Öne Çıkanlar süt bugünün gündem başlıkları mgm ukrayna tim trt yeni anayasa hemoroide ne iyi gelir istanbul büyükşehir belediyesi kültür ve turizm bakanlığı MÜSİAD Yönetim Kurulu aysal

Türkiye’de Spor Ürünlerinin Alışveriş İstatistikleri Açıklandı

Türkiye’de mobil sadakat uygulamaları sektörünün lideri ve 5 milyona yakın üyeye sahip Hopi spor alışverişi tercihlerinin verilerini açıkladı. Spor alışverişlerinin ele alındığı istatistiklerde; en çok spor alışverişi yapan illerden en çok satan ürünlere, hangi ilde hangi ürünün daha çok satıldığından kadın ve erkeklerin arasındaki karşılaştırmalı rakamlara, renk tercihlerine ve spor kategorilerine olan ilgiye kadar pek çok önemli veri yer alıyor.

Alışveriş ihtiyaçlarına çözüm sunan Hopi, Türkiye’nin spor alışverişi istatistiklerini açıkladı. En çok spor alışverişi yapan illerden, kadın ve erkeklerin spor giyim tercihlerine kadar dikkat çeken veriler sunan rapora göre erkekler kadınlardan yüzde 19 oranında daha fazla alışveriş yaparken en çok spor alışverişi yapan iller sırasıyla Batman, Rize, Trabzon ve Diyarbakır; en az spor alışverişi yapan iller ise sırasıyla Uşak, Bolu, Manisa ve Karabük.

Denizli Kış Sporlarında, İzmir İse Su Sporlarında Kendini Gösterdi

İstatistiklere göre; futbol ayakkabısı alışverişinde birinciliği Trabzon hiçbir ile kaptırmazken, en çok koşu ayakkabısını da Batman aldı. Su sporlarına uygun birbirinden güzel kıyıları ile İzmir ise tahmin edileceği gibi en çok mayo alan il oldu. Kış sporlarında ise bir il herkesi şaşırttı. Denizli, kış sporları alışverişinde birinci olarak meşhur kayak merkezlerini geride bıraktı. En çok eşofman takımını Hatay ve Kayserililer alırken antrenman ayakkabısında birincilik Kayserililerin, futbol ürünlerinde de Ispartalıların oldu. Son yılların popüler sporlarından pilatesi ise en çok Bursa tercih etti.

Tüm spor ürünleri dikkate alındığında kategori bazında erkeklerin tercihi koşu/yürüyüş, kadınların ise su sporları oldu. Erkek ve kadınlarda en çok spor alışverişi yapılan yaş aralığı ise 36-45. Bu yaş aralığındaki kadınlar erkeklere göre yüzde 7 daha fazla su sporu alışverişi yaptı. Erkek ve kadınların en az ilgi gösterdiği sporlar ise outdoor ve voleybol.

Erkekler spor ürünlerinde en çok siyah renk ile birlikte mavi/lacivert rengi, kadınlar ise beyaz rengi tercih etti. Erkeklerin sonraki tercihleri sırasıyla, beyaz, gri, kırmızı, yeşil ve sarı olurken kadınların ise gri, mavi/lacivert, kırmızı, çok renkli ve mor oldu. Erkeklerin en az tercih ettiği renk pembe olurken kadınların en az tercih etiği renk ise kahverengi.

Tüm Türkiye’de en çok spor alışverişinin yapıldığı mevsim olan İlkbahar’da en fazla alışveriş koşu/yürüyüş kategorisinde gerçekleşti. İlkbahar’daki koşu/yürüyüş satışları, bu kategoride Sonbahar ve Kış aylarında yapılan satışları ikiye katladı. Yaz aylarının en çok alışveriş yapılan kategorisi beklendiği gibi su sporları oldu.

Spor Alışverişlerinde Çocuklar Da Unutulmadı

Çocuklar için de bolca spor alışveriş yapıldığına dikkat çekilen istatistiklerde birinci sırada bunaltıcı yaz sıcaklarının da etkisiyle su sporları ikinci sırada ise futbol yer aldı. Erkek çocukları için kız çocuklarının yaklaşık 2 katı (1,85) daha fazla spor alışverişi yapıldı. Ürün bazında istatistiklere bakıldığında deniz ayakkabısı kategorisinde kız çocukları erkek çocuklarını geçti.
 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.