Öne Çıkanlar Gözlerine Teslimim ekonomi Köy korucuları Ecem Uzun mhk magazin haberleri emekli promosyonları 5 temmuz gündemi Diyabetlilerin Yazda Dikkat Etmesi Gerekenler bengü konser takvimi Merkel Referandumu Bekliyor Eren Derdiyok

Metro Ve Konda Türkiye’nin Yeme İçme Alışkanlıklarını Araştırdı, Çarpıcı Sonuçlar Çıktı

Metro Toptancı Market’in Konda Araştırma ve Danışmanlık ile birlikte gerçekleştirdiği Türkiye’nin yeme içme değerleri ve alışkanlıkları araştırması ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.


Aralık 2017’de 31 ilde 2bin 163 kişiyle görüşerek gerçekleştirilen araştırma sonuçları aile yapısı ne olursa olsun evde yemek yapan kişinin çok büyük oranda yine kadınlar olduğunu gösterdi. Araştırma sonuçlarına göre evde en çok çorba, makarna, pilav pişiyor ancak en çok sevilen yemek sırasıyla et, dolma ve kuru fasulye olurken, dışarda ise et, döner ve kebap yeniyor. Araştırmaya katılanların yüzde 95’i evde yemek yemeği tercih ettiğini belirtmekle  beraber, yüzde 65’i dışarda yemek zorunda kaldığını ifade etti.
Araştırma sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında bir konuşma yapan Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan: “Metro olarak en temelinde Türk Mutfağı’nın değerlerine sahip çıkmak için çalışıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz toplumun bir parçası olarak, bilgi ile beslenen bu mutfağa sahip çıkmak için el ele vermenin gerekliliğine inanıyoruz.Türk Mutfağı için yapacağımız araştırmalar genişleyerek devam edecek, akademik dünya ile buluşacak ve umarız ki elde ettiğimiz bu veriler Türk Mutfağı adına çalışmalarımıza ilham verecek.” dedi.


“MODERN HAYAT DEĞİŞİMİ EN ÇOK MUTFAĞI ETKİLİYOR”
Kubilay Özerkan, araştırma verilerini uzun soluklu bakış açısı ile incelediklerini ve önümüzdeki dönemde sahadan aldıkları iç görüleri bilimsel bulgular ile harmanlamak istediklerini  belirterek , “Bugünün alışkanlıklarının yanısıra önümüzdeki yılların olası alışkanlıklarını da takip etmek istiyoruz. Bu araştırma ilk adım, biliyoruz ki nüfusun yüzde 50’si halen metropollerde yaşıyor ancak Türkiye’de henüz metropolde doğan kişilerin oranı sadece yüzde 9. Türkiye’de yeme içme tarafında asıl değişim metropolde doğan neslin büyümesi ile başlayacak. Modern hayat değişimi en çok da Türk Mutfağı’nı etkileyecek, “keşkek” artık modern evde olmayacak ama birinin de “keşkek”i yaşatması gerekecek. Biz bu anlamda elimizi taşın altına koymaya hazırız.” dedi.


“TÜRKLER EN ÇOK MEYVE, EN AZ BALIK YİYOR”
Araştırmada ortaya çıkan çarpıcı örneklerden biri olan, gelir seviyesi ne olursa olsun Türklerin bir hafta boyunca en çok meyve, ardından ikinci olarak sebze tükettiğinin ortaya çıktığına dikkat çeken Özerkan “Biz Metro olarak bu alanda yatırımlarımızı uzun yıllardır devam ettiriyoruz. Coğrafi işaretli ürünlerin yetiştirilmesinde büyük emekleri olan yerel kooperatifler ile iş birliklerimiz artacak. Eğitimden tedariğe kadar olan alanda desteklerimizi sürdüreceğiz. Raflarımızda yer alan yerel ürünlerimizin sayısının artması için çabalarımız sürecek”dedi.
Araştırmadaki ilginç bulgulardan birinin de toplum olarak bir haftada en az tüketilen gıdanın balık olduğunu gördüklerini ancak miktar olarak bakıldığında da balığın et ve tavuktan daha fazla tüketildiğinin ortaya çıktığını aktaran Kubilay Özerkan: “Metro olarak balık bizim önemli bir değerimiz, Türkiye’nin en çok balık satan marketiyiz. Metro olarak kurulduğumuzdan bu yana yaklaşık 85 bin ton balık sattık. Balığın geleceğine ve sürdürülebilirliğine odaklanarak Su Ürünleri Kooperatifi Merkez Birliği ile birlikte hayata geçirdiğimiz projemizde; lüfer, palamut, hamsi ve istavrit balıklarını Türkiye denizlerinde avlanan balıkçılarımızın alınterini koruyan Merkez Birliği’ne bağlı kooperatiflerden de tedarik ediyoruz”diye konuştu.


“YETİŞKİN NÜFUSUN YÜZDE 50’Sİ KENTLERDE, YEME-İÇME KÜLTÜRÜ HIZLA DEĞİŞİYOR”
Toplantıya katılan Konda Araştırma ve Danışmanlık Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Bekir Ağırdır araştırma sonuçlarını değerlendirirken şunları söyledi:  “Toplumun yeme içme kültürü, alışkanlıkları ve tercihleri hızla değişiyor. Yetişkin nüfusunun yüzde 50'si metropollerde, yüzde 3'ü kentlerde, yüzde 16'sı nüfusu 2 binin altına olan kırsal bölgede yaşayan Türkiye toplumunun yeme içme kültürünü yalnızca geleneklerinden ya da gelirinden açıklamak artık mümkün değil. Gelir kadar çalışma durumu, hane halkının kimlerden oluştuğu, yaşanılan evin türü gibi demografik özelliklerde etkiliyor. Yanı sıra gelenekler, ev içi kadın-erkek rol dağılımı gibi kültürel faktörler, sağlıklı beslenme, sağlık ve diyet tercih ve zorunlulukları gibi bir dizi hayat tarzı tercihleri gibi faktörler de son derece belirleyici".


ARAŞTIRMADAN BAŞLIKLAR
Aralık 2017’de gerçekleştirilen Türkiye’nin Yeme İçme Değerleri ve Alışkanlıkları Araştırması’na göre  araştırmaya katılanların:
-Yüzde 95’i akşam yemeğini evde, sofraya ailesi ile birlikte oturarak yemeyi tercih ediyor
-Gelir seviyesi ne olursa olsun bir haftada en çok meyve yiyor.
-Tercih ettikleri gıda sıralamasında meyveyi sebze, pilav, makarna, tavuk ve et takip ediyor.
-En az sıklıkta tükettikleri gıda ise balık ancak balık miktarı (gram olarak) et ve tavuğu geride bırakıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.