Öne Çıkanlar Koronavirüs chp niğde milletvekili ömer fethi gürer CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Faik Öztrak sıla akbank vodafone suriye ato google gündem başlıkları Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk

Bakan Varank: "Marka Olmak, Katma Değer Yaratmak Budur"

Türkiye’nin 10 milyar dolar üzerinde değerlemeye ulaşarak ilk decacorn’u olan teknoloji şirketi Trendyol, Almanya’dan dünyaya açıldı. Tüm yazılım ve teknolojileri Türk mühendislerinin imzasını taşıyan şirket, yurt dışı operasyonlarına Berlin’den başladı. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Trendyol Berlin ofisinin resmi açılışını gerçekleştirdi. Trendyol’un Türk teknoloji şirketlerinin potansiyelini tüm dünyaya gösterdiğini ifade eden Bakan Varank, “Marka olmak, katma değer yaratmak budur.” dedi. Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin de Trendyol uygulamasının Almanya’da bir milyon kez indirildiğini söyledi.

Açılış törenine ve düzenlenen resepsiyona Berlin Büyükelçisi Ahmet Başar Şen, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanı Abdullah Eren, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkan Yardımcısı Selçuk Öztürk, Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran, Alman Türk Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Markus Slevogt katıldı.

Bakan Varank, resepsiyonda yaptığı konuşmada, iki ülkenin emsalsiz ekonomik ilişkileri olduğunu söyledi.

HEDEF 50 MİLYAR DOLAR

Türkiye'de Alman sermayeli yatırımların son 15 yılda 6 kattan fazla arttığını belirten Varank, "Ticaret hacmimiz, geçtiğimiz yıl 41 milyar doları buldu, hedefimiz 50 milyar doları aşmak. Bunun yolu da ticaret ve yatırım ortamını iyileştirmek, açık diyaloğu sürekli hale getirmekten geçiyor. Bu doğrultuda, bizler hükümet olarak her fırsatı değerlendiriyor, potansiyelimizin sınırlarını sonuna kadar zorluyoruz. Sivil toplum kuruluşları, odalar hatta bireysel girişimler bile yeni fırsatlar için oldukça mühim." dedi.

GÜVENLİ LİMAN

Varank, pandemi sonrası devletlerin üretim ve tedarik zincirlerinde yeni arayışlara girdiklerini belirterek "Bu zorlu dönemde Türkiye, üretim ve ihracatını bir an bile aksatmayarak bu arayışın en doğru alternatifi olduğunu kanıtlamış oldu. Stratejik konumu, genç nüfusu, üretim ve Ar-Ge kabiliyetleriyle Türkiye, yatırımcısına asla kaybettirmeyen güvenli bir liman olarak öne çıktı. Pandemiye, enerji fiyatları, hammadde fiyatları ve kurdaki oynaklığa rağmen geçtiğimiz yıl aldığımız 14 milyar dolarlık doğrudan yatırımla salgın öncesinin dahi üzerine çıktık.” diye konuştu.

1,6 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM

Türkiye'de faaliyet yürüten global şirketlerin yatırımlarını arttırdığına dikkat çeken Varank, “Ar-Ge, tasarım, üretim ve lojistik merkezlerini ülkemize taşıyorlar. Savunma sanayi, sağlık ve turizmdeki başarılarımızın yanı sıra teknoloji tabanlı girişimcilikte geldiğimiz nokta artık tüm dünyanın malumu. Geçtiğimiz yıl girişim ekosistemimiz de 1,6 milyar dolarlık yatırım çekti." dedi.

6 TURKCORN’UMUZ VAR

Varank, bakanlık olarak şirketlerin Ar-Ge, tasarım, yatırım, üretim, ihracat ve markalaşma faaliyetlerini yani rekabet güçlerini desteklediklerini vurgulayarak, "Teknoparklarımızla, Ar-Ge ve tasarım merkezlerimizle, TÜBİTAK, KOSGEB ve Kalkınma Ajanslarımızla girişimcilerimize yol arkadaşlığı yapıyoruz. Tüm bu gayretlerin neticesini de ziyadesiyle alıyoruz. İki yıl öncesine kadar, 1 milyar dolar değerlemeyi geçen tek bir Türk girişimi yokken şimdi 6 unicorn, bizim deyişimizle 6 Turkcorn’umuz var." diye konuştu.

GURUR KAYNAĞI

"Avrupa sokaklarında gördüğümüz mor renkli moto-kuryelerin, Amerika'da rekor kıran mobil oyunların ardından bugün Berlin sokaklarındaki billboardlarda bir Türk markası olarak Trendyol'u görmek inanın bizler için çok büyük bir gurur kaynağı." diyen Bakan Varank, 28,5 trilyon dolarlık küresel ticaret hacminin 5 trilyon dolarlık kısmını e-ticaretin oluşturduğunu belirtti.

500 BİN KOBİ E-TİCARET’TE

Varank, e-ticaretin pastadan aldığı payı her geçen gün artıracağını vurgulayarak “Benzer bir durum Türkiye için de geçerli, e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 18. Türkiye'de bugün 500 bine yakın KOBİ, e-ticaret kullanıyor." dedi.

TÜRKİYE’NİN İLK DECACORN’U

Bu şirketlerin yarısından fazlasının pazar yerinin Trendyol olduğuna işaret eden Varank, "Trendyol, Türk teknoloji şirketlerinin potansiyelini dünyaya gösterdi. Trendyol geçen yıl 10 milyar doların üzerinde değerlemeye ulaşarak Türkiye’nin hem ilk decacornu hem de en değerli şirketlerinden biri olmayı başardı.” dedi.

TEKNOLOJİK GİRİŞİMLERİN DESTEKÇİSİYİZ

Bakan Varank, şöyle devam etti:

"İşte marka olmak budur, katma değer yaratmak budur. Yalnızca kendi başarıları için değil, Türkiye'deki girişimcilik ekosisteminin, bilhassa Türk teknoloji şirketlerinin potansiyelini gösterdiği için onları tebrik ediyorum. Bu noktada yöneticiler olarak bize düşen görev, atacağımız adımlarda, Türk markalarının, Türk ürünlerinin dünya çapında bilinirliğini, pazar payını ve ihracatını arttırmaktır. Bu çerçevede Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak, Trendyol ve diğer tüm girişimlerimizin destekçisi olmaya devam edeceğimizin altını çiziyorum."

40 BİN ÇALIŞAN

Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin de Trendyol'un Türkiye'nin ilk decacornu olarak ülkeyi global teknoloji ligine çıkardığını belirterek, bugün itibarıyla tamamı Türk olan 40 bin çalışanı ve üst yönetimiyle şirketin yoluna devam ettiğini dile getirdi.

YENİ BİR KAPI

Bakan Varank’ın geçen yaz Trendyol’un decacorn olması dolayısıyla Tuzla’daki lojistik merkezini ziyaret ettiğini anımsatan Çetin, "Sizle Hakkari'deki tespih satan bir satıcımızdan konuşmuştuk. Hakkari'nin tespihini de Avrupa'ya satacağız diye size söz vermiştim. İşte bugün o sözü tutuyoruz." dedi. Çetin, Türkiye ve Almanya arasında "yeni bir kapı açtıklarını" belirterek, Trendyol uygulamasının Almanya'da bugüne kadar 1 milyon kez indirildiğini vurguladı.

1 MİLYAR DOLAR HEDEFİ

Trendyol, yerli üreticileri küresel arenaya taşıyarak ihracata katkı sağlamayı hedefliyor. Şirket, 2023’te 1 milyar dolarlık global satış hacmine ulaşmayı amaçlıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.