Türkiye’de 15 bin 441 Adet İndirimli Market Var

Sektörlere yönelik detaylı raporlar sunan Maptriks’in verilerine göre Türkiye genelinde 15 bin 441 adet indirimli market bulunuyor. İstanbul 3 bin 772 adet ile ilk sırada yer alıyor.

Coğrafi bilgi sistemlerini kullanarak yazılım ve modeller geliştiren, Türkiye’nin en büyük veri tabanı kaynağına sahip şirketi Maptriks, Türkiye’deki indirim marketleri (discount market) ile ilgili rakamlarını açıkladı.

Maptriks’in verilerine göre Türkiye’de 15 bin 441 adet indirimli market bulunuyor. Türkiye genelinde genellikle kiraların yüksek olduğu ana caddelerden veya mağaza kiralarının göreceli olarak yüksek olduğu lokasyonlardan uzak açılan ve ürünlerin indirimli şekilde satıldığı perakende zincirleri olan indirimli marketlerin en fazla bulunduğu il ise 3 bin 772 adet ile İstanbul. İstanbul’u sırası ile 997 indirim market ile İzmir ve onu 949 market ile Ankara takip ediyor. Türkiye’de indirimli market sayısı en az olan il 2 adet ile Hakkari olurken; Tunceli’de 10, Şırnak’ta 13, Kilis, Bayburt’ta 14 market bulunuyor.

Türkiye'de özellikle son yıllarda hızla yaygınlaşan indirimli marketlerin en fazla bulunduğu İstanbul’un ilçesi 259 adet ile Ümraniye oldu. Aynı verilere göre en fazla indirimli markete sahip olan İstanbul ilçeleri içerisinde Ümraniye’yi sırası ile 193 adet ile Küçükçekmece, 182 adet ile Pendik ve 175 adet ile Bağcılar takip etti. İstanbul’da indirimli market sayısında 7 adet ile Adalar, 25 adet ile Şile, 33 adet ile Başakşehir ve 35 adet ile Çatalca listenin alt sıralarında yer aldı.

İzmir’de en fazla indirimli markete sahip ilçe 131 adet ile Buca olurken bu ilçeyi 98 adet ile Karabağlar ve 87 adet ile Konak ilçeleri takip etti. 184 adet ile Ankara’nın en fazla indirimli marketine sahip ilçesi Keçiören’in ardından, 175 adet ile Çankaya ve 103 adet ile Yenimahalle geliyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.