Öne Çıkanlar CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Faik Öztrak Koronavirüs vodafone suriye Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş sıla hatay CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Bülent Tezcan chp niğde milletvekili ömer fethi gürer gündem başlıkları google

Cep'te Habersiz Abonelikler Haziran'da Sona Erecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, cep telefonu kullanıcılarının haberi olmadan bazı sitelere abone edilmeleri sonucu yaşanan mağduriyetlerin önüne geçilmesi için yapılan çalışmanın tamamlandığını, 30 Haziran’da yürürlüğe gireceğini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Arslan, CHP Edirne Milletvekili Okan Gaytancıoğlu’nun, cep telefonu kullanıcılarının haberleri olmadan bazı sitelere abone edilmeleri sonucu ek fatura maliyetleriyle karşılaşmalarına ve bu mağduriyetlerin giderilmesi ve önlenmesi için bir çalışma yapılıp yapılmadığına ilişkin soru önergesini yanıtladı.

YENİ DÜZENLEME NE GETİRİYOR

Konu ile ilgili olarak bakanlığına ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) çok sayıda şikayet ulaştığını, yaşanan mağduriyetlerin önüne geçilmesi için yapılması planlanan ve bir süredir devam eden düzenleme çalışmasının tamamlandığını kaydeden Arslan, BTK tarafından alınan karar ile “Katma Değerli Elektronik Haberleşme Hizmetlerinin Sunumunda Tüketici Haklarının Korunmasına İlişkin Usul ve Esaslar”ın onaylandığını söyledi.

Bakan Arslan, söz konusu düzenleme ile, katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine abonelik veya  tekil içerik satın almada, tüm süreçlerde şeffaflığın sağlanması, abonenin hizmet koşulları ve ücretler konusunda açık şekilde bilgilendirilmesi, satın alma iradesinin ispatlanabilir şekilde verebilmesine imkan sağlandığını ifade etti.

TÜKETİCİ İRADESİNİ GÖSTERECEK ŞEKİLDE BELİRLENECEK

Katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerinin, internet, mobil internet/WAP, SMS veya arama/aranma yöntemleri kullanılarak alınabildiğini belirten Arslan, şöyle dedi:

“BTK tarafından yapılan düzenlemede; her bir yöntem bazında, satın alma ve iptal süreçleri detaylı olarak ve tüketici iradesini gösterecek şekilde belirlenmiştir.

KURALLARA UYGUN GERÇEKLEŞTİRİLMEYEN ABONELİKLERDE ABONEYE İADE

Usul ve esaslar kapsamında, hizmetin alınması öncesinde ücret ve hizmet koşulları gibi konularda gerekli bilgilendirmelerin yapılması ve abone tarafından onay verildiğinin ispatlanmasında sorumluluğun işletmecide olduğu hususuna açıklık getirilmiş, belirlenen kurallara uygun olarak gerçekleştirilmeyen aboneliklerde aboneye iade yapılması hüküm altına alınmıştır.

ABONELERE HATLARINI MOBİL ÖDEMEYE VEYA KATMA DEĞERLİ ELEKTRONİK HABERLEŞME HİZMETLERİNE KAPATABİLME İMKANI GETİRİLİYOR

İstek dışı abonelik olması durumunda, bu konudaki şikayetlerin, abonesi olunan işletmeci tarafından çözüme kavuşturulması, üçüncü taraflara yönlendirilmemesi için kurallar belirlenmiştir. Düzenleme ile abonelere, istediklerinde çağrı merkezinin aranması veya işletmeciye yazılı başvuru yapılması yoluyla hatlarını mobil ödemeye veya katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine kapatabilme imkanı getirilmiştir.”


30 HAZİRAN 2017’DE YÜRÜRLÜĞE GİRECEK
Ulaştırma Bakanı, bahse konu düzenlemenin yürürlük tarihinin ise işletmecilerin teknik uyumluluk gerekleri değerlendirilerek 30 Haziran 2017 olarak belirlendiğini söyledi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.