Öne Çıkanlar türkiye galatasaray gündem özeti ihracat çin Prof. Dr. Nevzat Tarhan bugünün gündemi kınama CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel tüpraş Metina Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı

Turkcell: Tarihimizin En Yüksek Sonuçlarına İmza Attık

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu,Turkcell Türkiye ve Turkcell Grubu’nun 2015 yılı sonu itibarıyle hem gelir hem de FAVÖK’te, tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza attığını belirterek, “2015 yılında her çeyrek dönem için belirlediğimiz hedeflerin üzerinde bir performans gerçekleştirdik.2015 yılı bizim için tam anlamıyla dört dörtlük bir yıl oldu” dedi. Terzioğlu, entegre telekomünikasyon pazarında lider oyuncu olma hedefiyle yatırımlarına aynı hızda devam edeceklerini kaydederek “2015’te yatırımlarımızın gelirlere oranı yüzde 20 oldu. 2016 yılında da yüzde ciromuzun  20’si düzeyinde,  rakamsal olarak 2.5 milyar TL civarında bir yatırım planlıyoruz. Bu yatırımlar yüzde 70’lik payla  4.5G kapsamında yatırımlar olacak. Gelecek üç yılda ise yatırımlarımızı hızlandırarak 4.5G lisansına ilişkin ödemeler dahil olmak üzere 13 milyar TL daha yatırım yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

-TARİHİN EN İYİ SONUÇLARI-

Turkcell Grup’un 2015 yılı mali sonuçlarını ve 2016 yılı hedeflerini açıklamak üzere bir basın toplantısı düzenleyen Kaan Terzioğlu, gerek gelirler gerekse FAVÖK olarak Turkcell tarihinin en iyi sonuçlarını gerçekleştirdiklerini belirterek şu bilgileri verdi:

“Grup gelirlerinin yüzde 90’ını oluşturan Turkcell Türkiye, yüzde 9,5 büyüyerek 11 milyar 481 milyon TL’lik gelire ulaştı ve yılı yüzde 32,7 FAVÖK marjı ile tamamladı. Turkcell Grubu ise yüzde 6,0 büyüme ile 12 milyar 769 milyon TL ciroya, FAVÖK’ü yüzde 10,1 artışla 4 milyar 141 milyon TL’ye, FAVÖK marjı ise 1,2 puanlık kayda değer bir yükselişle yüzde 32,4’e ulaştı. Proforma Grup net kârı ise yüzde 18,3 yükselerek 2 milyar 590 milyon TL’ye ulaşırken, UFRS’ye göre 2 milyar 68 milyon TL olarak gerçekleşti.”

Kaan Terzioğlu, bu sonuçlarda Turkcell’in şebeke deneyiminin etkisiyle artan data ve dijital servis gelirleri itici güç olduğunu ifade ederek, “2015 yılında data gelirleri yüzde 38,1 büyüyerek 3,5 milyar TL’ye, servis gelirleri ise yüzde 38,5 büyüyerek 659 milyon TL’ye ulaştı. Yılın son çeyreğinde aylık abone başına data kullanımı 1,7 GB oldu ve Turkcell şebekesindeki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 52’ye çıkarak data kullanımındaki bu artışı destekledi” dedi.

-2016 HEDEFLERİ-

Kaan Terzioğlu, uluslararası yatırımcılara 2016 hedefleri konusunda verdikleri sözlere de değinerek,” 2015 yılında her çeyrek içim belirlediğimiz hedefleri her çeyrekte ivmelendirerek arttırmayı başardık. Yatırımcı kuruluşlarla da bu güvenle yeni hedeflerimizi paylaştık. 2016 yılında ciromuzu yüzde 8-10 aralığında arttırmayı hedefliyoruz. 2016-2018 döneminde ise ciro artış hedefimiz yüzde10-14 aralığında olacak. FAVÖK marjı için 2016 için yüzde 31-33 ve 2016-2018 için de yüzde 32-35 aralığında bir hedef öngörüyoruz. Yatırımlarımız bu yıl  cironun yüzde 20’si düzeyinde olacak.Üç yıllık ortalamada ise yatırımların gelire oranı için yüzde 17’lik bir oran hedefliyoruz”diye konuştu.

-“4.5 G İLE FATURALARDA ARTIŞ OLMAYACAK”-

Toplantıda soruları da yanıtlayan Terzioğlu, 1 Nisan itibariyle 4.5 G ile mobil iletişimde yeni bir dönemin başlayacağına dikkat çekerek, “Biz 81 ilde 4.5 G sinyali vermeye başlayacağız. Aşamalı olarak bu hizmeti ilçeler düzeyine kadar yaygınlaştıracağız.4.5G’nin başlamasını izleyen 12 aylık dönemde data kullanımının 2.5 kat artacağını öngörüyoruz”dedi. Terzioğlu, 4.5 G’ye geçişle birlikte faturalarda bir artış olmayacağını, ancak hızlanan mobil internet sayesinde kullanıcıların çok daha geniş bir yelpaze hayatı kolaylaştıran bir iletişim hizmeti alacaklarını belirterek, “Bu süreç doğal olarak kişilerin iletişim bütçelerinde bir değişime yıol açabilir”açıklamasında bulundu.

-“FİBER YATIRIMLARDA İSRAFTAN KAÇINMALIYIZ”-

Son dönemin tartışma konusu fiber yatırımların ortak kullanımı konusuna da değinen Terzioğlu, “ Hızlı internet için fiber yatırımlara ihtiyaç var. Ancak her operatörün kendi yatırımını yapmasından çok bu konuda Sayın Bakanımızın da dediği gibi ortak bir yatırım programı gerekiyor.İsraftan kaçınmak durumundayız. 3’e 5’e bakmadan ve küçük hesap yapmadan yatırım seferberliğine girmeliyiz. Biz bu konuda üzerimize düşeni yapmaya hazırız. Ancak  kentsel dönüşüm gibi dijital dönüşüm seferberliği de gerekiyor.Yatırımların önündeki ruhsat,izin gibi konulardaki engellerin kaldırılması gerekiyor. Ruhsat, izin için 10 kapıya gitmek zorunda kalmamalıyız”dedi.

-“SEKTÖRDE İLK KEZ ÜÇ YILLIK HEDEF BELİRLEDİK”-

Kaan Terzioğlu Turkcell’in sürdürülebilir büyüme hedefiyle üç yıllık bir büyüme programı belirlediğini vurgulayarak şunları kaydetti:

“2015 Turkcell tarihinde ilk kez 3 yıllık hedeflerimizi ortaya koyduğumuz ve bu hedeflere ulaşmak için cesur adımlar attığımız bir yıl oldu. Yılı her çeyrek artan bir performans ile tüm hedeflerimize ulaşarak başarıyla tamamladık. Hissedarlarımıza daha fazla değer yaratmak için öncelikle Turkcell’i entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri şirketi olarak konumlayacak organizasyonel dönüşümü tamamladık. Daha verimli bir bilanço yapısına geçmek amacıyla Ukrayna’daki iştirakimiz lifecell’deki hissedarlık oranımızı yüzde 100’e çıkarttık; iştiraklerimizin borçlarını yeniden yapılandırdık; tüketici finansman şirketimizi kurduk ve aldığımız 3 yatırım yapılabilir seviyede kredi derecelendirme notu ile çok iyi koşullarla yaklaşık 2,9 milyar ABD Doları fon temin ettik. Ayrıca, 4.5G ihalesinde en fazla sayıda frekansı alarak şebeke üstünlüğümüzü pekiştirdik.”

-SES GELİRLERİ DÜŞÜYOR, DATA GELİRLERİ ARTIYOR”-

Kaan Terzioğlu, Turkcell’in mobil ve sabit internet alanında sunduğu hizmet ve ürünlerin artmasıyla gelir kompozisyonunda ses gelirlerinin beklendiği şekilde düşüş grafiğinde olduğunu belirterek, “Son çeyrekte ses gelirleri ilk kez yüzde 50’nin altına düştü. Bu düşüş aslında bizim beklediğimizdan daha yavaş. Normalde biz her yıl yüzde 5-7 arasında bir düşüş bekliyoruz ve bu gelişmeyi de olumlu görüyoruz. Data gelirleri doğal olarak artmaya devam ediyor. Gelirlerimizn yüzde 31’ini son çeyrekte yüzde 38 büyüyen data gelirleri oluşturdu.Büyümenin motoru data gelirleri olmaya devam edecek”dedi.

-“YATIRIMLARIN BÜYÜK KISMI 4.5 G İÇİN”-

Sektörün Nisan ayında 4.5G altyapısını hayata geçirmeye odaklandığına dikkat çeken Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

“2016 yılında sektörümüzün en önemli gündemi 4.5G altyapısını hayata geçirmek olacak. 4.5G’de Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi ile önümüzdeki yıllarda mobil cihazlarda 1000 Mbps’nin üzerindeki hızları yine ilk kez ve sadece Turkcell sunacak. 4.5G ile entegre bir oyuncu olarak 2016 yılı Türkiye telekomünikasyon pazarındaki konumumuzu daha da güçlendireceğimiz, üstün şebeke altyapımıza yatırım yapmaya devam edeceğimiz ve uluslararası alandaki fırsatlarla büyüme stratejimizi destekleyeceğimiz bir yıl olacak.

2015’te yatırımlarımızın gelirlere oranı yüzde 20 oldu. Önümüzdeki 3 senede yatırımlarımızı hızlandırarak 4.5G lisansına ilişkin ödemeler dahil olmak üzere 13 milyar TL daha yatırım yapmayı hedefliyoruz.”

-TOPLAM 1.4 MİLYON FATURALI ABONE ARTIŞI-

Terzioğlu’nun verdiği bilgiye göre Turkcell’in 2015 yılında konsolide ettiği operasyonlarının faaliyet gösterdiği 5 ülkedeki toplam müşteri sayısı 51,4 milyona ulaştı. Türkiye’deki toplam müşteri sayısı ise 35,8 milyon oldu. Sektörde yıl içerisinde faturalı, fiber ve IPTV’de en fazla müşteriyi Turkcell kazandı.  Faturalı müşteri sayısı 1,4 milyon artarken, sabit tarafta fiber müşteri sayısı ise 164 bin artışla 899 bine ulaştı. Turkcell’in toplam sabit müşteri sayısı ise 1,5 milyonu aştı. Hızla büyümeye devam eden Turkcell TV+ ise 2015’te IPTV’de 224 bin olmak üzere toplamda 558 bin müşteriye ulaştı.

Terzioğlu, Turkcell’in üçlü oyun odağı kapsamında mobil tarafta ses, data ve servislerden her üçünü kullanan müşteri oranı yüzde 14 olurken, sabit tarafta ses, data ve TV kullanan müşteri oranı ise çeyrekte 4 puan artışla yüzde 23’e ulaştığını belirterek, “Yeni iş modelinin kısa zamandaki olumlu etkisiyle artan üçlü teklif oranı ve faturalı bazı sayesinde mobil ARPU geçen yıla göre yüzde 9,1 artarak 25,1 TL olurken, sabit bireysel ARPU dördüncü çeyrekte yüzde 4,6 büyüme ile 50,3 TL’ye ulaştı”dedi. 

-6 MİLYONU AŞAN BİP 189 ÜLKEDE-

Turkcell’in bölgesel genişleme ve küresel ürün ve çözümler sunma hedefleri doğrultusunda stratejik öneme sahip yenilikçi servislerine yönelik talep hızla artmaya devam ettiğini belirten Kaan Terzioğlu, sesli ve görüntülü konuşma hizmeti ile fark yaratan yeni nesil iletişim platformu olarak nitelediği  BİP’in indirilme sayısı 6,2 milyona ulaştını söyledi.  Terzioğlu “Türkiye’nin ardından Almanya, Ukrayna, Belarus ve Kuzey Kıbrıs’ta da lanse edilen BİP, toplamda 189 ülkede indirildi. Türkiye’nin en çok kullanılan bireysel bulut hizmeti olan Akıllı Depo’nun aktif kullanıcı sayısı 1,7 milyonu aşarken, Turkcell Müzik’in indirme sayısı ise yaklaşık 5,4 milyona ulaştı. Goller Cepte takımlarının gollerine ve haberlerine anında ulaşabildikleri servis GollerCepte’yi indirenlerin sayısı ise 1,8 milyona ulaştı”dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.