Öne Çıkanlar Hakkari EMİNE ERDOĞAN bugünün gündemi palandöken terör Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak Hadise ömer fethi gürer elazığ cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan malatya

Türk Hava Kurumu “Ecevit” Döneminde Batmış

Türk Hava Kurumu'nun eski Başbakan Bülent Ecevit'in iktidarları döneminde battığı, Ecevit'in bütün bu yolsuzluk iddiaları karşısında THK'ya kayyum atamak zorunda kaldığı ortaya çıktı.



Dönemin gazeteleri Ecevit dönemindeki Türk Hava Kurumu'na kayyum atanması, yani batması, "THK Yere Çakıldı" manşetleriyle verdiler. Ecevit'in THK'ya kayyum ataması, kurumda etkileri bugüne sarkan, kurumun çürümesine neden olan, bazı CHP milletvekillerinin avukat kızlarının ayda "davalardan alınacak hisseler hariç" 20 bin TL maaşa bağlanmasına kadar uzanan tartışmalı uygulamaların önünü açtı.

Yeni Ecevit'in THK'ya kayyum atamasından sonra kurum bir türlü toparlanamadı ve yeni CHP tandanslı bir yönetime sahip oldu. AK Parti hükümetinin atadığı kayyum ise korkunç bir zarar sarmalında debelenen, uçakları çürümüş, motorlarında kuşların yuva yaptığı bir Türk Hava Kurumu ile karşılaştı.

Bugünkü yeni CHP'nin sahiplendiği Ecevit hükümetlerinin THK'ya kayyum atama öyküsü şöyle gelişti.

"Türk Hava Kurumu, 1998'de yaşanan 28 Şubat sürecinden sonra iktidara gelen DSP'nin tek ve koalisyonlu hükümetlerinde sık sık yolsuzluk, rüşvet, ihmal ve benzeri iddialarla anıldı. Sonunda da eski Başbakanlardan Bülent Ecevit, 1999 yılında kendi döneminde batan THK yönetimini görevden alıp kayyum atadı.

Dönemin Anasol-M ve Anasol-D Hükümetlerine THK ile ilgili çok ciddi ihbarlar, suçlamalar gelmeye başladı. Nihayet 2 Kasım 1999 tarihli Başbakanlık kararıyla, yolsuzlukla suçlanan Türk Hava Kurumu’nun yöneticileri görevden alındı.

Başbakan Bülent Ecevit, iki asker emeklisi ve bir avukatı kayyum olarak kuruma atadı.

THK hakkında Başbakanlık müfettişlerinin yaptığı bir inceleme sonucu hazırlanan raporda şu ifadeler yer almıştı:

"Zirai ilaçlama ve orman yangılarıyla mücadele uçağı üretim projesinin, proje yeterliliği ve tecrübesi olmayan ve iflası uluslararası mali denetimlerle de belgelenen İngiliz EPA firmasına verildiği, bu firmanın dört adet personelinin bulunduğu, üretim tesisi ve teknik personelinin olmadığı, dünya piyasalarında tanınan, güvenirliliği ve deneyimi kanıtlanmış firmalar bulunmasına rağmen EPA firmasının seçiminin uygun tercih olmadığı ve bu nedenle Türk Hava Kurumu’nun büyük oranda zarara uğratıldığı konusunda yapılan inceleme sonucunda, THK Genel Başkanı Atilla Taçoy ile diğer sanıkların, malvarlığı devlet malı sayılan THK’yı gelinen noktada, 4 milyon 300 bin dolar ödemek zorunda bırakarak zarara uğrattıkları saptanmıştır. Anılan ihaledeki usulsüzlük nedeniyle sanıkların (17 kişi) TCK uyarınca yargılanmaları ve THK zararının kendilerinden tazmini için yargı yoluna gidilmesi değerlendirilmektedir.”

Türk Hava Kurumu'nda zirai ilaçlama yapan uçakların sık sık düştüğü, pilotların bu uçaklarla çalışmak istemediği iddiaları havada uçuşuyordu. 1990-1997 arasında meydana gelen THK'ndaki uçak kazalarında 7 pilotun hayatını kaybettiği belirlenmişti.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.