Öne Çıkanlar istanbul terörist almanya diyarbakır YKS recep tayyip erdoğan haberleri yunanistan afad PENÇEKİLİT Operasyonu Erdoğdu Türkiye Kasaplar Federasyonu Başkanı Fazlı Yalçındağ Aşkın Bununla Ne İlgisi Var (Whats Love Got to Do with It)

MEB'den 81 İle "Ölçme Değerlendirme Merkezi"

Milli Eğitim Bakanlığınca, tüm Türkiye'de öğrencilerin il bazında gelişimlerinin takip edilmesi, okul bazlı eğitim durumlarının ölçülmesi ve eğitimi etkileyen faktörlerin ortaya çıkartılması amacıyla "ölçme değerlendirme merkezleri" kurulacak.

Milli Eğitim Bakanlığının yaptığı açıklamaya göre,  81 ilde ölçme değerlendirme merkezleri kurulacak. Açıklamaya göre, bu merkezler ile örgün eğitim kapsamında öğrencilerin akademik gelişimlerinin izlenebilmesi, öğrenme eksikliklerinin tespit edilmesi için öğrenci, veli ve eğitimcilere geri bildirim verilmesi sağlanacak. Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü organizasyonuyla illerde ölçme araçları ve anketler yoluyla öğrencilerden veri toplanacak ve yapılacak analiz çalışmaları ile öğrenci ve velilere geri bildirim verilecek.

Bu yıl 25 ilde açılacak merkezler, 2019´a kadar diğer illerde de kurulacak.

Tüm Öğrencilere Uygulanacak

Merkezler ile Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce yürütülen ABİDE çalışması, daha geniş kapsamda iller tarafından yürütülecek. 2016´da ilk kez uygulanmaya başlayan ABİDE çalışması, kurulacak merkezler ile tüm öğrencilere uygulanacak. Açıklamaya göre, bu çalışma ile il düzeyinde öğrenme çıktıları, bu çıktıları etkileyen faktörler, bu faktörlerin öğrenmeyi etkileme düzeyleri ortaya çıkarılacak. Merkezlerin kurulmasıyla, illerin eğitim gelişimleri, var olan sorunların giderilme düzeyleri tespit edilerek, programların ve kazanımların etkinliği konusunda veri toplama imkanı oluşacak.

Merkezler Eğitimi Etkileyen Faktörleri Ortaya Çıkaracak

Merkezler, illerde ABİDE´nin yanı sıra 2017 yılı yatırım programında yer alan "Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme Araştırma ve Geliştirme Projesi" kapsamında yer alan "Eğitimde Öğrenci Gelişimini İzleme Sistemi"ni de yürütecek. Öğrencilerin akademik düzeyleri ve öğrenme eksiklikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, ailenin, okulun ve çevrenin eğitime katkısını ortaya çıkaran veriler, merkezler tarafından öğrenci, veli ve eğitimcilerle paylaşılacak. Çalışma ile her öğrenciye kazanımları edinme düzeyi, eksik öğrenmeleri ve ihtiyaç duydukları tamamlayıcı eğitimlere yönelik karneler verilecek.

İl izleme çalışmaları örneklem üzerinden değil, tüm öğrencilere yönelik olarak uygulanacak. Merkezler, her okul için bir değerlendirme raporu çıkartarak, okul bazlı izleme yapacak.
 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.