Öne Çıkanlar Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer Entübe Sayısı Kuşadası Belediyesi Türkiye Büyük Millet Meclisi cumhurbaşkanı erdoğan haberleri MHP Grup Başkanvekili Erkan Akçay milliyetçi hareket partisi facebook aylin nazlıaka tüketici fiyat endeksi palandöken çin

Hane Halkları Bütçelerinden En Fazla Payı Konut Ve Kira Harcamasına Ayırdı

Hane halklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 24.7 ile konut ve kira harcamaları aldı. Toplam tüketim harcamalarında en düşük payı alan harcama grupları ise yüzde 2.2 ile sağlık ve yüzde 2.3 ile eğitim hizmetleri oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu, (TÜİK) 2017 yılına ait hane halkı tüketim harcamalarına ilişkin verileri açıkladı. Hane halkı bütçe araştırmasının 2017 yılı sonuçlarına göre, Türkiye genelinde hane halklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 24.7 ile konut ve kira harcamaları alırken, ikinci sırayı yüzde 19.7 ile gıda ve alkolsüz içecek harcamaları aldı. Toplam tüketim harcamalarında en düşük payı alan harcama grupları ise yüzde 2.2 ile sağlık ve yüzde 2.3 ile eğitim hizmetleri oldu.

Eşdeğer Fert Başına Aylık Ortalama Tüketim Harcaması Bin 854 TL

Hane halkı büyüklüğü ve kompozisyonu dikkate alınarak hesaplanan eşdeğer fert başına aylık ortalama tüketim harcaması, 2016 yılında bin 642 TL iken 2017 yılında bin 854 TL olarak tahmin edildi.

Toplam Harcamalardaki Payı En Fazla Artan Grup Ulaştırma Oldu

Araştırma sonuçlarına göre, ulaştırma harcamalarının payı bir önceki yıla göre 0.5 puanlık artışla yüzde 18.2’den yüzde 18.7’ye yükseldi. Gıda ve alkolsüz içecek harcamalarının payı yüzde 19.5’ten yüzde 19.7’ye, çeşitli mal ve hizmet harcamalarının payı yüzde 4.2’den yüzde 4.4’e, sağlık harcamalarının payı yüzde 2’den yüzde 2.2’ye, alkollü içecekler, sigara ve tütün grubunun payı ise yüzde 4.4’ten yüzde 4.5’e yükseldi.

Konut ve kira harcamalarının toplam harcamalardaki payı bir önceki yıla göre 0.5 puanlık düşüşle yüzde 25.2’den yüzde 24.7’ye geriledi. Ayrıca, haberleşme harcamalarının payı yüzde 3.7’den yüzde 3.4’e, lokanta ve otel harcamalarının payı yüzde 6.4’ten yüzde 6.2’ye, giyim ve ayakkabı harcamalarının payı yüzde 5.2’den yüzde 5’e, eğlence ve kültür harcamalarının payı ise yüzde 2.8'den yüzde 2.7'ye düştü. Mobilya ve ev eşyalarının yüzde 6.3, eğitim hizmetlerinin yüzde 2.3’lük harcama payı 2017 yılında da değişmedi.

Gıdaya Düşük Gelirli Haneler, Yüksek Gelirlilere Göre İki Kat Daha Fazla Pay Ayırdı

Gelire göre sıralı yüzde 20’lik gruplar itibarıyla tüketim harcamalarının 2017 yılındaki dağılımına bakıldığında, en düşük gelir grubu olan birinci yüzde 20’lik grupta yer alan hane halkları, konut ve kira harcamalarına yüzde 31.9, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına yüzde 28.6, ulaştırma harcamalarına yüzde 10.2 ve mobilya ve ev eşya harcamalarına yüzde 5.7 pay ayırdı.

En yüksek gelir grubu olan beşinci yüzde 20’lik grupta yer alan hane halkları ise, ulaştırma harcamalarına yüzde 23.9, konut ve kira harcamalarına yüzde 20.9, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına yüzde 14.6 ve lokanta ve otel harcamalarına yüzde 7.1 pay ayırdı.

Temel Gelir Kaynağına Göre Harcama Kalıpları

Temel gelir kaynağı maaş, ücret, yevmiye geliri olan hane halkları; konut ve kira harcamalarına yüzde 23.2,  ulaştırma harcamalarına yüzde 19.5 ve gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına ise yüzde 18.2 pay ayırırken, müteşebbis geliri olan hane halkları; ulaştırma harcamalarına yüzde 23.7, konut ve kira harcamalarına yüzde 20.8 ve gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına ise yüzde 18.8 pay ayırdı.

Hane halkının temel gelir kaynağı gayrimenkul ve menkul kıymet geliri olanlar; konut ve kira harcamalarına yüzde 29.2, ulaştırma harcamalarına yüzde 18.5 ve gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına yüzde 14.6, emeklilik geliri olanlar ise konut ve kira harcamalarına yüzde 30, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına yüzde 25.7 ve ulaştırma harcamalarına yüzde 12.8 pay ayırdı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.