Öne Çıkanlar diyarbakır istanbul Aydem Yenilenebilir Enerji Genel Müdürü Ömer Fatih Keha Türk EğitimSen Genel Başkanı Talip Geylan Kuşadası Belediyesi Suriye Sorunu EMİNE ERDOĞAN myk galatasaray çin cumhurbaşkanı suriye

Teknosa Bu Yıl 60 Milyon TL Yatırım Yapacak
Sabancı Holding'in teknoloji perakende şirketlerinden Teknosa, yatırımlarını 2017 yılına kıyasla iki kat artırarak 2018 yılında  60 milyon TL yatırım yapma kararı aldı. 2017 yılında 3,4 milyar TL ciro elde eden Teknosa, mağazalarda yüzde 17,teknosa.com’da ise yüzde 30 seviyesinde büyüme ile 20 milyon TL net kara ulaştığını açıkladı. 
Şirketin 2017 yılı performansını değerlendirmek ve 2018 hedeflerini duyurmak üzere düzenlenen basın toplantısında konuşan Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı ve Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Ata Köseoğlu, 2018 yılında yatırımlarını ikiye katlayacaklarını ve hedeflerinin ‘mükemmel müşteri deneyimi’ olduğunu söyledi.
Ata Köseoğlu toplantıda yaptığı konuşmada  “Teknolojiyi herkes için, her yerde ve her an erişilebilir kılma hedefiyle güçlendirdiğimiz yapımızla 2018’e iddialı bir giriş yapıyoruz. 2018’in, 2017’de olduğu gibi başarılarla dolu geçeceğine inanıyoruz.  Teknoloji odaklı yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. 2017 yılındaki yatırımımızı bu yıl ikiye katlayıp 60 milyon TL’ye çıkarıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da sektörde öncü, oyun kurucu konumumuzu sürdürmeye kararlıyız"dedi. 
"HEDEFLERİMİZİ BÜYÜTÜYORUZ"
‘Herkes için teknoloji’ felsefesi ile ‘her an, her yerde’ teknoloji alışveriş deneyimini en üst seviyeye getirmek istediklerini ve bu doğrultuda kendilerini devamlı yenilediklerini söyleyen Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan ise konuşmasında “2017 yılında daha iyi bir deneyim için yatırımlarımızı hızlandırdık. 2017, omnichannel (çoklu kanal) stratejimiz doğrultusunda müşterilerimize her kanaldan kesintisiz hizmet sunmaya odaklandığımız, müşteri deneyimini 360 derece ele alarak yenilikçi hizmetlerimizi daha da derinleştirdiğimiz bir yıl oldu. 2017 yılında 28 milyon TL seviyesinde yatırım yapmıştık. Bu yıl hem yatırımlarımızı artırıyor hem de hedeflerimizi büyütüyoruz. Kısa vadede, Türkiye’de öncüsü olduğumuz çoklu kanalda müşteri deneyiminde örnek olacağız"dedi. 
EN BÜYÜK PAY AKILLI TELEFONDA
Tüketici teknolojisi ürünleri satışlarının 2017 yılında ciroda yüzde 16 arttığını belirten  Bülent Gürcan, pazara ilişkin olarak şu bilgileri verdi: “Akıllı telefonlar tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hala büyümenin sürükleyicisi konumunda. 2017 yılında Türkiye’de akıllı telefonların hakim olduğu telekom kategorisi yüzde 19 büyürken, pazardan yüzde 42’lik bir pay aldı. Büyük beyaz eşya ÖTV indirimi etkisiyle yüzde 21, tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri yüzde 11 büyüdü. Bilgi teknolojileri kategorisindeki satışlar ise uzun bir aradan sonra oyun özellikli ürünlere talep nedeniyle yılı yüzde 2,5 seviyesinde artış ile tamamladı”. 
"MOBİL MÜŞTERİ SAYISI 6 KAT ARTTI"
2017 yılında Teknosa olarak hedeflerini aştıklarını belirten Gürcan, şunları söyledi:"Türkiye’nin dört bir yanında 110 bin metrekare net satış alanına sahip 204 mağazamızla Türkiye’nin açık ara en yaygın teknoloji perakende şirketiyiz. 2 bin 570 kişilik ekiple, yıl boyunca 200 milyona yakın ziyaretçimizi yenilikçi ürün ve hizmetlerle buluşturduk. Her çeyreğini karlılıkla geride bıraktığımız bir yıl oldu. Aynı mağazalarda yüzde 17 büyüme gerçekleştirdik. 2017 yılı toplam ciromuz 3,4 milyar TL olarak gerçekleşti. Karlılığımız ise 20 milyon TL’ye ulaştı. Online satış kanalımız teknosa.com, geçen yıla göre satışlarını yüzde 30 artırdı. Çoklu kanal stratejimizle beraber devamlı geliştirdiğimiz altyapımız sayesinde, online alışverişte internetten sipariş edip mağazadan teslim alan müşterilerimizin oranı yüzde 30’a ulaştı. Teknosa mobil aplikasyonundan gerçekleşen satışlarda da bu yıl yüzde 128’lik dikkat çekici bir artış sağladık. Geçen yıla göre, Teknosa’nın mobil platformdaki ziyaretçi sayısı 6 kat arttı.”
Teknosa’nın kendi adını taşıyan markası Preo hakkında da bilgi veren Bülent Gürcan  “Bugün Preo, sektörde yürütülmüş en kapsamlı “Private Brand” uygulaması. Akıllı telefon ve akıllı saat ile yola çıktığımız Preo ürün ailesi sürekli genişliyor. Preo markalı ürünlerimizin çeşit sayısı 200’ü buldu. Hedefimiz bu sayıyı 300'e çıkarmak ve Avrupa'ya ve başka ülkelere de ihraç etmek. 2018’de 1 milyon adet Preo ürününü müşterilerimizle buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.