Öne Çıkanlar Koronavirüs CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Faik Öztrak chp niğde milletvekili ömer fethi gürer sıla gündem başlıkları vodafone suriye Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş akbank Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk fırat kalkanı ato

Eğitim-İş Başkanı Demir: Okullarımız Medreseye Döndürülmüştür

Eğitim-İş Başkanı Veli Demir, Köy Enstitülerinin kuruluş yıldönümünü kutlayarak, “Enstitülerin kapatılması Türkiye’nin aydınlanma tarihinde gericiliğin zaferi olarak yerini almıştır” dedi.

Eğitim-İş Başkanı Veli Demir, Köy Enstitülerinin kuruluş yıldönümünü kutladı. Köy Enstitülerinin kurulduğu dönemde Türkiye’nin eğitim düzeyinin düşük, sanayisinin cılız, nüfusunun yüzde 80’inin köyde yaşadığı bir ülke olduğunu ifade eden Demir, o yıllarda Türkiye’de okuryazarlık düzeyinin yüzde 25 civarında olduğunu belirtti. Demir, nüfusu 18 milyona yaklaşan Türkiye’de 1939-40 ders yılında ortaokul öğrencilerinin sayısının 92 bin, lise öğrencilerinin sayısının da ancak 26 bin civarında olduğunu bildirdi.

Köy Enstitüleri’yle ekonomik ve toplumsal kalkınmanın hedeflendiğini, Türk köylüsünün üzerindeki bilgisizlik, cahillik örtüsünün kaldırılmaya çalışıldığını kaydeden Demir, şöyle açıkladı:

“Çünkü okuryazar olmayan bir toplum ile Atatürk Cumhuriyeti’nin hedefi olan çağdaş uygarlığa ulaşılamazdı. İşte Köy Enstitüleri ile bu eksiklik giderilmeye çalışılmıştır. Köy Enstitüleri, savaştan çıkmış Anadolu insanını uyandırma, uygar bir Türkiye yaratma projesiydi. Öğrenciler; öğreniyor, öğrendiklerini uyguluyor ve üretiyordu. Bu dönemde köy çocukları eğitildikten sonra köylerine tarımda, sanatta, zanaatta ve sağlık alanlarında öğretmen olarak geri gönderilmiştir. Köy Enstitülerinin başlıca amacı kırsal alanı kalkındırmak, köylüyü eğitmek ve eğitmenlerle köylüyü üretici duruma getirmekti.”

Demir, Türkiye’nin toplumsallaşma sürecini kolaylaştırmak için gerçekleştirilen Köy Enstitüleri girişiminin, kazandığı onca olumlu sonuca karşın dinsel değerlerin çöküşüne neden olduğu gerekçesi ve ‘komünizm geliyor’ korkutmalarıyla tamamlanamadığını vurguladı. Demir, Köy Enstitülerinin kapatılmasının, Türkiye’nin aydınlanma tarihinde gericiliğin zaferi olarak yerini aldığını ifade etti.

O zamanki gerici anlayışın uzantılarının bugün de işbaşında olduğunu kaydeden Demir, “AKP iktidarı döneminde uygulanan politikalarla eğitimin niteliği düşürülmüş, çağdaş, bilimsel, akılcı, laik eğitim sistemine büyük bir darbe vurulmuştur. 4+4+4 eğitim sistemi ile Cumhuriyet’in temeli olan ‘Öğretim Birliği’ parçalanmış, laik, bilimsel, parasız ve ulusal eğitim yok edilmiş, okullarımız medreseye döndürülmüştür. Siyasi iktidar,  çocukları medrese eğitimi ile ‘itaatkar’, ‘biat eden’  kullar haline getirmeye çalışmaktadırlar” ifadelerini kullandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.