Öne Çıkanlar Türkiye Büyük Millet Meclisi facebook tüketici fiyat endeksi cumhurbaşkanı 31 Temmuz 2022 Pazar Gündem Özeti 400 Milyon Turist Entübe Sayısı ​Sabit Kanca: Son Soru Filmi Vizyonda 32 Uçakla 45 Terör Hedefi İmha Edildi Kuşadası Belediyesi Kara Harp Okulu cumhurbaşkanı erdoğan haberleri

Son Beş Rakamı ‘8’ İle Biten Telefon Numarası, 300 Bin Dolara Satıldı

Bu hafta sonunda Çin, özel bir açık artırmaya tanık oldu. Binlerce kişi ‘uğur getireceği’ varsayılan bir telefon numarasını almak için birbiriyle çekişti. Açık artırmayla satılan telefon numarasının özelliği ise son beş rakamının ‘8’ ile bitiyor olmasıydı. Ülkede halkın büyük bölümünün konuştuğu ‘mandarin’ Çincesinde 8 rakamı, refah ile eş anlamlı olduğu için uğurlu kabul ediliyor. İşte bu nedenle, en fazla 8 rakamı içeren numarayı elde etmek için insanlar birbiriyle yarıştı. Açık artırma sonunda istenen numara 300 bin dolar karşılığında yeni sahibinin oldu.


 
İki gün süren açık artırmaya yaklaşık 5 bin kişi katıldı. Sonuçta meşhur numara, 2,25 milyon yuanlık (yani 300 bin dolarlık) ciddi bir miktarı gözden çıkaran kişinin oldu. Çin’de çevresini etkilemek isteyen zengin kişiler veya şirketler bu türden ‘şans getireceğine’ inanılan telefon numaralarına yatırım yapıyor.
 
Beijing’de düzenlenen 2008 olimpiyat oyunlarının açılış töreni de resmen 8 Ağustos gününe yani 08/08/2008 tarihine denk getirilmiş ve açılış tam saat 08.08’de yapılmıştı. Buna karşılık ülkede en az hoşlanılan rakam ise ‘ölüm’ sözcüğü ile aynı şekilde telaffuz edilen ‘4’tür. 
 
Şimdiye değin yapılmış olan açık artırmalarda sonunda sekiz adet ‘7’ rakamı bulunan telefon numarası en yüksek meblağla satılmıştı. Çin’de ‘yükselme’ ve ‘yaşamın özü’ ile eş anlamlı olan ‘7’ rakamlı numara 476 milyon Euro’ya satılmıştı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.