Öne Çıkanlar sinema Paribu Cineverse Cuma günü vizyona girecek yeni filmler vizyona girecek yeni filmler Avatar: Suyun Yolu (Avatar: The Way of Water) Avrupa Birliği Genişlemeden Sorumlu Komiseri Johannes Hahn Aubameyang atv ankara türk telekom Yıllık Gelir Vergisi beyannamelerinin verilme süreleri uzatıldı mı Patent İş Birliği Antlaşması

Bankalararası Kart Merkezi 200 Bin Adet Troy İle Kartlı Ödeme Pazarına Girdi
Dünyada kartlı ödeme sistemlerinin iki büyük markası Visa ve MasterCard'ın egemen olduğu pazara bankaların ortak platformu Bankalararası Kart Merkezi (BKM) milli ödeme sistemi TROY markasıyla girdi. BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, Türkiye'de artık herkesi bankasından TROY imzalı kart istemeye ve alışverişlerinde bu kartı da kullanmaya davet ederek "Hedefimiz mevcut kart pazarından pay kapmak değil, nakitsiz toplum hedefine uygun olarak  kartlı ödeme sistemleri pazarını büyütmektir"dedi. Kartlı ödemelerin yüzde 40'larda bulunan tüketim harcamaları içindeki payınu yüzde 60'alara çıkartmaktır"dedi. 
BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, 15'i banka olmak üzere toplam 16 kurumun TROY markalı kart vermeye hazır olduğunu ve bugün itibariyle 200 binin üzerinde kartın cüzdanlara girdiğini söyledi.TROY’un ilk kez tanıtıldığı 1 Nisan 2016’dan bugüne kadar geçen sürede ürünün gelişimini ve markaya dönüşme sürecini düzenlediği basın toplantısında anlatan Soner Canko “Bu kartın üretim sürecinde 5 yıllık bir emek bulunuyor. Bundan böyle kartların sağ alt köşesinde bir Türk markası var. BKM olarak çok ümitliyiz. Bir bankanın TROY markalı bir kart çıkarması için çok neden olduğuna inanıyoruz ” dedi.  
"DÜN İLHAM VERDİK, BUGÜN KENDİ MARKAMIZ VAR"

"Dün ilham veriyorduk, bugün kendi markamızla yön veriyoruz"diye konuşan Canko,“Toplumumuzun dinamik yapısı ve teknolojiyi benimseme hızı, finansal teknolojilerde hızlı büyümeye yol açtı. Bu dinamizm ve hız, dünyada bu alandaki taksitlendirme, güçlü sadakat programları, chip&pin ve temassız ödemeler gibi önemli teknolojik gelişmelere ilham verdi. Sektörümüzün ortak girişimleri ve iş birliğiyle artık dünyaya ilham vermenin yanında kendi markamızla dünyaya yön veriyoruz. Banka kartları, ön ödemeli kartlar ve kredi kartlarının sağ alt köşesinde yer alan logo, ödeme şeması olarak adlandırılıyor. Artık cüzdanlarımızdaki kartların sağ alt köşesinde hepimize gurur veren bir marka; TROY var” ifadelerini kullandı. “En büyük gücümüz bankaların kurduğu tek bir çatı altında yerel, hızlı ve yenilikçi bir yapı olmamız’’ diyerek sözlerine devam eden Canko “TROY’un arkasında güçlü bankacılık altyapısıyla Türkiye var” dedi. 

"BREZİLYA, HİNDİSTAN VE İTALYA’DA YEREL ÖDEME SİSTEMİ GÜÇLÜ"

Dünyanın diğer ülkelerindeki yerel ödeme yöntemi kullanımına yönelik bilgiler veren Dr. Soner Canko farklı ülkelerden çarpıcı örnekleri paylaştı. Canko “Örneğin 200 milyon nüfuslu Brezilya’da, yerel ödeme yöntemi Elo’ya sahip 110 milyon kart kullanılıyor. 1,3 milyar nüfusa sahip Hindistan’da ise 645 milyon adetlik banka kartı pazarının yüzde 38’ini Hindistan’ın yerel ödeme yöntemi olan Rupay oluşturuyor. Bir Akdeniz ülkesi olan 59 milyon nüfuslu İtalya’da ise yerel ödeme yöntemi olan Bancomat markalı 37 milyon adet kart kullanılıyor” diye konuştu. 

HEDEF HER CÜZDANA BİR TROY KART

TROY’un, ilk işleminin yapıldığı Nisan 2016 itibarıyla atılmış olan adımları hatırlatan Soner Canko, TROY kartların POS, ATM ve e-ticaret sitelerinde yüzde 100 kabulünün sağlandığını, TROY üyelerine yönelik altyapı çalışmalarının tamamlandığını ve TROY kullanımına ilişkin tüm standart ve kuralların belirlendiğini söyledi. Bugün itibariyle 200 bini aşkın TROY logolu kart bulunduğunun altını çizen Soner Canko, “Halihazırda 15’i banka, biri banka dışı olmak üzere 16 kurum TROY logolu banka kartı, ön ödemeli kart ve kredi kartı ürününü vermeye hazır durumda. Hedefimiz yüzde 100 nakitsiz ödemeler toplumuna giden bu yolda tüm bankaların TROY logolu kartlarını kullanıcılara sunması ve her cüzdanda en az bir TROY logolu kart bulunması” dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.