Öne Çıkanlar ankara konya bodrum pakistan sgk iata kastamonu deprem chp Bala Konyada Askeri Uçak Düştü KPSS Ön Lisans Sınav Sonuçları

Facebook, Etkileşim Tuzaklarıyla Mücadeleyi Türkçe Gönderileri Kapsayacak Şekilde Genişletti

Facebook, geçtiğimiz yıl Aralık ayında etkileşim tuzağı (engagement bait) kullanan kişi ve sayfalara ait belirli gönderileri Haber Kaynağında daha alt sıralarda göstermeye başlayacağını duyurmuştu. İlk olarak tıklama tuzağı kullanan kişiler ve sayfalar tarafından yapılan İngilizce gönderilere uygulanan ve sonrasında İspanyolca, Arapça, Fransızca, İtalyanca, Almanca ve Portekizce gönderilerin de dâhil edildiği bu güncelleme, bugün Türkçe, Mandarin, Hintçe, Endonezce, Tagalogca, Vietnamca ve Tayca dillerini de kapsayacak şekilde genişletildi.

Facebook, bu uygulamayla Facebook'ta daha anlamlı ve gerçek konuşmalara yer vermek için spam içerikli, sansasyonel veya yanıltıcı içeriklerin yayılmasını azaltmayı amaçlıyor.

"Facebook farklı türdeki etkileşim tuzaklarını tespit edebilen bir makine öğrenimi modeli geliştirdi"

Facebook'taki ekipler, daha gerçek etkileşimleri teşvik etmeye yardımcı olmak için yüz binlerce gönderiyi gözden geçirip kategorilere ayırdı ve farklı türdeki etkileşim tuzaklarını tespit edebilen bir makine öğrenimi modeli geliştirdi. Bu taktiği kullanan gönderiler Haber Kaynağında daha az gösterilecek.

Kayıp bir çocukla ilgili haberlerin yayılması, bir amaç için para toplanması ya da seyahat için ipuçları istemek gibi insanlardan yardım, tavsiye veya öneri isteyen gönderiler ise bu güncellemeden olumsuz etkilenmeyecek.

Konuyla ilgili Aralık ayında Facebook’un resmi blogunda yayınlanan yazıya https://newsroom.fb.com/news/2017/12/news-feed-fyi-fighting-engagement-bait-on-facebook/ adresinden ulaşabilir, blog yazısının Türkçe tercümesini ve etkileşim tuzakları örneklerini ekte bulabilirsiniz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.