Öne Çıkanlar terörist Sera çin fibabanka Birleşik Arap Emirlikleri Devlet Başkanı Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan CHPli Çakırözer: Devlet Çiftçinin Derdine Derman Olmalı Beşerî Gözcüler filminin yeni posteri Avukat Sema Aksoy Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk Birader (Shaqow)

Tüketicilerin Yüzde 69'u Yeni Ürünleri Denemeyi Seviyor

“Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırma, Türk tüketicilerin %69’unun, yeni ürünleri denemeyi sevdiğini ortaya koydu. 12 ilde 4.155 tüketiciyle yüz yüze yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, tüketicilerin %68’i diğer tüketicilerin tavsiye ettiği yeni ürünleri denemeye hazır.

Tüketicilerin %41’i pazarda yeteri kadar yeni ürün olmadığını düşünürken, %45’i ise yenilikçi özellikleri bulunan ürünler için daha yüksek ücret ödemeye hazır olduklarını ifade ediyor. Araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin referansı olan Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) logosu ise, tüketicilerinin %45’inde satın alma isteğini artırırken, reklamlarda YSÜ logosuna yer vermek, tüketicilerin reklama güvenini artırıyor.

 Gençler Yeni Ürünleri Denemeye Meyilli

Araştırmaya göre, her 3 tüketiciden 2’si, eğer fiyatı makul ise, başkaları tarafından önerilen yeni ürünleri denemek istiyor. 10 tüketiciden 4’ü, pazarda yeteri kadar “yeni” ürün olmadığını düşünürken; araştırma, kadınlar, 18-24 yaş grubu gençler ve yüksek sosyo-ekonomik düzeye sahip grupların, yeni ürünleri denemeye daha meyilli olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, 25-44 yaş grubunun yeni ürünlerden beklentisi “doğallık” olarak öne çıkarken, daha genç tüketiciler, yeni ürünlerin “yeni teknolojiye” sahip olmasını tercih ediyor. Türk tüketicilerin 5’te 1’i yeni ürünlerin “iyi fiyat-kalite dengesi” sunmasını tercih ederken, gıda-içecek kategorisindeki yeni ürünlerden tüketicilerin beklentisi, “tadının iyi olması” olarak ortaya çıkıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.