TŞOF ve MYK Protokolü İmzaladı

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) ile Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) 6 ulusal meslek dalında yeterliliklerin hazırlanması için bugün protokol imzaladı.

TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın ve MYK Başkanı Adem Ceylan’ın da katıldığı Ulusal Yeterlilik Hazırlama İşbirliği protokol töreni bugün TŞOF’ta gerçekleşti.          
TŞOF Başkanı Apaydın, Ulusal Yeterlilik Hazırlama İşbirliği Protokolünün, MYK ile uzun soluklu işbirliğinin ilk adımı olduğunu belirterek,

‘’Federasyonumuz, ticari amaçlı yük ve yolcu taşımacılığı mesleğinin, yani şoförlüğün, standartlara bağlanmış eğitim ve belgelendirme süreçleri sonucu elde edilmiş bir mesleki belge ile yapılması gerektiğini savunan bir kuruluştur. Sürücü belgesi olan her bireyin şoför olarak iş piyasasına girmesine ve mesleğe özgü bir eğitim almadan çalışma yaşamını sürdürmesine karşıdır.
Federasyonumuz bu amaç doğrultusunda uzun yıllardır pek çok çalışma gerçekleştirmiştir. En son olarak 1993’den 2006’lı yılların başlarına kadar bağlı odaları vasıtasıyla ticari taşıt kullanma belgesi eğitimi ile sınav ve belgelendirme faaliyetlerini yürütmüştür. Bu belgeler denetimler esnasında aranmış ve ülke genelinde şoförlük mesleğine bir çeki düzen verilmiştir’’ dedi.

“SRC Belediye Sınırları İçinde Yolcu Taşımacılığı Konusunda Bir Düzenleme Getirmemiştir”

2003 yılında yürürlüğe giren 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ile yürürlükten kaldırılan belgeler yerine Mesleki Yeterlilik Belgesi’nin (SRC) getirildiğini söyleyen Apaydın, şöyle devam etti:

“Mesleki Yeterlilik Belgesi (SRC ) şehirlerarası yük ve yolcu taşımacılığını düzene sokmuş ancak belediye sınırları içindeki yolcu taşımacılığı konusunda bir düzenleme getirmemiştir.
Federasyonumuz özellikle bu alandaki eğitim ve belgelendirme konusu ile yakından ilgilenmektedir.Federasyonumuz, son 4 yılda üst kuruluşu TESK’in koordinasyonunda Taksi Şoförlüğü, Minibüs Şoförlüğü, Otobüs Şoförlüğü, Kamu Personel Servis Şoförlüğü, Okul Servis Şoförlüğü ve Kamyon Şoförlüğü mesleklerinin mesleki standartlarını geliştirmiştir. Söz konusu standartlar Mesleki Yeterlilik Kurumunun onayını müteakip Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.”

Apaydın, imzalan işbirliği protokolü ile 6 meslekte, mesleki yeterliliklerin hazırlanacağını, mesleki standartları esas alarak sektördeki uzmanlarla birlikte ne tür yeterliliklere sahip olmaları gerektiğinin belirleneceğini söyledi.

Apaydın, çalışmanın amacının belediye sınırları içerisindeki yolcu taşımacılığında güvenli bir taşımacılık ortamı oluşmasına katkı vermek olduğunu söyledi.

Başkan Apaydının ardından konuşan MYK Başkanı Adem Ceylan, “Her alanda kullanılan toplu taşıma araçlarının, şehir içi araçları kullanan şoförlerin meslek standartlarının belirlenip, yeterlilikler de hazırlandıktan sonra belgelendirilip artık ben bu işin ustasıyım işte belgesi de budur diyebildikleri bir işin, bugün protokolünü imzalamış bulunuyoruz. Mesleki Yeterlilik Kurumu işte tam da bu iş için var. Mesleki Yeterlilik Kurumu çalışma hayatına nitelikli eleman kazandırmak amacıyla iş hayatıyla eğitim hayatını buluşturmak çalışma hayatında hali hazırda faaliyette bulunan  meslek mensuplarının, uluslararası standartlara uygun bir şekilde belgelendirmek için burada bulunuyoruz" ifadelerini kullandı.

Ceylan imzalanacak protokolle ilgili,  “Ulusal yeterlilik ile kamyon, minibüs, taksi, şehir içi toplu taşıma-otobüs, servis aracı ve tehlikeli madde taşımacılığı şoförü mesleklerini icra eden kişiler uluslararası standartlara uygun bir şekilde belgelendirilmek suretiyle işin gereğine uygun hizmet sunacaklardır’’ dedi.

Başkan Ceylan,  karayolu taşımacılığında sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikli ve belgeli iş gücünün istihdam edilmesinde gerekli alt yapı çalışmalarının tamamlanmış olacağını söyledi. İş sağlığı ve iş güvenliğinin de altını çizen Ceylan, "Bir tek kişinin hayatı dünyalara bedeldir bu şoförde böyledir inşaat sektöründe çalışan işçimiz içinde böyledir" dedi.
 


 Belge Alma Zorunluluğu Yeni Bir Mali Yük Mü?

Belge alma zorunluluğunun yeni bir mali yük olmadığını söyleyen Ceylan konuyla ilgili, “Ne çalışana ne de çalıştırana 5 kuruşluk bir maliyet öngörmüyor. Özellikle tehlikeli mesleklerin tamamında sınav ve belge ücretinin tamamını Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bünyesindeki İşsizlik Sigortası Fonundan diğer mesleklerde ise Avrupa Birliği Fonlarından önemli bir kısmının karşılıyoruz” dedi.

Ceylan, hizmette sınır olmadığı gibi eğitimde de sınır olmadığını, taksisi de servis şoförü de daha güvenli bir şekilde araçlarını kullanabileceklerini ifade etti.
 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.