Öne Çıkanlar Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Mehmet Alper Öğretici bugünün gündem başlıkları hatay süt mgm tim ukrayna MÜSİAD Yönetim Kurulu Akbank 2024 birinci çeyrek finansal sonuçları Klima çarpması JCR Avrasya Derecelendirme A.Ş. Mehmet Ali Yılmaz

Çin’in İlk 100 Markası, 1,24 Trilyon Dolarlık Değere Ulaştı

Dünyanın en önemli markaları arasında bulunan 100 Çin markasının toplam değeri, üst üste ikinci yıl 1 trilyon dolar sınırını aştı. Bu markaların 2022 yılı toplam değeri, uluslararası piyasa araştırma firması Kantar’ın açıkladığı rapora göre 1,24 trilyon dolara ulaştı.



Kantar’ın listesinde Tencent, 204,4 milyar dolarla yine ilk sırada yer alıyor. Perakende devi Alibaba ve alkollü içecekler üreticisi Kweichow Moutai, sırasıyla 137 milyar ve 108,5 milyar dolarlık değerlerle ikinci ve üçüncü sırada yer alıyorlar.

Bu yıl üst sıralara yeni tırmananlar arasında, ilk 100 marka içinde 37’nci sıraya oturan 6,6 milyar dolarlık değere sahip yaşam tarzı odaklı sosyal medya platformu Xiaohongshu ve 4,2 milyar dolar değeriyle 53’üncü sıraya yerleşen akıllı konuşma ve yapay zeka şirketi iFLYTEK göze çarpıyor. 

Söz konusu rapora göre, Çin markalarının denizaşırı piyasalardaki bilinirliği geçtiğimiz yılda belirgin biçimde arttı. İlk 100 Çin markasının denizaşırı işlemleri, toplam operasyonlarının yüzde 8,8 kadarını oluşturdu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.