Öne Çıkanlar çin tbmm chp gündem palandöken facebook Akşener Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Kuşadası Belediyesi Entübe Sayısı milliyetçi hareket partisi AİLE

Yapı Kredi’den 2020 İçin İddialı Hedefler

Yapı Kredi, yeni Genel Müdür Gökhan Erün yönetiminde 2020 için iddialı hedefler hazırladı. Gökhan Erün, her yıl 1.3 milyon yeni müşteri kazandıklarını ve mevcut durumda toplam müşteri sayısının 13.1 milyona ulaştığını belirterek, Yapı Kredi olarak 2020 yılında ortalama maddi özkaynak karlılığını en az yüzde 17’ye, gelir marjını da yüzde 4,7’ye taşıyarak karlılıkta sektörün en iyisi olmayı hedeflediklerini söyledi. 


Yılbaşında Yapı Kredi’ye CEO olarak atanan Gökhan Erün, yönetiminde geçen 100 günü ve bankanın geleceğe yönelik planlarını anlattı. Genel Müdür Erün, yılın ilk çeyreğinde Türkiye ekonomisine 289 milyar TL kaynak sağlayan Yapı Kredi’nin , Nisan ayında 1 milyar dolar sermaye artışı ve yaklaşık 500 milyon dolar ilave ana sermaye ihracıyla toplamda yaklaşık 1.5 milyar dolarlık ana sermaye artırım kararı aldığını ve 2020’ye yönelik vizyonu da bu sermaye artışından güç alarak hayata geçireceklerini kaydetti. Erün ‘ün verdiği bilgiye göre Yapı Kredi 2019 yılı karı üzerinden 2014 yılı sonrasındaki ilk temettü dağıtımını da 2020 yılında gerçekleştirecek.


“ANA HİSSEDARLAR VE ULUSLARARASI YATIRIMCILARDAN TÜRKİYE’YE  VE YAPI KREDİ’YE TAM GÜVEN”
2018 yılına hızlı bir başlangıç yaptıklarını belirten Yapı Kredi CEO’su Gökhan Erün, bankanın geleceğini şekillendirecek 2020 yol haritası hakkında şu bilgileri verdi:
“Yapı Kredi olarak uzun süreli bir planlama neticesinde 2020 vizyonumuzu oluşturduk. Bu doğrultuda 2018’e güçlü bir şekilde başladık. Yılın ilk çeyreğinde ülke ekonomisine can katacak 289 milyar TL’lik kaynak sağladık. Toplam aktiflerimizi 329 milyar TL’ye çıkarırken, net karımızı 1 milyar 244 milyon TL olarak açıkladık.2020 planımızın temelinde iki ana eksen var: Birincisi, müşteriyi merkeze alan hizmet modelimiz. Bunu sağlayacak vazgeçilmez ana yapı taşı ise yetkin ve işine tutkuyla bağlı insan kaynağımız. Bizim açımızdan değerli insan kaynağımız gidilecek her yolda, her zaman en önemli unsur. Teknolojinin de desteğiyle müşteriyi odakta tutmaya ve katma değerli hizmet sunmaya devam edeceğiz. İkincisi ise, özellikle güçlü bilanço yapısıyla karlılıkta liderliği hedefleyen bir kurum olarak geleceğin bankacılığını bugünden inşa etme istek ve gücümüz.Özetle, en güncel teknoloji ve işine bağlı insan kaynağımız ile yürüttüğümüz hizmet modeliyle müşteri odaklı bir banka olmaya devam edeceğiz ve sağlıklı bir büyüme sağlayacağız. Bunu da her biri eşit değerde önemli olan bazı stratejik yapı taşları ile gerçekleştireceğiz”.


“İŞLEM BANKACILIĞINI ARTIRACAĞIZ”
Bankanın sermaye artışı konusunda da değerlendirme yapan Gökhan Erün “ Bu yapı taşlarının ilki, toplam tutarı yaklaşık 1.5 milyar doları bulacak ana sermaye artırımı ile sermaye pozisyonumuzun güçlendirilmesi ve optimizasyonu olacak.  Bu işlem, son 10 yılda Türkiye'de gerçekleştirilen en büyük bedelli sermaye ihracı olacak. Küresel piyasalardaki tüm belirsizliklere rağmen, alınan bu karar, ana hissedarlarımızın yanı sıra yabancı yatırımcıların ülkemize ve Yapı Kredi’ye duyduğu güvenin en güzel göstergesi.2020 vizyonumuzu oluşturan diğer yapıtaşları ise iş hacimlerinde sağlıklı ve dengeli büyüyerek ve işlem bankacılığını artırarak sürdürülebilir gelir elde etmek, verimlilik kazanımlarıyla maliyet yapısını iyi yönetmek ve risk maliyetlerini iyileştirmek olacak”dedi.


“13.1 MİLYON MÜŞTERİYE HİZMET EDİYORUZ”
Yapı Kredi’nin Türkiye’nin en köklü ve en değerli kurumlarından biri olduğunu ve tam 74 yıldır “Hizmette Sınır Yoktur” anlayışı ile Türkiye’ye hizmet ettiğini belirten Erün, bankanın sektörde farklılaşmasını sağlayacak unsurları şu şekilde açıkladı:
“Değişen ve gelişen koşullara rağmen, müşteriyi her zaman merkezde tutan eşsiz ve evrensel bir anlayışa sahibiz. Önümüzdeki dönemde de gücümüzü değerli markamızdan, yetkin insan kaynağımızdan, güçlü hizmet kanallarımızdan, dijitalleşmeden,  deneyimli üst yönetimimizden ve hakim hissedarlarımızdan alacağız.Ülkemizin en değerli 10 markasından biri olan Yapı Kredi olarak, başta kredi kartları pazarının 30 yıldır lideri World olmak üzere birçok alanda sektöre öncülük ediyoruz. Türkiye'de 850’den fazla şubemiz ve 4 bin 300’ü aşkın ATM’miz ile faaliyet gösteriyoruz. Her ay 100 milyon adet finansal işlem gerçekleştiriyor, Türkiye genelinde 13.1 milyon aktif müşterimize hizmet ediyoruz”diye konuştu.


“2020’DE HEDEF 7.7 MİLYON DİJİTAL MÜŞTERİ”
Gökhan  Erün  Yapı Kredi’yi ‘Türkiye’nin Dijital Bankası ‘ olarak konumlandırdıklarını ifade ederek şunları söyledi:
“Sektördeki dijitalleşmeye öncülük etmek bizim vazgeçmeyeceğimiz bir alan. olarak teknolojiyi müşterilerimizin hayatına değer ve kolaylık katmak için kullanıyoruz.  Özellikle dijital bankacılık alanında müşterilerimize katma değerli ürün ve hizmetler geliştirmeyi sürdüreceğiz. Bu alanda yatırımlarımıza önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz. Bugüne kadar bu alanda aldığımız yol ile Mart 2018’de dijital kanallarımızı kullanan müşteri sayısını yıllık yüzde 29, mobil bankacılık müşterisini ise yüzde 44 artırdık. Son 3 yılda mobil müşteri sayımız 5 kat, mobilden yapılan işlem sayımız ise 10 kat arttı. Nakit dışı işlemlerde dijital kanallarımızın payı ise yüzde 95’in üzerinde gerçekleşti. Yapı Kredi olarak dijitalleşme alanında gelişmiş analitik, robotik ve yapay zeka teknolojilerinden de yararlanıyoruz. Tüm bu yeni teknolojilerden müşterilerimizin hayatını daha fazla kolaylaştırmak adına faydalanmaya devam edeceğiz. Stratejik plan çerçevesinde atacağımız adımlarla, 2020 yılında 7 milyondan fazla dijital müşteri sayısına ulaşmayı ve toplam işlemlerde dijital kanaldan gerçekleştirilen işlemlerin payını 15 puan artırmayı hedefliyoruz”.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.