Öne Çıkanlar Türkiye Büyük Millet Meclisi facebook tüketici fiyat endeksi cumhurbaşkanı 31 Temmuz 2022 Pazar Gündem Özeti 400 Milyon Turist Entübe Sayısı ​Sabit Kanca: Son Soru Filmi Vizyonda 4 Milyon Araç Var 32 Uçakla 45 Terör Hedefi İmha Edildi Kuşadası Belediyesi Kara Harp Okulu

CHP’li Gürer: Eğitimin Geleceği Bu Şekilde Düzeltilemez

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TBMM Genel Kurulu’nda, yeni eğitim müfredatını ve Bakan İsmet Yılmaz’ın eğitim sistemine yaklaşımını eleştirdi. Gürer, “Cumhuriyet değerleri, Atatürkçülük, laiklik, bilgi ve bilimsellikle buluşmayan eğitimde çağdaşlığa erilemez. Eğitimin geleceği bu şekilde düzeltilemez” dedi.

CHP Niğde Milletvekili ve Kamu İktisadi Teşekkülleri (KİT) Komisyonu Üyesi Gürer, TBMM Genel Kurulu’nda söz alarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı yeni eğitim müfredatıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Cumhuriyetin değerleri ve demokrasiden uzak bir eğitim anlayışının Türkiye için kaygı verici olduğunu belirten Gürer, Bakan’ın çağa nasıl baktığının bir yansıması olarak düşünüldüğünde bu durumun çok vahim olduğunu vurguladı.

“Milli Bayramların Neredeyse Kutlanması Yasaklanma Derecesine Getirildi”

Gürer, Genel Kurul konuşmasında, Milli Eğitim müfredatında milli bayramların neredeyse kutlanması ve anılmasının yasaklanma derecesine getirildiğini, bu açıdan bakıldığında da cumhuriyetin değerleri ve demokrasiden uzak bir eğitim anlayışının Türkiye’nin geleceği adına kaygı verici boyutlara ulaştığını kaydetti.

“Yeni Müfredat Çağdaş Bilgi ve Bilimin Varlığından Uzak”

Türkiye’de eğitim sisteminin laiklikten uzaklaştığını ‘Atatürkçülük’ kavramının neredeyse müfredattan çıkarıldığını, Osmanlı’nın kuruluş ve yükselme dönemine yer verilirken gerileme ve dağılma sürecinin müfredatta yok sayıldığını anlatan Gürer, çağdaş bilgi ve bilimin varlığından uzak olan bu yaklaşımın ülkemizde eğitimin geleceği açısından sorunlu olacağını ifade etti.

“PİSA Raporlarında Türk Eğitim Sistemindeki Acı Tablo Net Bir Şekilde Görülebilir”

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PİSA) raporlarında Türk eğitim sistemindeki ‘acı tablonun’ net bir şekilde görülebileceğine işaret eden Gürer, “Cumhuriyet değerleri, Atatürkçülük, laiklik, bilgi ve bilimsellikle buluşmayan eğitimde çağdaşlığa erilemez. Eğitimin geleceği bu şekilde düzeltilemez” değerlendirmesini yaptı.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.