Öne Çıkanlar bitlis atlasglobal ırak ukrayna çin abd en düşük kurban fiyatı Acıbadem Altunizade Hastanesi Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Gürhan Şişman Mart 2024 Hizmet Üretici Fiyat endeksi 2024 yılı I. Çeyrek Turizm Geliri 26 Nisan 2024 Cuma Gündem Özeti 3 Nisan 2024 Çarşamba Gündem Özeti

Çinliler Tavşan Yılı’na Alışveriş Ve Eğlence Rekoru Kırarak Girdi

Tavşan Yılı’nın başında Çin'de yoğun ve dinamik bir tatil dönemi geride bırakıldı. Bayram boyunca ülkede sinema salonları 100 milyondan fazla izleyici ağırlarken, toplam 6 milyar 758 milyon yuandan fazla gişe geliri elde edildi.



Aynı dönemde Çin’e giriş ve çıkış yapan kişi sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 120,5 artışla 2 milyon 877 bine çıktı.  Ülke çapında 308 milyon turistik seyahat gerçekleşirken bu sayı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23,1 arttı, salgın öncesi dönemin de yüzde 88,6’sına ulaştı. Bahar Bayramı tatilinde iç turizm geliri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 artışla 375 milyar 843 milyon yuanı bulurken, 2019’un aynı dönemindeki seviyenin yüzde 73,1’ine ulaştı.

Çin’de 7 günlük Bahar Bayramı tatilinde demir yolu, kara yolu, hava yolu ile deniz ve nehirler üzerinden gerçekleşen toplam seyahat sayısı 225 milyon 638 bine ulaştı. Bahar Bayramı tatili sırasında ülke çapında tüketime dayalı sektörlerde satış geliri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,2 oranında arttı. Bunlar arasında mal ve hizmet tüketimi sırasıyla yüzde 10 ve yüzde 13,5 oranında arttı. İlgili platformların verilerine göre, bu yılki Bahar Bayramı tatilinde, yurt dışı tur siparişlerinin toplamı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 640 arttı. Bahar Bayramı tatilinin ilk 6 gününde ulusal çapta ortalama günlük tüketim 2019’un aynı dönemine göre yüzde 66 arttı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.