Öne Çıkanlar ortaokul Estetik ihraç 2019 nisan ayı işsizlik rakamları Gündemde Bugün-17 Temmuz 2019 Çarşamba 24 Aralık Gündem Özeti İmamoğlu El Yükseltti: O Çay Dedi Çatalca Prof. Dr. Zafer Utlu 30 temmuz yağış var mı 2016 Gemelli Hastanesi Basın Ofisi

Perakende Satış Hacmi Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Yüzde 3,8 Azaldı

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3.8 azaldı. 

Türkiye İstatistik Kurumu, (TÜİK) Mart ayı Perakende Satış Endekslerini açıkladı. Buna göre, Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %3,8 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,6, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %5,4, otomotiv yakıtı satışları %4,1 azaldı.

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %1 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,7 artarken, otomotiv yakıtı satışları %0,8 azaldı.

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %16,3 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %16,3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %19, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %15,8, otomotiv yakıtı satışları %13,8 arttı.

Perakende ciro bir önceki aya göre %3 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %3,7, otomotiv yakıtı satışları %2,7 arttı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.