Çinli 100 Markanın Piyasa Değeri, 1.25 Trilyon Dolara Ulaştı

Çin, dijital ticaret için vazgeçilmez olan çok hızla yükselen bir ekonomiye sahip. Nitekim BrandZ'ın Kantar ile ortaklaşa yaptığı araştırma, Çin markalarının küresel sıralamada üst kademelerde yer aldığını gösteriyor.



Buna göre, en üstteki 100 Çin markasından 47’si 2022 yılında yurt dışında değer kazanmış bulunuyor ki, bu da tüm zamanların rekoru. Geçtiğimiz yıl bu sayı 40 olmuştu. 100 en büyük Çin markasının yurt dışı faaliyetlerinin getirisi toplam cirolarının yüzde 8,8 kadarına tekabül ediyor. Araştırmaya göre, 100 Çin markasının 2022 piyasa değeri bir trilyon doları aşıp toplam 1,25 trilyon dolara varıyor. 

Bunların ilk 10 tanesi ele alınacak olursa sıralama şöyle:

10’uncu sırada sigorta ve finans şirketi Ping An var; değeri 25,32 milyar dolar.   

9’uncu sırayı beyaz eşya ve elektronik işindeki Haier alıyor; değeri 33,206 milyar dolar.      

8’inci sıradaki donanım ve akıllı telefon üreticisi Huawei’nin 2022 değeri 33,663 milyar dolar.           
    
7'nci sıra çevrimiçi ticaret platformu JD’nin; değeri 34,198 milyar dolar.

6’ncı sırada konumlanan ICDC, Çin’in 36,017 milyar ile en büyük bankası,

5’inci sıra hizmet sektörünün baş oyuncularından 41,945 milyar dolarlık Meituan'ın

4'üncü sırada Çin'de Douyin adıyla bilinen video platformu TikTok bulunuyor; değeri 43,483 milyar dolar.           
                           
3'üncü sırayı 108,490 milyar dolarlık değere sahip popüler Çin içkisi üreticisi Moutai alıyor.             
                                                                                               
2’nci sırada çevrimiçi ticaret devi olan Alibaba 137,031 milyar dolarlık değerle yerleşiyor. 

Sıralamanın başındaki yani ilk sıradaki marka ise Tencent; ona biçilen değer ise 204,378 milyar dolar. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.