavi, perakende bire bir mağaza satışlarını %124 artırdı. Kadın ve erkekte, denim ve lifestyle olmak üzere tüm ürün kategorilerinde değer bazında %100’ün üzerinde büyüme yakaladı. 

Mavi denim ve lifestyle tüm ürün kategorilerinde %100’ün üzerinde büyüme yakaladı

 

İlk çeyrek performansını değerlendiren Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şunları söyledi:

“2022 yıl sonunda yakaladığımız güçlü performansı, yılın ilk çeyreğinde de sürdürdüğümüz için çok mutluyuz. Perakende başta olmak üzere tüm satış kanallarında büyümeye devam ettik. Bir yandan jean uzmanlığını ve liderliğini sahiplenirken, diğer taraftan lifestyle ürünlerde yarattığımız yenilik ve çeşitlilikle, tüm ürün kategorilerinde hem değer hem de adet büyümesi yakaladık. All Blue sürdürülebilirlik anlayışı tüm faaliyetlerimizle iç içe geçmiş bir yaşam şekline dönüştü. Dünyaya verdiğimiz “en iyi jean’i yapma” sözünü hep daha iyisiyle ileriye taşıyoruz. Geçtiğimiz yıl All Blue ürünlerimizin ciro içindeki payını %14’e yükselttik ve The Rivet Awards’ta beşinci kez üst üste “En İyi Sürdürülebilir Koleksiyon” ödülünü aldık.

Rakamların ötesinde, Mavi’nin tüketici tarafından en güvenilen ve en çok tercih edilen markalardan biri olması en büyük motivasyon kaynağımız. Temeli insan ve finansal yönetimi sağlam global bir şirket olarak, marka konumlandırmamız, doğru ürün, doğru fiyat, yüksek kalite ve müşteri odaklı stratejimiz, esnek tedarik zinciri, ürün planlama ve stok yönetimi mekanizmalarımız sayesinde, yılın geri kalanında da başarılı bir performans ortaya koyacağımıza eminim.”

  

Mavi, 2023’te %75 konsolide satış büyümesi hedefliyor

 

Her zaman ileriye bakan bir marka olarak, ilk çeyrekteki performansımızı yıl sonuna kadar sürdüreceğimize olan inancım tam. 2023 sonunda net nakit pozisyonumuzu da koruyarak %75 konsolide satış büyümesi ve %22 FAVÖK marjı elde etmeyi hedefliyoruz. 5 net yeni mağaza açılışı ve 7 mağazamızda genişlemeyle birlikte; 35 ülkede, 450’nin üzerinde mağaza ve 4000’e yakın noktada müşterilerimizle buluşmaya devam edeceğiz.” 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.