Erpiliç Katar İhracatını Hızlandırıyor

Ekonomisi ithalata dayalı olan Katar’da Türk mallarına olan ilgi her geçen gün artıyor. Birkaç ay önce Bolu Erpiliç fabrikasını ziyaret ederek, üretimi gezen Katarlı şirket, firmanın üretim kalitesi ve fabrikasından etkilenerek stratejik işbirliği kararı adı. Erpiliç distribütörü olan firmanın ilk ihracatının ardından Türk mallarına olan ilginin artması ile birlikte Erpiliç ürünleri de yoğun ilgi ve tüketim ile karşılaştı.

Yaşanan abluka öncesi Katarlı şirket ile ticaret anlaşmasına imza atan Erpiliç, abluka sürecinin başlaması ile ticari hacmini büyüttü. Ekonomisi ithalata dayalı olan Katar’da, komşularının ablukası sonrası market rafları Türkiye’den giden ürünlerle dolarken süreç Erpiliç’in daha önceden başlayan ticaretine de olumlu yansıdı. Yaşanan talep artışının hızla yükseldiğini belirten Erpiliç Genel Müdür Yardımcısı Süleyman Öztürk, Katar pazarında Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden doğan boşluğu fırsata çevirerek uzun vadeli ihracat hedeflediklerinin altını çizdi.

Bolca Hindi markasını satın alarak geçtiğimiz dönemde atılım gerçekleştiren Erpiliç, Katar ile piliçte olduğu gibi hindi etinde de yeni bir pazar oluşturmayı hedefliyor. Geçtiğimiz yıl 1 milyar 227 milyon 845 bin TL net satışa ve 17.077.865 Dolar ihracat rakamına ulaşan Erpiliç, Bolca Hindi satın almasının da getirdiği ivme ile daha hızlı büyüme gerçekleştirecek.

 
 
Türkiye’nin en büyük 500 Sanayi Kuruluşu arasında hızla yükselen Erpiliç, uygulanan ambargo ile zorluklar yaşayan Katar pazarında aktif rol oynuyor. Erpiliç, Körfez ve Arap ülkeleriyle yaşadığı diplomatik krizden bu yana kara yoluyla nakliyenin tamamen engellendiği Katar’a hava yoluyla ihracatını hızlandırdı. Geçtiğimiz yılda Türkiye’den 439 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Katar, yeni pazar arayışında olması sebebiyle Türkiye ile ihracatını artıracağının sinyalini veriyor. Konu ile ilgili açıklama Öztürk, Katar pazarında uzun vadeli ihracat hedeflediklerinin altını çizerek özellikle son dönemdeki ambargonun Türk markaları için fırsat olabileceğini belirtti. Öztürk:

“Hali hazırda ihracat gerçekleştirdiğimiz Katar, içinde bulunduğu durum dolayısıyla kolay lojistik sağlayabilecek yakın ülkelerle ihracat ilişkilerini geliştiriyor. Geçtiğimiz günlerde kendilerini fabrikamızda ağırlayarak işbirliğimizi güçlendirdik ve ihracatımıza hız verdik. Kanatlı eti sektörünün en büyük gündemi olan ve sağlık açısından önem taşıyan tüy yolma işlemini kuru yolum teknolojisi ile gerçekleştirmemiz, helal kesim prosedürlerine uygunluk göstermemiz, lojistik altyapımız ve zengin ürün gamımızla tercih edilen marka konumundayız. Türkiye’de ilk, dünyada ise üçüncü olan kuru yolum tesisimiz, bu yeni teknoloji ile ihracatta ve yurtiçinde satışlarımıza ciddi bir ivme kazandırdı” dedi.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.