Öne Çıkanlar CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Faik Öztrak Koronavirüs sıla vodafone suriye Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş hatay CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Bülent Tezcan chp niğde milletvekili ömer fethi gürer gündem başlıkları google

"Hak Kaybına Uğramış Askerlerimizin Kayıplarını Gidereceğiz"

Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Ergenekon ve Balyoz davalarıyla ilgili hak kaybına uğramış askerlerin hak kayıplarının giderilmesine yönelik bir çalışma olduğunu belirterek, “Bu çalışma şu anda diğer kamu kurumlarının görüşlerine sunulmuş durumda. Bu görüşler geldikten sonra değerlendirmelerimizi yapacağız ve bu noktada mağdur olan her bir insanımızın haklarının iadesi için gerekli adımları atacağız” ifadelerini kullandı.

Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Meclis Genel Kurulu'nda dün gece Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısının birinci bölümü üzerinde milletvekillerinin sorularını yanıtladı.

“Mağdur Olan Her Bir İnsanımızın Haklarının İadesi İçin Gerekli Adımları Atacağız”

Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Ergenekon ve Balyoz davalarıyla ilgili sorulara şöyle yanıt verdi:

 “Burada özellikle Ergenekon ve Balyoz davalarıyla ilgili yapılan yorumlara öncelikle katılmadığımızı ifade ediyorum ancak bu noktada hak kaybına uğramış askerlerimizin hak kayıplarının giderilmesine yönelik benden önceki bakan arkadaşımızın başlattığı bir çalışma var. Bu çalışma şu anda diğer kamu kurumlarının görüşlerine sunulmuş durumda. Bu görüşler geldikten sonra değerlendirmelerimizi yapacağız ve bu noktada mağdur olan her bir insanımızın haklarının iadesi için gerekli adımları atacağız. Şu anda bu konu Bakanlığımızın üzerinde çalıştığı bir konudur”

Bakan Fikri Işık, "Muharip gaziler ve malul gaziler arasındaki fark…" konusundaki sorulara da, “Muharip gaziler arasındaki maaş eşitsizliğinin giderilmesine yönelik de bir hazırlığımız var şu anda. Bununla ilgili, özellikle, hazırlanan taslak bakanlık görüşlerine gönderildi. İnşallah, bu konuyu da en uygun şekilde çözmenin gayreti içerisinde olacağız”diye cevapladı.

On yıl görev yapma zorunluluğunun askerlikle ilgili çok önemli bir kural olduğunu ifade eden Milli Savunma Bakanı, “Bunu esnetmek, Türk Silahlı Kuvvetlerinin özellikle yurt savunması noktasında bir zaafa düşmesine sebep olabilir. Bu noktada, özellikle, dilediklerinde istifa hakkının askerlikte -ben şu anda şahsi düşüncemi ifade ediyorum- on yıllık sürede kalmasının Türk Silahlı Kuvvetleri açısından bir gereklilik olduğunu düşünüyorum” dedi.

“Bu Kanunun Temel Amacı Etkin Koordinasyonu Sağlayacak Hukuki Zemini Oluşturmaktır”

Tasarının ikinci bölümü üzerinde konuşan Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, şu anda Türkiye’nin bir bütün olarak terörle mücadele ettiğini belirterek şöyle dedi:

“Mücadele ettiği terör örgütleri, hiçbir ahlaki sınır tanımayan, insanlıktan, Müslümanlıktan, hiçbir kutsal değerden nasibini almamış örgüt ve örgütler. Bunlar için her şey meşru. Bunlar, hedeflerine ulaşmak için her vasıtayı mübah gören terör örgütleri ve Türkiye Cumhuriyeti bir bütün olarak bu mücadeleyi bu örgütlere karşı yürütüyor.

Bu kanunun temel amacı bu kahramanca yürütülen mücadelede etkin koordinasyonu sağlayacak hukuki zemini oluşturmaktır; belirsizlikleri ortadan kaldırmak, net bir hukuki çerçeve çizmektir.

“Hukuki Güvence Getirmektir”   
                                                      

İkinci temel amacı da, evet, her sabah şehit olacağını, o ihtimali göze alarak bu mücadeleyi yürüten Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarımızın yarın herhangi bir haksız, yersiz ve mesnetsiz ithamla karşı karşıya kalmamaları için bunlara hukuki güvence getirmektir.

“Hiç Kimsenin Hukukun Dışına Çıkma Hakkı Ve Yetkisi Yoktur”

Eğer siz bu kadar kanlı bir terör örgütüne karşı askerinizin, polisinizin, güvenlik güçlerinizin, geçici köy korucularınızın, jandarmanızın mücadele etmesini istiyorsanız elbette ki onların arkasında duracaksınız, onların istediği hukuki güvenceyi vereceksiniz. Hukuki güvence layüsel olmak anlamına gelmiyor. Hiç kimsenin hukukun dışına çıkma hakkı ve yetkisi yoktur. Bu durumda da nelerin yapılacağı bu kanun metninde açıkça yazılıdır.

“Bu Tasarının Emasya'yla Uzaktan Yakından Alakası Yoktur”

Bu kanun vesilesiyle bir algı operasyonu yürütüldüğünü de özellikle vurgulamak isterim. Bu nedir? EMASYA Protokolü ile bu kanun arasındaki ilinti veya kurulmak istenen bağlantı. Bu tasarının EMASYA'yla uzaktan yakından alakası yoktur. EMASYA diye bu kanunla ilişki kurmaya çalışan insanlar eğer gerçekten konuyu bilmiyorlarsa art niyetlidir.

“Emasya Gibi Muğlak İfadeler Taşıyan Bir Protokol Değil”

Bir kere EMASYA'nın en temel özelliği, her türlü toplumsal olaylarda askere müdahale yetki veren bir düzenleme olması. Bu kanunsa sadece ve sadece terörle mücadelede askerin icrai görevi yapmasına yetki veren bir düzenleme. Her şeyden önce, bu kanunda, askerin göreve gelmesi için, operasyona gitmesi için öncelikle İçişleri Bakanlığının Bakanlar Kuruluna talepte bulunması gerekiyor. Bakanlar Kurulu karar alıyor ve bu kararda -özellikle dikkatinizi çekmek istiyorum- görevin kapsamı ve süresi, görev alanı, istihbarat yetkisinin kapsamı, topçu atışı veya hava kuvvetleri unsurları gibi destek silahlarının kullanımına yönelik tahditler yani sınırlamalar, görevlendirilen birliklerin mülki amirler ve genel kolluk kuvvetleriyle ilişkileri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından alınması gereken tedbirler, icra edilecek görevlerin planlanması ve izlenmesiyle gerek görülen diğer hususlar Bakanlar Kurulu kararına bırakılmıştır. Yani, tüm inisiyatif, tüm yetki siyasi iradededir. EMASYA gibi muğlak ifadeler taşıyan bir protokol değil.

Bu kanun tasarımızın temel mantığı siyasi iradenin tam olarak hâkim olduğu, askerî operasyonlarda sadece askerin yetkili kılındığı ama her türlü izleme ve değerlendirme görevinin de valiler tarafından olduğu bir düzenlemedir. Bu noktada sayılan hiçbir gerekçe, EMASYA'yla ilgili hiçbir gerekçe yerinde değildir.
Bakınız, EMASYA'yla ilgili daha önceden kurulmuş EMASYA komutanlıkları ortadan kaldırılmıştır ve bu tasarıyla da böyle herhangi bir komutanlık kurma, birlik kurma, bölük kurma gibi bir düzenleme yapılmamaktadır.

Biz, bu kanunu Güneydoğuda bu hain terör örgütüne karşı kahramanca mücadele eden askerimiz için, geçici köy korucumuz için, polisimiz için, jandarmamız için getiriyoruz.”
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.