Öne Çıkanlar sinema Paribu Cineverse Cuma günü vizyona girecek yeni filmler vizyona girecek yeni filmler Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar türk telekom Prof. Dr. Rana Sanyal Büyük Macera 2: Sürpriz Misafir (Big Trip 2: Special Delivery) Bıcırıklar: Yeni Yuvamız (The Muckles: The Quest for a New Home) Kutsal Damacana 4 Ayı Kardeşler: Dünyaya Dönüş (Boonie Bears: Back to Earth

Vodafone Türkiye’den Ulusal Genişbant İçin Kesintisiz Yatırım Mesajı

Vodafone Türkiye’nin Axon Danışmanlık ile işbirliği içinde hazırlanan “Türkiye’nin Dijital Geleceği: Genişbant Vizyonu” isimli raporu fiber altyapı yatırımlarına ilişkin önemli bulgular ortaya çıkardı. Raporda Türkiye’de fiber altyapı kapsamasının tüm hanelere ulaştırılması için en uygun teknoloji ve uluslararası yatırım modelleri analiz edilirken, Türkiye’de 535 milyon dolar yatırımla 5 milyona yakın haneye daha fiber altyapının ulaşabileceği kaydedildi.

Rapor, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel’in ev sahipliğinde Axon Partners Yönetici Ortağı Dimitri Kallinis ve Türkiye Genel Müdürü Dikmen Edgü’nün katılımıyla tanıtıldı. Günümüzde evlere genişbant götürmekte olan birçok teknolojinin mevcut olduğu belirtilen raporda, bu teknolojiler arasında teknik olarak en gelişmiş olan evlere-binalara kadar giden fiber "FTTH/B" teknolojisi “Açık Erişim Şebekesi” (AEŞ) modeliyle Türkiye için önerildi.

“Uzun Yıllar Kullanılabilecek Bir Altyapı Yatırımı Olabilir”

Axon Danışmanlık tarafından hazırlanan raporda, Kalkınma Bakanlığı’nın yayınladığı 2015-2018 Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı’na atıfta bulunulurken, sürekli artan bant genişliği ihtiyacını karşılamak için uzun vadeli çözüm önerisi olarak FTTH/B teknolojisi ele alındı. Ülkelerin fiber altyapısı kapsamında FTTH/B'nin getireceği kapsama alanı ve teknolojik özelliklere vurgu yapıldı. Tek seferlik, uygun şekilde tasarlanmış bir yatırım ile yapılacak bu girişimin Türkiye’ye uzun yıllar kullanılabilecek bir altyapı sağlayacağı açıklandı.

Ortalama Veri Tüketimi Artıyor

Türkiye'deki tüketicilerin veri tüketiminde, mobil hizmetlerden daha çok sabit hizmetlere yöneldiğine dikkat çeken rapor, dünya çapında ortalama aylık sabit genişbant bağlantı veri tüketiminin 2021 yılında ayda 180 GB'a yükselmesinin beklendiğini ortaya koyuyor. Ayrıca, Türkiye’nin 2015 yılında sahip olduğu 54,9 GB/ay ortalama veri tüketiminin yıllık bazda yüzde 22 (CAGR ) ile artması halinde bu ortalamaya ulaşmasının olası olduğuna dikkat çekildi. Türkiye’de şebeke kurulumu için uygun koşulların oluşmasını teşvik etmenin yatırım fırsatları yaratacağının aktarıldığı rapor, yaklaşık 535 milyon dolar yatırımla evlere kadar giden fiber FTTH/B hizmetinin fazladan 4,76 milyon haneye götürülmesini sağlayacağı vurgulandı.

“Abonelik Maliyeti Türkiye’de Yüzde 67 Daha Yüksek ”

Raporda, Türkiye'nin evlere kadar giden fiber FTTH/B mevcut kapsama alanı ve kullanım seviyelerinin FTTH/B konusunda öncü ülkelerin ortalamasına kıyasla çok düşük bulunduğu aktarılırken, FTTH/B aboneliğinin ortalama fiyatının ise öncü FTTH/B ülkelerindeki kıyaslanabilir mevcut fiyatlara oranla yüzde 67,6 daha fazla olduğu belirtildi.

Raporun sonuç bölümünde, Türkiye’nin sabit genişbant pazarının sunduğu hızlı büyüme potansiyeline ilişkin fırsatları kaçırma riskiyle karşı karşıya olduğuna dikkat çekildi. Ayrıca, sürekli büyüyen Türkiye sabit genişbant pazarının dünya çapında beklenen tüketim trendlerini yakalama yolunda kararlılıkla ilerlediği vurgusu yapıldı. Raporda “Bugünkü mevcut şartlar ve artan talep, Türkiye nüfusunun büyük kısmına hizmet edecek bir FTTH/B teknolojisi ve kapsama alanının genişletilmesi için gerekli zemini sunmaktadır.” ifadelerine yer verildi.

Süel:  Türkiye Pazarında Uzun Vadeli Yatırımlar Yapmaya Devam Edeceğiz

Toplantıda konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel ulusal bir genişbant politikasının oluşturulmasının,  güçlü Türkiye’nin aydınlık geleceği için bir anahtar olduğunun altını çizdi. Vodafone’nun bu konuda kesintisiz olarak yatırımlarını sürdürdüğünü vurgulayan Hasan Süel şöyle konuştu:

“Sektörümüzde yatırımları teşvik edici modellerin geliştirildiği ve yatırım yapmak isteyenlerin ödüllendirildiği bir iklim sağlanırsa, Türkiye’nin iletişim sektöründe kendi bölgesinin öncü ülkelerinden biri olabileceğine inanıyoruz. Ülkemizde hızlı genişbant internet erişiminin, temel vatandaşlık hakkı olarak belirlenmesi ve bir haneye giden temel hizmetler kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Biz de Vodafone Türkiye olarak “kurumsal bir vatandaş” olarak bu “vatandaşlık görevi” için üzerimize düşen her türlü görevi yapmaya hazırız. Ülkenin en büyük uluslararası doğrudan yatırımcılarından biri olarak, Türkiye pazarında uzun vadeli büyüme vizyonumuz doğrultusunda önemli yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. Yatırımlarımızı 2017 yılında da aynı hız ve kararlılıkla sürdüreceğiz. Tüketicilerimize genişbant teknolojilerindeki global deneyimimizi yansıtacağız ve onlara en iyi hizmeti vereceğiz. Dijitalleşmenin Türkiye’nin tamamını, her bireyi, her evi, her kurumu, özetle her hayatı kapsaması için çalışmalarımıza devam edeceğiz.”

“Zamanı Geldi”

Axon Partners Yönetici Ortağı Dimitri Kallinis ise şunları söyledi:
“Çalışmamız, Türkiye'nin Genişbant Planı hedefinin eve kadar fiberi (FTTH/B) nüfusun şimdikinden çok daha geniş kesimine ulaştırmak olduğu vizyonundan yola çıkmaktadır. Tek seferlik, uygun şekilde tasarlanmış bir yatırım yapılmasını sağlayacak bu inisiyatif ile ülkeye onyıllar boyunca kullanılabilecek bir altyapı sağlanacaktır. Önümüzdeki yıllarda sabit genişbant talebinde beklenen büyüme göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye'deki erişim teknolojilerinde yeni iyileştirmelerin veya değişimlerin zamanının geldiği anlaşılmaktadır.”
 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.