Öne Çıkanlar ankara tsk chp konya deprem sgk diyarbakır bodrum Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ırak cumhurbaşkanı erdoğan pakistan

Türkiye'deki İşletmelerin Facebook Üzerinden Yarattığı Katma Değer 15.3 Milyar TL

Facebook bugün, küçük ve orta boyutlu işletmeler, topluluklar ve iş ortaklıkları aracılığıyla Türkiye ekonomisine katkıda bulunacağı bir dizi yatırım girişimini duyurdu.

Facebook bugün “Sınırları Aşan Türkiye” projesini ve Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan ekonomik ve sosyal etki raporunun sonuçlarını duyurdu. Şirket ayrıca, Türkiye’deki işletmeleri, platformu yurtdışındaki müşterilere ulaşmak için en iyi şekilde nasıl kullanabilecekleri konusunda eğitmek adına gün içinde bir dizi eğitim düzenledi.

Dört ayaktan oluşan “Sınırları Aşan Türkiye” projesiyle birlikte Facebook, Türkiye’deki her boyuttan işletmenin yerel ve uluslararası alanda büyümelerine yardımcı olmayı ve Türkiye’deki topluluğuna daha iyi hizmet sunabilmek adına yatırım yapmayı amaçlıyor. Deloitte raporu, Türkiye’deki işletmelerin Facebook’un platformları (Facebook, Instagram, Facebook Messenger ve WhatsApp) aracılığıyla Türkiye ekonomisine 15,3 milyar Türk lirası değerinde katma değer* oluşturduğunu ve bu katkıları sonucunda ülkede 209 bin istihdam sağlandığını ortaya koyuyor. Facebook ayrıca Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Habitat işbirliğiyle bir girişimcilik merkezi oluşturarak Türkiye’deki yatırımlarını genişletmeyi de planlıyor.

Küçük ve orta ölçekli işletmeleri ve önemli paydaşları bir araya getiren “Sınırları Aşan Türkiye” projesinin duyuru toplantısı, Facebook Küresel Pazarlama Çözümleri Başkan Yardımcısı Carolyn Everson ve Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş'ın yanı sıra TOBB Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve TOBB Başkan Yardımcısı Ayhan Zeytinoğlu'nun yaptığı açılış konuşmalarıyla başladı.

“Türkiye ekonomisine daha çok yatırımda bulunmaya hazırız”

Facebook’un Türkiye’deki KOBİ’lere sağladığı faydalardan bahseden Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, projeyle ilgili şöyle konuştu: “Dünyanın dört bir yanında, küçük ve orta büyüklükte işletmeler ekonomik ve sosyal büyümenin en önemli etkeni konumunda. Hayatlarımıza önemli etkileri olan bu işletmeler sundukları hizmetler ve ürünlerle bizi bir araya getiriyor.

Türkiye’deki insanların yüzde 80’i, Facebook üzerinden ülkedeki en az bir işletmeyle bağlantı kuruyor. 1,7 milyon'dan fazla küçük ve orta ölçekli işletmenin Facebook’ta bir işletme sayfası var, bu da Türkiye’deki KOBİ sayısının %55’ine tekabül ediyor. Bu sayılar bize gösteriyor ki Facebook uygulama ve hizmetleri ailesi ülkemizdeki KOBİ’lerin en büyük destekçilerinden. Facebook, Türkiye’deki işletmeleri dünyanın dört bir yanından 2,3 milyar, Türkiye’den ise 44 milyon insanla bir araya getirme potansiyeline sahip bir platform. Bugün, heyecan verici bir yolculuğun ilk günü. Türkiye ekonomisine daha fazla yatırımda bulunmaya hazırız. Gelecek dönemde de Türkiye’deki işletmelerin büyümeleri ve insanların dijital beceriler kazanmaları için yatırım yapmaya devam edeceğiz.” dedi.

"Facebook platformlarının etkileri sosyal yaşantımıza da yansımaktadır"

Açılış konuşmalarını takiben, Deloitte’un Facebook için hazırladığı ekonomik ve sosyal etki raporunun sonuçlarının konuşulduğu bir proje paneli düzenlendi. Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Alper Günaydın çalışma hakkında şunları paylaştı: “Facebook platformları, kolay kullanımı, global erişimi ve müşteri hedefleme yetkinlikleri ile işletmelerin pazarlama ve satış kabiliyetlerini dönüştürmekte, sınır ötesi ticareti kolaylaştırmakta ve dijitalleşme ile işletmelerin verimliliğini artırmaktadır. Bunların neticesinde tüketici harcamalarının ve tedarik zinciri boyunca ekonomik aktivitenin artması, Türkiye ekonomisini canlandırmakta ve istihdam sağlamaktadır. Facebook platformlarının etkileri sosyal yaşantımıza da yansımaktadır. Bireyler arasındaki iletişimi kuvvetlendirerek, bilgiye erişimi kolaylaştırarak ve dayanışmayı artırarak şehirleşme olgusuna rağmen geleneklerimizi ve sosyal bağlarımızı korumamıza yardımcı olmaktadır.” dedi.

KOBİ’ler için düzenlenen bir dizi eğitimle devam eden etkinlikte, projenin diğer aşamaları da paylaşıldı. Buna göre, işletmeleri ve KOBİ’leri Facebook ve uygulama ailesini kullanarak büyümeleri ve sınırları aşmaları için desteklemek adına bir farkındalık kampanyası başlatılacak. Facebook ayrıca, Türkiye’deki yatırımını genişletmek adına TOBB ve Habitat işbirliğinde bir girişimcilik merkezi oluşturmayı da planladığını duyurdu. Önümüzdeki dönemde, Facebook ayrıca işletmeler için eğitici içerikler, blueprint eğitim programları, yetenek ve mentorluk fırsatları geliştirerek Türkiye’deki dijital ve ekonomik ekosistem üzerindeki etkisini artıracak.

“Sınırları Aşan Türkiye” projesinin ilk ayağı olan ve Deloitte’in hazırladığı ekonomik ve sosyal etki raporunun önemli sonuçları şöyle:

Ekonomik Etki:
-Türkiye’de 1,7 milyon KOBİ’nin –yani ülkedeki toplam KOBİ sayısının %55’inin– Facebook’ta bir işletme sayfası var.
-Sosyal medya kullanan işletmelerin %93’ü Facebook uygulama ailesinin işletmelerini büyütmelerine yardımcı olduğunu, %87’si ise bu platformlar sayesinde satışlarını artırdığını dile getiriyor.
-Türkiye'deki işletmelerin Facebook üzerinden yarattığı katma değer* toplamda 15,3 milyar TL oldu.
-Türkiye’de işletmelerin Facebook platformları aracılığıyla oluşturduğu katkı sonucu 209 bin istihdam sağlandı. Sosyal medya kullanan işletmelerin %91’i, Facebook platformlarına katıldıktan sonra yaşadıkları talep artışıyla birlikte daha fazla sayıda çalışanı işe alabildiklerini söylüyor.
-Facebook’ta dünyanın dört bir yanından 135 milyondan fazla insan Türkiye’deki işletmelerle bağlantı kuruyor.
-İşletmelerin %89’u Facebook uygulama ve ürünleri ailesinin başka şehirlere ya da ülkelere satış yapmalarına yardımcı olduğunu dile getiriyor.

Sosyal Etki:
-İnsanların %78’i Facebook’ta ilgili gruplara üye oldu ve %65’i Facebook gruplarının Türkiye’nin başka yerlerinde yaşayan diğer insanlarla bağlantı kurmalarında önemli bir rol oynadığına inanıyor.
-Türkiye’deki kullanıcıların %32’si bir sosyal sorumluluk projesine katıldığını, %11'i ise Facebook platformlarında bir içerik gördükten hemen sonra bağış yaptığını söylüyor.

Anahtar Kelimeler:
FacebookFacebook Haberleri
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.