Öne Çıkanlar Yapılandırma ekonomi finans Savcı Hüseyin Kaplan teslim oldumu glokom nedir çocuk tiyatrosu Hıristiyan Demokrat Lider: Hollanda Kraliçesi Arjantin pasaportunu Geri Vermeli 1. dünya müslümanlar zirvesi 2017de hangi ülkeoe yapılacak turizmi canlandırmak için neler yapılmalı kpss sınavı ne zamana ertelendi aksigortanın karı ne adar söke ilçesi

Palandöken: “Binalar Daire Başına 1 Otopark Düşecek Şekilde Yapılmalı"

Kentsel dönüşüm sürecinden itibaren her binada daire başına bir otopark düşmesi gerektiğini belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu(TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın otopark yönetmeliği uygulamaya geçirilmelidir. Otopark problemi hem şehir içinde hem mahalle arasında birçok sorunu beraberinde getiriyor. Her binada daire başına bir park alanı düşmeli” dedi.

Türkiye’de otopark sorunu ile ilgili açıklama yapan Palandöken,  araç sayısının konut sayısından daha fazla olduğunu dile getirerek, “Yaşadığımız apartman ve çevrede en önemli sorunlardan birisi otopark alanlarının az olması. Bugün 19 milyon civarında konut sayımız var. Trafiğe kayıtlı araç sayısı ise mart ayı sonu itibariyle 21 milyon 362 bin 512 oldu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın otopark yönetmeliği uygulamaya geçirilmelidir. Otopark problemi hem şehir içinde hem mahalle arasında birçok sorunu beraberinde getiriyor. Her binada daire başına bir park alanı düşmeli” ifadelerinde bulundu.

“Binalar Her Daireye En Az 1 Otopark Düşecek Şekilde Yapılmalı”
Otopark sorunun çözülmesi gereken en önemli sorunlardan biri olduğunu vurgulayan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Artan nüfus ve hızlı kentleşme ile kentsel dönüşüm, araç ve bina sayısının da her geçen gün artmasına neden oluyor. Bugün her apartmanın altında, yan tarafında veya arka bahçesinde otopark alanı bulunmuyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Otopark Yönetmeliği uygulama kısmında harekete geçmelidir. Kentsel dönüşümle beraber yıkılıp yeniden yapılan binaların hepsinde otoparkın zorunlu olması gerekiyor. Her daireye en azından 1 tane otopark yeri düşmeli. Müteahhitlerin bina yapımında otopark alanı için uygun parsel belirlemeleri gerekiyor. Devlet yapıları da özel yapılar da otopark sorununu göz ardı etmemeli” diye konuştu.

“Otopark Sorunu Kural İhlallerine Yol Açıyor”
Park edecek yer bulamayan araçların şehir içinde ve mahalle arasında kural ihlali yaptığına dikkat çeken Palandöken, 19 milyon konut sayısı ile 21 milyon araç sayısı dengesizliğinin otopark sorununu ortaya çıkardığını belirterek, “Özellikle şehir merkezlerinde otopark için ayrılan alanlar veya katlı otopark sayısı yeterli değil. Arabasını park edecek yer bulamayan vatandaş gelişigüzel kaldırıma bırakıyor. Bazen de kaldırımın yanı sıra engelli vatandaşlar için ayrılmış alanı işgal ediyor. Bu sebeple hem şehir içi hem de mahallesi arası trafikte sıkışıklık yaşanıyor. Yayalar kaldırımlara park eden araçlar yüzünden yürümekte zorlanabiliyor. Başta engelli vatandaşlar olmak üzere hiçbir vatandaşımızın kaldırımda yürüme hakkı gasp edilmemeli. Aynı konu apartmanlar için de geçerli. Komşular arasında park yeri yüzünden tartışma yaşayan birçok vatandaşımız var” şeklinde konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.