Öne Çıkanlar Covid19 binali yıldırım Kuşadası Belediyesi gündem ihracat MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli vodafone Afrin Gürer çin Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ataşehir belediyesi

Reklam Sektöründeki En Önemli Ortaklık Bitti

 Reklam sektöründeki 30 yıllık dev ortaklık, el sıkışarak bitti.

Türkiye reklam sektörünün duayen ismi Osman Uslu, dört büyük iletişim şirketindeki yüzde 49’luk hissesini global dev Publicis'e satarak devretti. Uslu, “Bu satış, Publicis’in Türkiye’ye olan inancını gösteriyor. Bu ay sonunda tüm görevlerimi bırakmış olacağım. Şimdi heyecanla kendi yeni yolculuklarımıza çıkıyoruz” açıklamasında bulundu.

Her şey 35 yıl önce, bir yumurtayı çatlatarak çıkan bir ‘kalemle’ başladı.Türkiye reklam sektörünün en değerli markalarından biri haline gelecek olan Yorum Ajans, ‘yenilikçi’ bir logoyla doğuyordu.

Osman Uslu’nun öncülüğünde 1981’de kurulan Yorum Ajans, 1986’da dünyanın reklam ve iletişim devlerinden Publicis’le bir ‘affiliation’ yani ‘bağlılık’ anlaşması yaparak, gücünü artırdı. Bu ‘nişanlılık’ dönemi, 2006’da ‘evlilikle’ sonuçlandı ve Uslu, dört şirketinde yüzde 100’üne sahip olduğu hisselerin yüzde 51’ini Publicis Grubu’na sattı. O dönemde yine efsanevi reklamcı Maurice Levy’nin de katılımı ile gerçeklesen Paris ve İstanbul’daki imza törenlerinden ardından; Yorum Ajans Publicis Yorum, Bold Ajans Publicis Bold, Allmedia SMG Allmedia, Zone ise Publicis Zone ismini aldı.
Ve Osman Uslu, 35 yılın ardından, Lion Communications Turkey çatısı altındaki Publicis Yorum, Publicis Nurun, Publicis Healtcare İstanbul ve Saatchi&Saatchi İstanbul’daki yüzde 49 oranındaki hissesini Publicis Groupe’a satmak üzere ortaklar olarak anlaştıklarını ve ön sözleşmeyi imzaladıklarını açıkladı.      
  
“Sektördeki Son Büyük Yerli Ortaktım”

Lion Communications Turkey ile Vivaki Turkey kurucusu, Yönetim Kurulu Baskani ve CEO’su Osman Uslu, reklam sektöründe merak edilen ve konuşulan son yılların en büyük hisse satışıyla ilgili açıklamalar yaptı.

“Sektörde son kalan en büyük yerel reklam ortaklarından biri olarak, global dev Publicis'e yüzde 49 hissemin satışı ve devri için anlaştık” dedi.
Rekabet Kurulu onayı sonrası hisse devir işlemlerini de gerçekleştireceklerini belirten Uslu, satışa ilişkin şu açıklamada bulundu:

“Bu devir işlemi sonrasında hem Lion Communications Turkey, hem de Vivaki Turkey şirketlerindeki, 2006’dan bugüne üstlendiğim Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO görevlerimi de sonlandıracağım. Büyütülen şirketlerin, usta bir zamanlama ile değerlendirilmesi is hayatındaki en önemli karnelerden biridir. Bu anlayışla, 2011’de Smg Turkey ve Zenith Optimedia’yi içeren Vivaki Turkey’deki yüzde 49 hissemi de Publicis Groupe’a satmıştım. Dostum Maurice Levy’nin ısrarı ve isteği üzerine, Vivaki Turkey’de Yönetim Kurulu Baskani ve CEO’luk görevlerini de bugüne kadar sürdürdüm. 2015’te, verimlilik anlayışım gereği, Publicis Yorum, Saatchi&Saatchi İstanbul, Nurun Istanbul ve Publicis Healthcare Istanbul markalarını –aynen medya tarafında yaptığım gibi- tek bir çatı altına, Bomonti’ye taşıdım. 35 yıl boyunca kurduğum şirketlerde ekibinden fazla nitelikli insanla çalışmanın mutluluğu ve onlara hep açık, şeffaf, dürüst ve ‘iyi insan’ olmalarını öğütlemenin huzuru ile Publicis Groupe ile olan 35 yıllık yolculuğum bu ay sonunda bitiyor. Bu ayrılığı 2 yıl önce istemiştim... Maurice Levy’i ancak ikna edebildim. Arkamda kurumlaşmış bir yapı, süreklilik kültürü kazanmış bir kadro ve yokluğumu hissettirmeyecek 400 kişi bırakıyorum. Çok huzurluyum. Ben PublicisGroupe’a güveniyorum, onlar da Türkiye’ye! Simdi heyecanla kendi yeni yolculuklarımıza çıkıyoruz.”

Osman Uslu Kimdir?

 İlkokulu Denizli’nin Tavas kasabasının Horasanlı köyünde, ortaöğrenimini İzmir Koleji’nde parasız yatılı olarak tamamladı. DGSA/UESYO Grafik bölümünü bitirdi. Türkiye’nin en büyük “çizgi roman ve karikatür koleksiyonu” sahibi. Street Art için dünyayı dolaşıyor; bini aşkın street art sanatçısının 30 binden fazla fotoğrafını çekti, çekmeye devam ediyor. Yorum Ajansı ortaklarıyla beraber 1981’de kurdu. 1986’da Publicis ile Yorum arasında “affiliation” ilişkisi başladı. 1987’de dünya siyasi reklam tarihine geçen ‘Limon Kampanyası’nı yarattı. 1989’da 2. Ajans Horizon kuruldu. 2002’de Allmedia, 2004’te de Bold sektöre katildi. 2006’da Publicis ile resmi ortaklık gerçekleşti. Osman Uslu, bu dört şirkette yüzde 100’üne sahip olduğu hisselerin yüzde 51’ini Publicis’e sattı; yüzde 49 hisselerin kontrolünü elinde tuttu. Bu satış sonrası, Yorum; Publicis Yorum... Bold; Publicis Bold... Zone; Publicis Zone ve Allmedia; SMG Allmedia ismini aldı. 2011’de medya sirketi Vivaki Turkey’deki yüzde 49 hissesini de Publicis’e sattı ama Yönetim Kurulu Başkanlığı ve CEO görevlerini bugüne kadar sürdürdü. Publicis’in olan Zenith Optimedia ve Saatchi&Saatchi markalarını şirketler bünyesine kazandırdı. Verimlilik üzerine yoğunlaşan çalışmaları sonucu Publicis Groupe şirketlerini 2 çatı altında topladı. 2 yıl önce aldığı kararı bu yıl uygulamaya koydu ve 2016 sonunda Publicis ile olan 30 yıllık yolculuğunu sona erdiriyor.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.