Öne Çıkanlar çin tbmm gündem chp palandöken facebook Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Kuşadası Belediyesi Entübe Sayısı Akşener milliyetçi hareket partisi kemal kılıçdaroğlu

2017’de 4.6 Milyar TL Ciro Gerçekleştiren Carrefoursa,  Bu Yıl 170 Milyon TL Yatırım Yapacak

Türkiye organize perakende sektörünün önde gelen  markalarından Sabancı Holding ve Fransız  Carrefour iştiraki CarrefourSA, 2017 yılında 4.6 Milyar TL ciro gerçekleştirirken  operasyonel karlılığını (FAVÖK) da 126 milyon TL’ye yükselttiğini açıkladı. CarrefourSA, bu yıl 170 milyon TL yatırım hedefliyor.


2017 yılı sonuçlarını değerlendirmek üzere şirket üst düzey yöneticilerinin de katılımıyla bir basın toplantısı düzenleyen CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin,  “2017 yılını, 4,6 milyar TL ciro ile sonlandırdık. Operasyonel karlılığımızı, geçtiğimiz yıla oranla 126 milyon TL’ye yükselttik. Karşılaştırılabilir mağazalarımızda (LFL) satışlarımız hızlanarak artıyor, 2017 yılında bu mağazalarda ortalama yüzde 10,4 artış gerçekleştirdik. Bu yıl 170 milyon TL yatırım yapmayı planlıyoruz”dedi.


“İLK KEZ BİR YILDA BEŞ HİPERMARKET AÇTIK, 42,5 MİLYON TL YATIRIM YAPTIK”
Türkiye’nin 55 şehrinde 33’ü hiper, 372’si süper, 196’sı mini ve 24’ü de gurme olmak üzere toplam 625 market ve 516 bin metrekare satış alanı ile tüketicilerine ulaştıklarını belirten Ergin, geçen  yıl hiper, süper ve gurme market formatlarını yenileyip Türkiye’nin ilk süpermarket zinciri markası olan Gima’ya yeniden hayat verdiklerini söyledi. Hakan Ergin, “CarrefourSA tarihinde bir ilk yaşadık; İstinye’deki hipermarketimizi yeniledik, Adana’daki hipermarketimizin yerini değiştirip konseptini yeniledik, Bayrampaşa ve Beylikdüzü ile İzmir Balçova’da sıfırdan hipermarket yatırımı yaptık. Böylelikle toplam 42,5 milyon TL yatırımla ilk kez bir yılda beş hipermarket açılışı gerçekleştirdik” diye konuştu.


“YENİ GURME AÇILIŞLARINA DEVAM EDECEĞİZ, SÜPER FORMATIMIZA ODAKLANACAĞIZ”
Yeniledikleri bir diğer formatın Gurme olduğunu, bu çerçevede 2 milyon TL yatırımla İzmir’de Oxygen Gurme’yi açtıklarını, 3,5 milyon TL yatırımla İstanbul’da Ortaköy Gurme’yi yenileyerek tüketicileriyle buluşturduklarını dile getiren Hakan Ergin, bu yıl Süpermarket konseptine odaklanacaklarını belirterek “Geçtiğimiz yıl operasyonel verimlilik açısından CarrefourSA’ya katkı sağlayacağına inandığımız marketleri inorganik olarak bünyemize kattık, bu alanda organik ve inorganik olarak büyümemizi sürdüreceğiz. Süpermarketlerimizin konseptini yenileyerek günlük alışverişin adresi olmasını, yılsonuna kadar ortalama 50 süpermarket açılışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz”  diye konuştu.


“FİYATLARI DÜŞÜRMENİN YOLU ATIK YÖNETİMİNDEN GEÇİYOR”
“Geçtiğimiz yıl market yatırımları ve dijitalleşmenin yanı sıra tüketicilerimize taze gıdada bol ve çeşitli ürünü uygun fiyata sunabilmek adına fark yaratan projelerle yerli üretime yatırım yaptık” diyen CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin, et ve balık ürünlerinden taze gıda ve bakliyata kadar bir dizi iş birliği gerçekleştirdiklerini vurguladı. Hakan Ergin yeni uygulamalar konusunda şu bilgileri verdi:  “Gıdada fiyatları indirebilmenin yolu, atık oranını düşürmekten geçiyor. Dolayısıyla yatırımlarımızla ürünün üretiminden reyona gelmesine kadar olan sürecin her adımını izleyerek tüketicilerimize uygun fiyata daha bol ürün sunmaya başladık. Bu çerçevede Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri ile bir iş birliği gerçekleştirerek Bursa, Antalya, Mersin ve Adana’da Yerli Tohum – Taze Mahsul” projesi başlattık. Bursa, Antalya, Mersin ve Adana’da çalıştığımız 2 bin sözleşmeli üreticiye yerli tohum vererek 5 bin ton ürünün hasadını gerçekleştirdik, bu ürünleri kurduğumuz paketleme tesislerinden soğuk zincir çerçevesinde tüketicilerimize ulaştırarak yüzde 20 indirim sunar hale geldik. Projenin bakliyat ayağında ise yerli üreticilerin ürettiği bakliyat ürünlerini Birlik markası altında marketlerimizden satmaya başladık. Taze gıda konusundaki çalışmalarımızın bir sonraki durağı narenciye ürünleri oldu. 10 milyon TL yatırımla Adana’da 4 bin 200 dönüm alana sahip bahçelerdeki portakal, mandarin, greyfurt (altıntop) ve limon olmak üzere toplam 220 bin ağaçtan 21 farklı çeşit ürünü toplayıp reyonlarımıza getirdik”.


“SÖZLEŞMELİ ÜRETİCİ SAYISINI 3 BİNE ÇIKARACAĞIZ”
CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin, 2018 yılına ilişkin hedefler konusunda da  “İhtiyacı olan marketlerimizin konseptlerini yenilemeye devam edeceğiz. Dijitalleşmeyi sürdüreceğiz. İş birliklerimiz nezdinde özellikle sözleşmeli üretici sayısını 3 bine çıkaracağız. E – Ticaret konusunda tek noktadan tüm ülkeye hizmet vermeye başladık, bu konuda hizmet verdiğimiz nokta sayısını artıracağız. Bizler için asıl önemli olan müşterilerimizin bizlere aktardıkları deneyimleri. Bizler için adeta bir kılavuz olan bu deneyimleri dinleyerek hem market için hem de market dışında nasıl adım atacağımıza karar veriyoruz” şeklinde konuştu.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.